فارسی
شنبه 01 ارديبهشت 1403 - السبت 10 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 24 فروردين 1390 ساعت 10:06 صبح

سفير ايران در مالزی: بهبود آموزش و رفاه اقتصادی در پيشرفت جوامع اسلامی مؤثر است

 

 

گروه سياسی و اجتماعی: سفير جمهوری اسلامی ايران در مالزی تصريح كرد: بهبود آموزش ميان توده‌ها، پيشبرد علم و فن‌آوری و نيز رفاه اجتماعی و اقتصادی امت اسلامی، می‌تواند در پيشرفت و برون‌رفت آن‌ها از چالش‌ها مؤثر باشد.

 

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه جنوب شرق آسيا، «زاهدی»، سفير ايران در مالزی با بيان اين مطلب در مراسم افتتاحيه نخستين همايش علمی دانشجويان ايرانی مالزی كه 20 فروردين‌ماه، ساعت 9:30 به وقت محلی برگزار شد، ضمن تشكر از تمامی دست‌اندركاران برگزاری اين همايش، از حضور خود در اين مراسم ابراز خرسندی كرد.

 

وی در ادامه افزود: جهان اسلام با چالش‌های زيادی روبه‌رو است كه از بين اين چالش‌ها، تبليغات سوء كشورهای غربی و به‌وجود آوردن سوء‌تفاهمات ميان كشورهای اسلامی برای از بين بردن اعتماد متقابل بين كشورهای اسلامی، می‌توان نام برد.

 

وزير سابق علوم، تحقيقات و فن‌آوری راه‌حل برون رفت از اين چالش‌ها را بهبود سطح آموزش ميان توده‌ها و پيشبرد علم و فن‌آوری برای رفاه اجتماعی و اقتصادی امت اسلامی و مسلمان دانست و با اشاره به اينكه اين همايش علمی فرصت مغتنمی برای اثبات توانايی‌های دانشجويان در عرصه‌های علمی و فن‌آوری است، گفت: طی سال‌های اخير رسانه‌های مالزی به جای تبليغ فرهنگ و توانمندی‌های غنی ايرانی، اخبار منفی از ايران توسط برخی از ايرانيان را منتشر كرده‌اند؛ اين درحالی است كه در سال‌های گذشته بالاترين رشد توليد علم را بين تمام كشورهای جهان داشته‌ايم.

 

سفير جمهوری اسلامی ايران در مالزی ابراز خرسندی و اظهار كرد: اميدوارم به‌وسيله همايش‌های علمی همچون اين همايش بتوانيم توانمندی ايران، سرزمين عزيزمان را در عرصه‌های پژوهش و علم به منصه ظهور برسانيم و برای ارائه دستاوردهای علمی در عرصه پژوهش، تلاش‌های بيشتری صورت گيرد.

 

همچنين «خواجه‌سروی»، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوری به نمايندگی از وزير پيام تبريك وی را به‌مناسبت آغاز سال جديد به دانشجويان ايرانی دانشگاه‌های خارج از كشور ابلاغ كرد؛ وی در ادامه با مقايسه وضعيت و پيشرفت علمی كشور در قبل و پس از انقلاب اسلامی، پيشرفت‌های اخير را مرهون تلاش محققان و دانشگاهيان ايرانی دانست.

 

خواجه‌سروی، در ادامه با بيان آمار و ارقام، از ارتقای كمی تعداد دانشجويان، اعضای هيئت علمی و توليدات علمی كشور در منطقه سخن گفت و در ادامه تصريح كرد: اميدواريم با تلاش متخصصان كشور بتوانيم در پنج يا شش سال آينده به هدف پيش‌ينی شده در سند چشم‌انداز كه همان كسب مقام اول توليد علم در منطقه است، دست يابيم.

 

در ادامه «عينی ادريس» (Aini Idris)، معاون امور بين‌الملل دانشگاه مالزی (UPM) به نمايندگی از دانشگاه، ضمن خوش‌آمدگويی ابراز اميدواری كرد كه اين كنفرانس بتواند ايده‌های نو را در ذهن دانشجويان بپروراند و حضور دانشجويان ايرانی و فعاليت‌های علمی آنان را مايه افتخاری برای دانشگاه (UPM) و مالزی دانست.

