فارسی
پنجشنبه 09 فروردين 1403 - الخميس 17 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

چه کسی عشق واقعی به امام زمان(عج) دارد؟

چه کسی عشق واقعی به امام زمان(عج) دارد؟


اگر شما خود را عاشق واقعی بدانید که معشوقتان از شما انتظاراتی دارد آیا حاضرید دل معشوقه ی خود را به دست آورید؟

نزدیک شدن ظهور منجی عالم امام زمان (عج) نشانه هایی دارد که اکثر این نشانه ها را امروزه شاهد هستیم از جمله ی آنها فساد جنسی(زنا، برهنگی،همجنسگرایی و ...)، فساد اقتصادی، فساد اجتماعی و... است اما با وجود این نشانه ها چرا همچنان حضرت مهدی در غیبت به سر میبرند؟
غیبت حضرت مهدی رازیست الهی که ما نمی توانیم از آن آگاه شویم و حکمت آن بعد از ظهور آشکار خواهد شد همچنان که امام صادق علیه السلام می فرمایند: "صاحب الامر غیبتی دارد که تخلف ناپذیر است، اجازه نداریم علت آن را بیان کنیم. حکمت غیبت او همان حکمتی است که در غیبت حجت های پیشین وجود داشته و پس از ظهور روشن خواهد شد، چنان چه حکمت کارهای خضر از شکستن کشتی و کشتن پسربچه و برپا داشتن دیوار شکسته، وقتی برای موسی روشن شد که
در برخی از روایات علت غیبت امام زمان (عج) امتحان کردن مردم ذکر شده است. لذا در اثر غیبت حضرت مهدی (عج)مردم آزمایش می شوند و در این بین گروهی که ایمان استواری ندارند در ظهورحضرت مهدی (عج) دچار شک و تردید می شوند و کسانی که ایمان واقعی دارند به سبب انتظار ظهور پخته تر می شوند
آن دو خواستند از هم جدا شوند،(سوره کهف، آیات 66 ـ 83.) غیبت سرّی از اسرار الهی است".(شیخ صدوق، کمال الدین، ج 2، ص 158)
در برخی از روایات علت غیبت امام زمان (عج) امتحان کردن مردم ذکر شده است. لذا در اثر غیبت حضرت مهدی (عج)مردم آزمایش می شوند و در این بین گروهی که ایمان استواری ندارند در ظهورحضرت مهدی (عج) دچار شک و تردید می شوند و کسانی که ایمان واقعی دارند به سبب انتظار ظهور پخته تر می شوند. امام کاظم(ع) فرمود: "هنگامی که پنجمین فرزندم غائب شد، مواظب دین خود باشید، زیرا او ناگزیر غیبتی خواهد داشت، به طوری که گروهی از عقیده خویش بر می گردند. خداوند به وسیله غیبت، بندگان خویش را آزمایش می کند".( طوسی،کتاب الیبغه، ص 204؛نعمانی، کتاب الغیبه، ص 154)
همچنین هدف امام زمان از ظهور رسیدن به آرمانی بزرگ است و از نظر عقلی می توان فهمید که یکی دیگر از دلایل غیبت می تواند این باشد که این آرمان نیاز به گذشت زمان و شکوفایی عقل و دانش بشر و آمادگی روحی و عقیدتی بشریت دارد، تا جهان به استقبال موکب آن امام عدل و آزادی رود.
در نتیجه غیبت امام زمان دلایلی دارد که می توان با حدس و گمان و بر اساس روایت به برخی از این دلایل پی برد اما دلیل اصلی غیبت بعد از ظهور بر همگان آشکار خواهد شد و طولانی شدن غیبت نمی تواند دلیلی بر نا امید و مایوس شدن از ظهور باشد لذا وظیفه ی عاشق واقعی این است که همانند یک عاشق زندگی کند . به عنوان مثال کسی که عاشق فردی می شود سعی میکند در کردار و رفتار مانند آنچیزی شود که معشوق از او انتظار دارد .برای دیدن معشوقش خود را می آراید و مرتب می کند. بهترین لباس را می پوشد و حتی برای رسیدن به معشوقش دست به دعا می شود. اگر کسی ادعا کند کسی را دوست دارد و عاشق اوست اما رسیدن و نرسیدن به وصال معشوق برایش تفاوتی نداشته باشد کسی او را عاشق نمی داند...با چنین توضیحی روشن است که کسی که عاشق واقعی امام زمان (عج ) است باید همانند معشوقی باشد که هر روز برای رسیدن به وصال یار دعا می کند و دست به دامن پروردگار می شود.
یکی دیگر از وظایف عاشق واقعی ایجاد سنخیت است. یک عاشق واقعی وضعیت فکری و روحی و عملی خود را به گونه ای
عاشقان واقعی امام زمان (عج) کسانی هستند که از طریق ایمان و تقوا و فضایل اخلاقی و درجات معنوی خود را هم سنخ امام غایبشان کنند و تنها در اینصورت ست که می توان ادعای محبت به امام زمان (عج) را داشت.
سامان می دهد که سنخیت کاملی با معشوقش داشته باشد تا بتواند نظر او را نسبت به خود جذب کند لذا عاشقان واقعی امام زمان (عج) هم کسانی هستند که از طریق ایمان و تقوا و فضایل اخلاقی و درجات معنوی خود را هم سنخ امام غایبشان کنند و تنها در اینصورت است که می توان ادعای محبت به امام زمان (عج) را داشت.
اما غیر از ایمان و تقوا و فضایل اخلاقی راه های دیگری هم برای افزایش محبتمان در دل امام زمان وجود دارد :
بارها شده است خیرات و برکات و صدقاتی را هدیه داده اید به نیت سلامتی ، دوری از چشم زخم و یا برای شادی روح امواتتان اما آیا تا به حال شده است فقط یکبار اینکارها را به نیت امام زمان(عج) انجام دهید و بگویید آقا جان این خیرات را به نیت شما می دهم و شما یک نگاهی به پدر و مادر از دنیا رفته ما بکنید. امام صادق علیه السلام می فرمایند: هرکس یک درهم برای امام زمان خرج کند این یک درهم از دو میلیون در هم در کار خیر فضیلتش بیشتر است...
حال با این توضیحات شما خود را عاشق واقعی بدانید که معشوقتان از شما میخواهد دروغ نگویید، زنا و فحشا نکنید، دزدی نکیند، شهادت باطل ندهید، ربا نخورید، تهمت نزنید، شراب خواری نکنید، امر به معروف و نهی از منکر کنید و....آیا حاضرید دل معشوقه ی خود را به دست آورید؟

