فارسی
جمعه 06 مهر 1403 - الجمعة 22 ربيع الاول 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 2 اسفند 1388 ساعت 00:00 صبح

ابتکار مسلمانان، توزیع غذای حلال در آمریکا

  ابتکار مسلمانان، توزیع غذای حلال در آمریکا

این برنامه آزمایشی برای نخستین بار با حضور 20 دانشجو آغاز شد و فعالیت خود را از ماه گذشته در دیربورن، میشیگان به عنوان شهری که دارای جمعیت قابل توجهی از مسلمانان است شروع ک رد.
به گزارش شيعه آنلاين به نقل از مهر، جمعی از مسلمانان میشیگان برای نخستین بار در آمریکا به صورت ابتکاری مرکز توزیع غذای حلال را به صورت سیار راه‌اندازی کردند تا مسلمانانی که به غذای حلال دسترسی ندارند و یا دانشجویانی که وقت کافی برای تهیه غذای حلال ندارند بتوانند از این خدمات سیار استفاده کنند.
دیترویت نیوز نوشت: این برنامه آزمایشی برای نخستین بار با حضور 20 دانشجو آغاز شد و فعالیت خود را از ماه گذشته در دیربورن، میشیگان به عنوان شهری که دارای جمعیت قابل توجهی از مسلمانان است شروع ک رد .
آمنه درویش طالب از مرکز خدمات اقتصادی و اجتماعی مسلمانان در دیربورن گفت: راه اندازی این مرکز توزیع سیار غذای حلال برای مسلمانان یک ضرورت بود، از مدتها پیش جای خالی چنین چیزی حس شده است.
وی افزود: بسیاری از مردم شرایط زندگی مساوی ندارند، همانطور که پیش از بحران اقتصادی هم شرایط زندگی همه با هم یکسان نبود. بسیاری از دانشجویان در این کشور خانواده ای ندارند و یا خانواده آنها در یک ایالت دیگر زندگی می کنند.
هدف اصلی از مرکز خدمات اقتصاد و اجتماعی مسلمانان از راه اندازی این پروژه تأمین غذای دانشجویان مسلمان بود که باید از غذای حلال استفاده کننده اما دسترسی به آن ندارند.
این مرکز توزیع غذای حلال برخلاف غذاهای سنتی توسط داوطلبان تهیه نمی شود بلکه از سوی مرکز ملی توزیع غذای میدامار مستقردر آیوا اما به شکل حلال تهیه می شود. این برنامه درحال حاضر در سطح کوچک اجرا می شود اما متصدیان آن انتظار دارند که در آینده رشد داشته باشد.
قرار است این برنامه به نحوی توسعه یابد تا سالخوردگانی که در بیمارستانها و یا خانه های سالمندان هستند نیز بتوانند از این غذای حلال استفاده کنند.
درمیان افزایش تقاضای مسلمانان و غیرمسلمانان برای غذای حلال، عرضه غذای حلال در سراسر اروپا به یک روند عادی و درحال رشد تبدیل شده به‌طوری که تعداد فروشگاه‌های زنجیره‌ای که غذای مطابق با موازین شرعی ارائه می‌دهند، این درحالی است که تهیه و طبخ غذای حلال همواره یکی از چالشهای مهم دانشجویان مسلمان در آمریکا بوده است، چرا که در بسیاری از دانشگاه ها از غذای حلال هیچ خبری نیست و مسلمانان باید برای دسترسی به مواد اولیه حلال گاهی راهی طولانی را طی کنند و پس از خریداری چالش طبخ آن را از پیش پای خود بردارند.


منبع : شیعه انلاین
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

افتتاحیه کتابخانه عمومی امام سجاد(ع)
پيام تسليت استاد انصاريان به ملت فلسطين
پیام تسلیت استاد انصاریان در پی حادثه پاراچنار
گزارش تصویری از سخنرانی استاد انصاریان در روز ...
دومین گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در دهه ...
دیدار دکتر پزشکیان با استاد انصاریان در حسینیه ...
گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در دهه اول ...
دیدار علمای تونس با حضرت استاد انصاریان
گزارش تصویری از مراسم دعای عرفه 1403
سومین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...

بیشترین بازدید این مجموعه

لندن؛ ميزبان سومين همايش تقريب مذاهب اسلامی
تداوم فتح الفتوح شيعيان حوثي
رشد چشمگير گرايش كوموري‌ها به تشيع
درسالروز رحلت رسول اكرم(ص)1700 هيأت مذهبي به سمت ...
امیر مکه سخنرانی برضد آمریکا را ممنوع کرد
افزایش تدابیر امنیتی حزب‌الله برای ایام محرم در ...
دیدار دو مفسر قرآن کریم
اسلام هراسی به کره جنوبی رسید
گزارش تصویری/ مراسم دعای عرفه حسینیه هدایت تهران
در راستای فعالیت‌های مجازی مؤسسه دارالعرفان؛ ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^