فارسی
شنبه 07 مهر 1403 - السبت 23 ربيع الاول 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 5 اسفند 1388 ساعت 01:36 صبح

برگزاری نشست روحانيون و انديشمندان ديني ايران

دكتر مصطفوي رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي ، دوشنبه 3 اسفندماه در نشست روحانيون و انديشمندان ديني ايران که به همت مرکز گفتگوی ادیان برگزار شد اظهار داشت : پيام همه اديان الهي،عدالت و مبارزه با ظلم است.
به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ در اين نشست دکتر« مصطفوي » با اشاره به اين كه انقلاب اسلامي ايران تنها متعلق به مسلمانان و ايرانيان نيست ، افزود : اين انقلاب متعلق به همه متدينان و مومنان در سراسر عالم است زيرا هدف آن احترام به ايمان و معنويت است .
رئيس شوراي سياست گذاري اديان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در ادامه سخنان خود با تاكيد بر اين كه تلاش اديان ارج نهادن به انسانهاست ، تصريح كرد: دغدغه همه اديان رسيدن به صلح ، آرامش و دوستي است و در اين راه بايد ظرفيت پذيرش يكديگر را بالا برد.
مشاور رئيس جمهور، جمهوري اسلامي ايران را اهل گفتگو، تفكر و منطق ، معنويت و اخلاق  معرفي كرد و با اشاره به اين كه عدالت، كلمه بسيار مناسبي براي تبين ويژگي انقلاب اسلامي ايران است، تصريح كرد : جمهوري اسلامي ايران اين افتخار را در جهان دارد كه از عدالت دفاع مي كند و به دنبال تحقق آن است، از ظلم و مظاهر آن تبري مي جويد و عدالت را مسير حركت خود قرار مي دهد.
وي عقل گرايي و تفكر را خصلت انسانهاي آزاده و اندیشمند عنوان كرد و افزود: يكي از پايه هاي انقلاب اسلامي ايران تكيه بر عقل گراي است واين انقلاب هيچ وقت به دنبال تحجر و افراط گرايي نبوده است.
مصطفوي در پايان سخنان خود افزود: تلاشمان اين است كه زمينه هاي شناخت هرچه بيشتر پيروان اديان خصوصا اديان توحيدي را با يكديگر بيشتر فراهم نماييم.
در اين نشست دكتر « مظفري » رئيس مركز گفتگوي اديان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در سخناني اظهار داشت : خدا را شاكر هستيم كه در جمهوري اسلامي ايران شاهد همزيستي مسالمت اميز پيروان اديان با يكديگريم.
وي در ادامه افزود: جمهوري اسلامي ايران را مي توان بعنوان الگوي همزيستي به تمام دنيا معرفي كرد. در حاليكه در همسايگي ما شاهد كشتار مسيحيان و و تخريب كليساها هستيم. حتي شيعيان نيز به دست افراطيون كشته مي شوند. ولي خدا را سپاس گذاريم كه اين افراطي گرايي در جمهوري اسلامي ايران وجود ندارد و با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در ایران امنیت حکمفرمااست.
 در ادامه مراسم اسقف اعظم سيبوه سركيسيان خليفه ارامنه تهران و شمال ايران در سخناني اظهارداشت : سالروز پيروزي انقلاب اسلامي ايران را از طرف خود و جامعه ارمنی تبريك عرض مي نمايم انقلابي كه ما براي بزرگداشت آن جمع شده ايم ، زندگي مردم را متحول كرد .دستاوردهاي سي و يك ساله انقلاب اسلامي ايران ، گواه بر اعتقاد مردم بر جمهوري اسلامي ايران است.
وی در خاتمه پس از تشكر از مرکز گفتگوی ادیان اظهار داشت :اين مركز باب گفتگو و تعامل با همه اديان جهان را بازكرده است و اين نشان دهند ه وحدت روح بخش ايراني است  كه همه به آن شهادت مي دهند.
همچنين در ادامه اين مراسم آيت الله « تسخيري » دبير كل مجمع تقريب مذاهب اسلامي در سخناني اظهارداشت: انبياء و پيامبران، رهبران حركت به سوي خدا هستند و بشريت مجري و خليفه الله است. انسان در رسيدن به سوي فطرتش در اول و آخر به خدا مي رسد. اگر به خالق نرسد نگران مي شود و مي پرسد كه آن خالق كجاست ؟ همه پرسش ها  بخاطر رسیدن به خداست وهمه دلها فقط به یاد او آرام میگیرد پس دعا میکنیم که تنها به فرمان او حرکت و توقف کنیم.


منبع : ابنا نیوز
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

افتتاحیه کتابخانه عمومی امام سجاد(ع)
پيام تسليت استاد انصاريان به ملت فلسطين
پیام تسلیت استاد انصاریان در پی حادثه پاراچنار
گزارش تصویری از سخنرانی استاد انصاریان در روز ...
دومین گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در دهه ...
دیدار دکتر پزشکیان با استاد انصاریان در حسینیه ...
گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در دهه اول ...
دیدار علمای تونس با حضرت استاد انصاریان
گزارش تصویری از مراسم دعای عرفه 1403
سومین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...

بیشترین بازدید این مجموعه

تداوم فتح الفتوح شيعيان حوثي
برگزاری همايش «بررسی شبهاتی درباره سيره امام ...
آغاز همايش بين‌المللی «دين و زندگی، ميان اسلام و ...
درسالروز رحلت رسول اكرم(ص)1700 هيأت مذهبي به سمت ...
موج مسجدهراسی در آمريكا به ايالت نيوجرسی رسيد
استاد انصاریان: ام سلمه یکی از مصادیق اولوا ...
استاد انصاریان: مبلغی که دین‌شناس نباشد ضررش بیش ...
گزارش تصویری/ مراسم عزاداری 28 صفر در حرم ...
گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در حسینیه ...
در راستای فعالیت‌های مجازی مؤسسه دارالعرفان؛ ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^