فارسی
سه شنبه 28 فروردين 1403 - الثلاثاء 6 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 7 خرداد 1390 ساعت 9:00 بعد از ظهر

فرهنگ اسلام 'لا اکراه فی الدین' است

ماهان نیوز: دین اسلام خودش را با علم و با تفکر و برهان ارائه می کند چرا که در فرهنگ اسلام اکراه و اجباری در دین وجود ندارد.

 

 

به گزارش ماهان نیوز، استادحاج شیخ حسین انصاریان، مبلغ فرهنگ اسلام، شب گذشته (6 خرداد) در جمع مردم استان کرمان در حسینه ثارلله بیان داشت: سعادت دنیا و تأمین آخرت در پذیرفتن دین اسلام است.


وی با اشاره به اینکه هیچ محصلی را نمی توان با اسلحه و اجبار، وادار به ورود به مدرسه و قبول تعلیمات دینی آن مدرسه کرد، گفت: در وجود همه انسان ها گوهر بی نظیری به نام عقل وجود دارد که می تواند با شناخت، صراط مستقیم را از راه های انحرافی تشخیص دهد و تعلیمات مدرسه الهی را بپذیرد.


آيت الله انصاریان با بیان اینکه فرهنگ اسلام لا اکراه فی الدین است، افزود: دین مبین اسلام خودش را با علم و رحمت، عقل و تفکر، قلب، اندیشه، برهان استدلال معرفی می کند و نیازی به اجبار کردن کسی در پذیرفتن این دین ندارد.


وی خاطر نشان کرد: اگر کسی راه گمراهی و فرهنگ های غیر خدا را نپذیرد و کنار بزند، به محکم ترین دستگیره ممکن چنگ انداخته که این دستگیره هرگز پاره شدنی نیست.


این مبلغ معارف الهی، فرهنگ بیگانه و غرب را فرهنگی در جهت اکراه در دین دانست و افزود: در حدود 200 سال است که فرهنگ های غربی و شرقی با اسلحه و حاکمیت دست نشاندگان خود و حملات نظامی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ملت ها را مجبور به قبول فرهنگ شیطان می کنند.


وی با اشاره به اینکه هیچ مکتب و مدرسه ای همچون مکتب اسلام به این روشنی و واضحی خودش را ارائه نکرده است، گفت: کسانی که اسلام را نمی پذیرند با دست خود همه درهای زیان، ضرر و شر را برای خود می کشایند.


استاد حوره علنيه قم ، مدرسه اسلام را دارای چهار معلم عنوان کرد و بیان داشت: معلم اول وجود مقدس پروردگار عالم است که خود دانش آموزش را ساخته و به تمام جوانب وجودی ظاهری و باطنی او آگاهی کامل دارد.


وی وجود مبارک پیامبر عظیم الشأن اسلام را به عنوان شخصیت بعد از خداوند، معلم دوم معرفی کرد و گفت: قرآن می فرماید: "شخصیت رسول خدا در طول پروردگار عالم است" یعنی بین خدا و پیامبر اسلام موجود ارزشی دیگری وجود ندارد.


این روحانی اندیشمند با بیان اینکه معلمان معرفی شده از سوی اسلام اصلاً قابل قیاس با معلمان مکتب های بیگانه نیستند، تصریح کرد: کدامیک از مکتب هایی که غرب ارائه داده برای انسان مؤثر و مفید بوده است.


وی خاطرنشان کرد: هرکس در پیشگاه عقل، معلمی خدا و پیغمبر را کنار بگذارد، محکوم و فراموش شدنی است.


ايت الله  انصاریان با اظهار تأسف از تأثیر پذیری  کشو ار مكتب غرب ، اظهار داشت: متأسفانه در برخی روستاها که امکانات اولیه زندگی را ندارند، استفاده از آنتن ماهواره و تعلیم گرفتن از مکتب بیگانگان و غربی ها بیداد می کند.


وی افزود: همین آنتن های ماهواره ای به تدریج خدا را از زندگی ها حذف و آموزه های پیامبر اسلام (ص) را از ما جدا می کند.


اين محقق انديشمند ، حضرت علی (ع) را به عنوان معلم سوم معرفی شده در اسلام، دانست و خاطر نشان کرد: نهج البلاغه کتابی است که توصیه های امیرالمؤمنین برای تعلیم مردم و تأمین خیر دنیا و آخرتشان در آن  گردآ وری شده است.


وی با اشاره به اینکه عالم ربانی واجدالشرایط، معلم چهارم اسلام است، گفت: عالم ربانی زمان شناس، خطر شناس و دلسوز مردم می تواند با دلایل و برهان، راه های انحرافی را به مردم نشان داده و آنان را به سوی مسیر الهی هدایت کند.


استاد انصاریان با اشاره به فتوای میرزارضای شیرازی در باب تحریم تنباکو، تصریح کرد: بسیاری از کارشناسان می گویند که اگر فتوای آن روز این عالم ربانی نبود امروزه تمامی مساجد تبدیل به کلیسا شده بودند.


گفتنی است، مراسم سخنرانی استاد حاج شیخ حسین انصاریان در بحث مبانی تحکیم خانواده به همت هئیت رزمندکان اسلام استان کرمان برگزار شده است و تا چهارشنبه (11 خرداد) ادامه دارد.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

یازده کشیش در توگو به دین اسلام گرویدند
تبدیل یک مدرسه کاتولیک درانگلیس به مدرسه‏ای ...
مزاحمت براي زنان زائر ايراني در سوريه
هتاکی مفتی وهابی به ایران و شیعیان
برگزاری مسابقه فرهنگی در مؤسسه اسلامی تاشكند
آغاز فشار بر ایرانیان ساکن مالزی به تحریک ...
هشدار در مورد برگزاری همايش گردشگری صهيونيست‌ها ...
عکس خبری/ مراسم قرائت دعای عرفه در بین الحرمین ...
روایت استاد انصاریان از نامه آیت‌الله خویی
استاد انصاریان: قرآن علاج همه دردهای روحی و فکری ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^