فارسی
شنبه 01 ارديبهشت 1403 - السبت 10 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 20 دى 1388 ساعت 07:19 صبح

750 یورو جریمه پوشش صورت زنان مسلمان در فرانسه!

750 یورو جریمه پوشش صورت زنان مسلمان در فرانسه!

پس از ممنوع شدن حجاب در اماکن عمومی فرانسه، حزب حاکم این کشور پیش نویس طرحی را آماده می‌کند
تا روبنده و پوشش صورت را در این کشور جنوب اروپا ممنوع و 750 یورو جریمه برای آن در نظر گرفته شود، ممنوعیتی که می‌تواند در دادگاه حقوق بشر اروپا مناقشه بر‌انگیز باشد. به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از مهر ژان فرانسو کوپ رئیس اتحادیه جنبش مردمی فرانسه در پارلمان این کشور گفت: این اقدام پیشنهادی روبنده و پوشش صورت را در اماکن عمومی و خیابانها ممنوع خواهد کرد.

براساس این پیش نویس پوشش صورت در اماکن عمومی بیش از 750 یورو جریمه دربرخواهد داشت، اما در این میان استثناهای فرهنگی هم چون برگزاری کارناوالها وجود دارد اما تا کنون فهرستی در این رابطه تهیه نشده است. قرار است تا دو هفته آینده این طرح به مجمع ملی فرانسه ارائه شود اما تا پیش از ماه مارس و برگزاری انتخابات منطقه ای این طرح مورد بررسی قرار نمی گیرد و اگر از سوی پارلمان مورد تصویب قرار گیرد به تدریج به عنوان یک قانون اعمال خواهد شد. پس از انتشار گزارش پارلمانی درباره برقع در فرانسه و به دنبال آن که نیکولا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه برقع را پوششی ناخواسته و ناخوشایند در فرانسه توصیف کرد بحث بر سر ممنوعیت پوشش برقع در فرانسه شکل گرفت و دامنه آن وسیع شد. در جریان این بحث سیاستمداران، مخالفان و طرفداران برقع با استفاده از واژگان مختلفی چون برقع و روبنده یا نقاب از این موضوع یادکردند علی رغم این که آنها با این واژگان انواع مختلفی از پوشش را توصیف می کنند. برقع پوشش آبی رنگی است که تمام بدن را می پوشاند و محفظه ای شبکه ای مانند روی چشم قرار می دهد و مورد استفاده زنان افغان قرار دارد و تا کنون در فرانسه رؤیت نشده است.
روبنده یا نقاب نیز پوشش سیاه رنگی است که تنها صورت را پوشانده و چشمها از درون آن نمایان است.
ژان فرانسو کوپ همچنین اظهار داشت این لایحه پیامی برای فرانسه ارسال می کند تا اعلام کند که این کشور از زنانی که صورت خود را می پوشانند استقبال نمی کنند. وی همچنین مدعی شده است که با این قانون که به رغم ماهیت خود آن را مدافع احترام به زنان دانسته می توان میزان مدرنیته یک جامعه را سنجید. قرار است جریمه های سنگین و دشواری برای مردانی تعیین شود که زنان یا دختران خود را مجبور به استفاده از روبنده می کنند. بسیاری از سیاستمداران فرانسه هشدار داده اند که اعمال این طرح دشوار خواهد بود و این کشور را در دادگاه حقوق بشر اروپا به چالش می کشد، رهبران جامعه مسلمان نیز اظهار داشته اند برقع یک استثناء است که تا کنون درمیان هفت میلیون مسلمان این کشور به عنوان بزرگترین جامعه اقلیت مسلمان در اروپا مشاهده نشده است. در سال 2004، فرانسه حجاب را در مدارس و اماکن عمومی ممنوع کرد و پس از بسیاری از کشورهای اسلامی از این رویه پیروی کردند. این درحالی است که حجاب اصل واجب پوشش زنان مسلمان است، اما بیشتر علمای مسلمان توافق دارند که زن مسلمان اجباری برای پوشیدن روبنده ندارد و تصمیم گیری در این رابطه برعهده زن مسلمان است. طارق رمضان از متفکران برجسته مسلمان در اروپا نیز اظهار داشته است که بحث فرانسه درباره پوشیدن برقع نشان دهنده تردید به خود در داخل این جامعه است.


منبع : شیعه نیوز
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

فتوای عجیب دیگر از مفتی های وهابي:قربانیان ...
راه‌اندازی شبکه ماهواره‌ای اهل‌بیت(ع) در قم
وضعیت وخیم اقتصادی مسلمانان ایغور چین
شهادت مظلومانه شيعيان در مرز پاكستان
با شرکت ایران؛ نمايشگاه مسلمانان اروپا در فرانسه ...
افزایش هشت عدد درب اضافی به مسجد النبی و باز بودن ...
هتك حرمت قبور اسلامی در فرانسه
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد؛ توصیه استاد ...
استاد انصاریان: فاصلۀ بین ما از رحم مادر تا قبر یک ...
استاد انصاریان: چه کسانی در قیامت زیبا و چه کسانی ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^