هدی سادات پاک نهاد 


منبع : بخش مهدویت تبیان
  • امام عصر
  • امام زمان(عج)
  • امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
  • امام زمان عج
  • چه کسی عشق واقعی به امام زمان(عج) دارد؟
  • عشق واقعی
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    امام آسمانی (1)
    قدرت و فرمانروائى مطلقه حق بر ظاهر و باطن هستى‏
    صدقه عامل دفع بلا
    امام سجاد (ع) و روشهای تفسیری
    بی‌تفاوتی مصداق بی‌دینی است
    بركرانه ی صحیفه ی سجادیه
    ملحق شدن راس مطهر امام حسین (ع) به بدن مطهر
    علامه شهید مطهری
    وَ اَمّا حَقّ الْجَارِ فَحِفْظُهُ غَائِباً وَ ...
    پنج درس آموزنده سعادت بخش

    بیشترین بازدید این مجموعه

    اخلاق در محیط خانه (3)
    اسوة حسنه از ديدگاه قرآن كريم
    دعا به رزمندگان و مجاهدان اسلام‏
      الگوى رفتارى حضرت امام حسن مجتبى عليه السلام‏
    گزارش لحظه به لحظه ی جنگ با خدا
    چهره ي بي زوال خورشيد عاشورا    
    حضرت زکریا(ع) و کفالت حضرت مریم(ع)
    افزایش رزق و روزی با نسخه‌ امام جواد (ع)
    سوره ای از قران جهت عشق و محبت
    متن دعای معراج + ترجمه

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^