فارسی
پنجشنبه 09 فروردين 1403 - الخميس 17 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

کار خیر به وقت مهمانی خدا

کار خیر به وقت مهمانی خدا


برای کار خیر حتما نباید پولدار باشید
ماه رمضان بهترین فرصت پرداختن به كارهای خیر است، برای انجام آن حتماً نباید پولدار باشید، می توانید انجام كارهای ساده در ثواب خیران شریك باشید. پیشنهادهایی برایتان داریم تا به راحتی در كارهای خیر سهیم شوید. فرصت طلایی ماه رمضان را از دست ندهید.
جهاد علمی برگزار کنید
اگر از كسانی هستید كه دارای دانش یا مهارت خاصی هستند واز دوستداران انجام كارهای خیر محسوب می شوید، می توانید از استعداد علمی كه دراختیار دارید به هم محله ای های منطقه كه از امكانات آموزشی كمتری نسبت به مناطق دیگر برخوردار هستند، زكات بدهید.در واقع می توانید به کسانی كه دوست دارند ماهیگیری یاد بگیرند تا اینكه هر روز برای یک ماهی دست به دامن دیگران شوند كمك كنید اگر معلم، استاد یا دانشجو هستید با برگزاری كلاسهای رایگان برای افرادی كه توانایی و هزینه رفتن به كلاسهای آزاد را ندارند می توانید گامی موثر در زندگی آنها بردارید.
آموزش فن به دیگران
اگر صاحب فنی هم هستید كه به واسطه یادگیری آن می توان روزی حلال كسب كرد با آموزش اش به سرپرست خانواده های بی بضاعت می توانید آنها را یاری كنید. شما به راحتی با رجوع به مساجد محل، بهزیستی و كمیته های امداد و كمی پرس وجو در محله می توانید این افراد را شناسایی كنید.
عیادت وملاقات از بیماران
جوانان با افطاری دادن به افرادی مثل بچه های بی سرپرست، معلولان ذهنی، بیماران در بیمارستان ها، كارتن خواب ها در اطراف شهر و محله های فقیرنشین، هم نذرشان را ادا كنند و هم كار خیرشان را تكمیل کنند
خوشبختانه هنوز اوقات فراغت زیادی در طول هفته تان پیدا می شود. گاهی شما با صرف وقت تان و البته حس و حوصله تان می توانید كارهای بزرگی انجام دهید. عیادت و ملاقات از بیماران و از پاافتادگان یا كسانی كه به راحتی با دیدن حضور شما لبخند به لبانشان می آید و افرادی كه تنهایی جزیی از زندگی شان شده است، از كارهای خیری است كه ثواب و البته نتایج مفید بسیاری دارد. با چند نفر دیگر از دوستان جوانتان دور هم جمع شوید و برنامه ملاقات و عیادت از این گروه را برای هر چند هفته یك بار برنامه ریزی كنید. سرزدن به سالمندان ، كودكان بی سرپرست، بیمارانی كه مجبورند بیشتر عمرشان را در بیمارستان ها سر كنند، جانبازانی كه در آسایشگاه ها به سرمی برند و حتی رفتن به آسایشگاه های ناتوانان ذهنی ازجمله كارهایی است كه ما به شما پیشنهاد می دهیم. هنگام ملاقات، با خرید یك جعبه شیرینی یا چند شاخه گل به آنها یادآوری كنید كه هنوز كسانی به یادشان هستند.
حضور در اردوهای جهادی
اگر به بسیج یامسجد محله تان سربزنید، حتماً آگهی های ثبت نام در اردوهای جهادی را خواهید دید. توسط مراكز جهادی و بسیج دانشگاهها، ادارات و سازمانها، مساجد و مراكز فرهنگی و علمی كشور داوطلبان در گروههای مختلف به روستاها و مناطق محرومی می روند كه نیازهایشان از پیش شناسایی شده است ومتناسب با نیازها و توانایی و دانش داوطلبان درارتقای سطح فرهنگی، علمی، عمرانی وآبادانی شهر خدمت می كنند.
گروه نذری جوانان محل
بین خانواده های ایرانی كم پیدا می شوند خانواده هایی كه در روز های مخصوصی برای گرفتن حاجات شان نذر نكرده باشند یا نذری ندهند. خب، شما و دوستانتان می توانید یك گروه جوان برای نذری دادن تشكیل دهید.
اگر صاحب فنی هم هستید كه به واسطه یادگیری آن می توان روزی حلال كسب كرد با آموزش اش به سرپرست خانواده های بی بضاعت می توانید آنها را یاری كنید
پیشنهاد ما برای این گروه ها این است كه با افطاری دادن به افرادی مثل بچه های بی سرپرست، معلولان ذهنی، بیماران در بیمارستان ها، كارتن خواب ها در اطراف شهر و محله های فقیرنشین، هم نذرشان را ادا كنند و هم كار خیرشان را تكمیل. گرچه دعوت از فامیل و به جا آوردن فرهنگ خوب صله رحم كاری بجاست اما شما می توانید این نوع نذری دادن را به بزرگ ترها بسپارید و خودتان سراغ بی بضاعتان و كم توانان یا كودكان بی سرپرست بروید. بعضی از محله ها هم محل تجمع افراد معتادی هستند كه از خانه های خود طرد شده اند و بهترین گزینه برای دریافت نذری شما هستند. پیشنهاد دیگر ما این است كه در ماه مبارك رمضان، نذری های خود را در ماشین چیده و هنگام افطار در شهر پخش كنید.
تشكیل گروه خیرین جوان
گاهی شما تنها با خرج كمی فكر و توان می توانید بهترین گروه سازماندهی شده از خیرین جوان را در محل زندگی خود تشكیل دهید. می توانید مسئولیت هر یك از كارهای خیریه را هم براساس توانایی افراد، به یكی از اعضا بسپارید. روی تجربه های بزرگ ترها هم برای فعالیت های این گروه خیریه حساب كنید. بزرگان، كسبه معروف، امام جماعت ها و شورایاران محل، بهترین افرادی هستند كه می توانند حكم یك مشاور خوب را در گروه خیریه شما داشته باشند. بهترین مكان ها برای تشكیل جلسه های این گروه جوان هم می تواند مسجد یا بوستان محلی تان باشد.