 

در پايان مراسم افتتاحيه نخستين همايش علمی دانشجويان ايرانی در دانشگاه‌های مالزی «معماريانی»، رايزن علمی و سرپرست دانشجويان ايرانی در جنوب شرق آسيا، حول محور چگونگی شكل‌گيری كنفرانس، نحوه برنامه‌ريزی و برگزاری آن و تلاش‌های دانشجويان در اين رابطه به‌سخنرانی پرداخت.

 

وی نقش دانشجويان را در اين همايش بسيار بارز شمرده و همايش را متعلق به دانشجويان دانست و رايزن علمی، سفارت و رايزنی را تنها هماهنگ‌كننده اين فرايند عنوان و از دانشگاه UPM مالزی نيز به‌دليل مشاركت فعال در اين كنفرانس تجليل و تقدير كرد.

 

برگزاری جلسات ارائه مقالات در 21 كارگروه تخصصی شامل علوم اجتماعی، هنرهای اسلامی، روانشناسی، آموزش عالی، فن‌آوری نانو، بيوتكنولوژی، مهندسی مكانيك و صنايع، ارتباطات، حقوق، علوم سياسی، (GIS)، زبان انگليسی، مهندس برق، اقتصاد مالی و حسابداری، مديريت و (DBA)، مهندسی كامپيوتر، شبكه و IT، مهندسی عمران، شيمی و پزشكی و علوم دامی تغذيه و طيور در چهار نوبت از جمله برنامه‌های همايش بود كه 20 و 21 فروردين‌ماه، به‌مدت دو روز برگزار شد.

 

همچنين در پايان روز اول همايش مراسم فرهنگی به‌همت دانشجويان در سالن اصلی همايش برگزار شد و در اين مراسم نوازندگان به اجرای قطعات موسيقی سنتی ايرانی پرداختند.

 

لازم به ذكر است، مراسم اختتاميه همايش علمی دانشجويان ايرانی مالزی روز يكشنبه، 21 فروردين‌ماه در سالن اكسپريمنتال (Experimental Hall) برگزار شد و در ابتدای اين مراسم دكتر «عينی ادريس»، (Aini Idris) معاون امور بين‌المللی دانشگاه (UPM) مالزی، ضمن ابراز خوشوقتی و تشكر از حضور دانشجويان ايرانی در آن دانشگاه، ابراز اميدواری كرد كه برگزاركنندگان اين كنفرانس توانسته باشند به اهداف از پيش تعيين‌شده دست يابند و ابراز اميدواری كرد كه برگزاری دوباره اين كنفرانس و نشست‌های اين‌چنينی ادامه پيدا كند.

 

همچنين «خواجه‌سروی»، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوری جمهوری اسلامی ايران، طی سخنانی از حضور دانشجويان در اين كنفرانس تشكر و قدردانی كرد.

 

در ادامه «عباس بندی»، دبير علمی همايش دانشجويان ايرانی مالزی، با ارائه آمار و ارقام نتايج اين همايش را به شرح زير به اطلاع شركت‌كنندگان رساند.

 

مقالات در 21 گروه علمی توسط 85 داور در رشته‌های مختلف مورد ارزيابی قرار گرفته و هر مقاله توسط سه داور بررسی شده است، ايشان تعداد كل مقالات ارسالی شامل مقالات كامل و خلاصه مقاله را 398 مورد عنوان و همچنين تعداد كل مقالات كامل ارسالی به نخستين همايش علمی دانشجويان ايرانی در دانشگاه‌های مالزی را 368 مورد ذكر كرد و تعداد كل مقالات پذيرفته شده برای ارائه در كنفرانس 291 مورد و تعداد مقالات رد شده، 61 مورد بود.

 

لازم به‌ذكر است، علاوه‌بر اين از بين 25 دانشجوی فعال علمی (دانشجويان با بيش از 12 مقاله و دو اختراع كه در بانك اطلاعاتی رايزنی علمی؛ اطلاعات خود را وارد كرده بودند، سه دانشجوی برتر انتخاب و از سوی رايزنی علمی مورد تشويق قرار گرفتند.

