فارسی
جمعه 31 فروردين 1403 - الجمعة 9 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 22 آذر 1389 ساعت 00:00 صبح

سرمایه گذاری میلیاردی در آستانه حضرت معصومه(س)

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از مهر، تولیت سابق آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) حجم سرمایه گذاری های انجام شده در این آستانه را بالغ بر 100 میلیارد تومان اعلام کرد.
آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی روز شنبه در مراسم تودیع خود اظهار داشت: روزی که به عنوان تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) منصوب شدم، سرمایه این تولیت 3 میلیون تومان و تعهدات آن حدود 400 الی 500 میلیون بوده است.
وی اضافه کرد: بنده از همان روز اول برای اداره آستانه مقدسه مبلغ 20 میلیون تومان از حجت الاسلام محمدی گلپایگانی قرض گرفتم. اما اکنون بیش از 100 میلیارد تومان سرمایه گذاری در آستانه انجام شده و بین 7 تا 10 میلیارد تومان وجه نقد در این آستانه موجود است.
وی با اشاره به تحولات انجام شده در آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) احیاء موقوفات را یکی از این فعالیتها برشمرد و تصریح کرد: آستانه مقدسه دارای دو میلیون متر مربع موقوفات است که حدود یک میلیون متر مربع آن در اختیار ارگانها و مابقی آن در اختیار مردم است که با دریافت وجه اندکی واگذار شد.
مسعودی خمینی از احیاء حدود 90 درصد از موقوفات آستانه مقدسه خبر داد و تاکید کرد: بنده با جریانی که در وجودم خودم می دیدم در مقابل همگان ایستادم و موقوفات را احیاء کردم که آخرین آن ورزشگاه شهید حیدریان و تختی بود که دارای 60 هزار متر مربع زمین است و ارزش آن بالغ بر 60 هزار میلیارد تومان است.
وی تاکید کرد: هیچ کسی قدرت آن را نداشت که این موقوفات را از من بگیرد اما به محض اینکه مقام معظم رهبری فرمودند این ورزشگاه واگذار شود بنده اطاعت کردم.
تولیت سابق آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) در ادامه افزود: از مقام معظم رهبری که به بنده اعتماد کردند و نزدیک به 20 سال خدمتگزاری به آستانه مقدسه را به بنده واگذار کردند بسیار بسیار سپاسگزارم و لطف ایشان را هیچ گاه از یاد نمی برم. آیت الله مسعودی خمینی خدمت به بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) را افتخار بزرگی برای خود دانست و اظهار داشت: در فعالیت 60 ساله ای که داشتم 40 سال آن در حوزه و انقلاب بود و نمی دانم این فعالیت ها برای چه بود اما در این سالهایی که در خدمت آستانه مقدسه بودم فکر می کنم برخی از کارها عنایت خداوند بود.
وی با اشاره به ساخت و سازهای انجام شده در آستانه گفت: با پشتیبانی مقام معظم رهبری و حمایت آیت الله العظمی بهجت گنبد حرم حضرت معصومه (س) به طلا تبدیل شده است.
وی اضافه کرد: صحن عتیق نیز در حال ساخت است و صحن بزرگ نیز باید در آن تعمیراتی انجام شود.
استفاده از ظرفیت کسانی که پرونده درخشانی دارند
حجت الاسلام سید محمد سعیدی امام جمعه قم و تولیت جدید آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) نیز در این مراسم اظهار داشت: بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) خادمان ارزشمندی را به خودش دیده و به سهم خود از خدمات شایسته آنها تشکر می کنم. به خصوص بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که به مرحوم آیت الله مولایی و بعد از ایشان آیت الله مسعودی خمینی در این آستانه خدمات ارزنده ای از خود به جای گذاشتند.
وی با اشاره به لزوم استفاده از تجربیات دست اندرکاران آستانه مقدسه خاطر نشان کرد: بنده دست همه کسانی که در این عرصه فعالیت می کنند را می بوسم و از کسانی که نسبت به مسئولیتشان پرونده درخشانی دارند استفاده خواهم کرد.
سعیدی اظهار داشت: اکنون که به امر مقام معظم رهبری بار مسئولیت بر عهده اینجانب گذاشته شد بنده در میان مشاغل و مسئولیت هایی که متوجه ام است به تنها چیزی که فکر نمی کردم همین مسئولیت بوده است. بنده طلبه ای در حوزه بوده و هستم و خوشه چین بزرگان حوزه هستم. ولی حالا که این مسئولیت بر عهده من گذاشته شد آن را با تمام سرمایه ای که دارم عاشقانه تقدیم این بارگاه می کنم و نهایت توانم را ب کار می گیرم تا ماموریت های مقام معظم رهبری را به خوبی انجام دهم.
وی تحول و گسترش آستانه مقدسه را مرهون همراهی همه مخلصان اهل بیت دانست و خاطر نشان کرد: تولویت آستانه از تمام صاحبنظران و کسانی که اهل فکر هستند و برنامه دارند استقبال می کند.


منبع : شیعه انلاین
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

تشرف یک هنرمند امریکایی به دین مبین اسلام
آشنایی با مركز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی
اهانت مسیحیان الجزایر به رسول اکرم(ص)؛ پیامبر ...
برگزاری همايش بين‌المللی «قرآن و حقايق علمی» در ...
افزایش هشت عدد درب اضافی به مسجد النبی و باز بودن ...
هتك حرمت قبور اسلامی در فرانسه
قرآن‌پژوه هندی بررسی کرد؛ مفهوم «عشق» در قرآن ...
در آستانه جلسه دادگاه عالی آمریکا صورت گرفت؛ ...
از فتوای قتل شاه تا آزادی متحیرانه همراه با استاد ...
عکس خبری؛ تصاویری از گنبد حرم امام علی(ع)

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^