فرآوری:ه. منفرد
منابع: همشهری دو، همشهری محله


منبع : همشهری
  • تشكیل گروه خیرین جوان
  • کار خیر به وقت مهمانی خدا
  • کار خیر
  • گروه نذری جوانان محل
  • عیادت از بیماران
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    امام سجاد (ع) و روشهای تفسیری
    بی‌تفاوتی مصداق بی‌دینی است
    بركرانه ی صحیفه ی سجادیه
    ملحق شدن راس مطهر امام حسین (ع) به بدن مطهر
    علامه شهید مطهری
    وَ اَمّا حَقّ الْجَارِ فَحِفْظُهُ غَائِباً وَ ...
    پنج درس آموزنده سعادت بخش
    جایگاه صحیفه سجادیه در بین دانشمندان
    راویان صحیفه غیر از ابن سكون و عمیدالروساء
    شرح های صحیفه سجادیه

    بیشترین بازدید این مجموعه

    امامان از نگاه حضرت رضا (عليه السلام)
    وصيت اميرالمؤمنين عليه السلام به كميل‏
    بستر تاریخی مفاهیم سیاسی - اجتماعی حادثه ی کربلا
    اهل بیت در آیه تطهیر کیانند؟ / بخش اول
    لزوم وفا به عهد و پيمان‏
    الگویی برای دختران نخبه
    افزایش رزق و روزی با نسخه‌ امام جواد (ع)
    سوره ای از قران جهت عشق و محبت
    بی‌تفاوتی مصداق بی‌دینی است
    متن دعای معراج + ترجمه

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^