 

اسامی افراد برگزيده شامل «مجيد درودی»، دانشجوی دكتری نانو شيمی دانشگاه UPM با 28 مقاله ژورنال، هفت مقاله همايش، عضو انجمن شيمی آمريكا، عضو محققان ستاد توسعه فن‌آوری نانو ايران، «حسين مويدی»، دانشجوی دكتری مهندسی عمران از دانشگاه UPM با 27 مقاله ژورنال، سه مقاله همايش، و «روناك دقيق»، دانشجوی دكتری مهندسی مكانيك از دانشگاه UKM با 18 مقاله ژورنال، 22 مقاله كنفرانس، دارای چهار اختراع ثبت شده و شش مدال طلا و نقره از نمايشگاه‌های مختلف كه جوايز خود شامل يك عدد لپ‌تاپ و سفر حج عمره، از دست برگزار‌كنندگان مراسم دريافت كردند.

 

همچنين به سه مقاله برتر جوايزی تعلق گرفت و معيار مقاله برتر براساس نمره كميته داوران (80 درصد) و ناظر علمی ارائه سمينار (20 درصد) بوده است؛ مقالات «نيلوفر آسيم»، «پريسا آروند» و «مصطفی نوروزی» به‌عنوان مقاله برتر شناخته شد و جوايز مقالات برتر شامل گوشی موبايل و سفر حج عمره بود.

 

در پايان مراسم از داوران مقالات، دبير كميته علمی، دبير و اعضای كميته اجرايی و برگزاركنندگان با اهدای لوح‌تقدير توسط «خواجه‌سروی»، معاون وزير علوم، تحقيقات و فن‌آوری، «زاهدی»، سفير جمهوری اسلامی ايران در مالزی، «زلفی گل»، رئيس دانشگاه بوعلی سينا همدان، «عينی ادريس»، معاون امور بين‌المللی دانشگاه UPM و «معماريانی» رايزن علمی تجليل شد.

 

يادآوری می‌شود، نخستين همايش علمی دانشجويان ايرانی در دانشگاه‌های مالزی به همت هسته‌های علمی دانشجويان دانشگاه‌های مالزی به‌همت و حمايت رايزنی علمی و سرپرست دانشجويان ايرانی در جنوب شرق آسيا، دانشگاه UPM، رايزنی فرهنگی ج.ا.ايران در مالزی و اساتيد ايرانی مقيم مالزی 20 و 21 فروردين‌ماه برابر با 9 و 10 آوريل 2011 ميلادی در دانشگاه UPM برگزار شد.

 

آشنايی دانشجويان با يكديگر و تبادل تجربيات، شناسايی، معرفی و اطلاع‌رسانی توانمندی‌ها و فعاليت‌های علمی دانشجويان ايرانی در مالزی، تقويت هسته‌های علمی، شناسايی و معرفی دانشجويان ممتاز و تشويق آن‌ها از اهداف برگزاری اين همابش عنوان شده بود.

 

در همايش كنفرانس دانشجويان تمام رشته‌های دانشگاهی در مقاطع كارشناسی ارشد و دكتری اعم از علوم پايه، فنی و مهندسی، علوم انسانی، كشاورزی، هنر و پزشكی شركت كرده بودند و مراسم افتتاحيه روز شنبه، 20 فروردين‌ماه ساعت 9:30 به‌وقت محلی با تلاوت آياتی چند از كلام الله مجيد و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ايران و مالزی آغاز شد.

 


منبع : خبرگزاری قرآنی ايران - ايكنا
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

محاکمه يک شاعر توهين کننده به اسلام
فتوای عجیب دیگر از مفتی های وهابي:قربانیان ...
برگزاری همايش بين‌المللی «قرآن و حقايق علمی» در ...
پذیرش حجاب زنان مسلمان در جامعه سوئد
مراسم احیای شب‌های قدر استاد حسین انصاریان ...
افزایش هشت عدد درب اضافی به مسجد النبی و باز بودن ...
هتك حرمت قبور اسلامی در فرانسه
گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در شب عید ...
استاد انصاریان: مذمت دنیا در قرآن به دلیل خیانت ...
 استاد انصاریان: اهل‌بیت(ع) دعاگوی همه شیعیان/ ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^