فارسی
شنبه 01 ارديبهشت 1403 - السبت 10 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 2 مرداد 1393 ساعت 12:24 صبح

روز قدس؛ رستاخیزی بین‌المللی علیه دشمنان بشریت/ پایان کار اسرائیل نزدیک است

روز قدس؛ رستاخیزی بین‌المللی علیه دشمنان بشریت/ پایان کار اسرائیل نزدیک است

 

گروه سیاسی: بعد از ۷۰ سال که جهانیان شاهد به خاک و خون کشیدن مردم مسلمان و مقاوم فلسطین توسط رژیم اشغالگر قدس هستند، راهپیمایی روز قدس رستاخیزی بین‌المللی علیه دشمنان بشریت به‌شمار می‌رود.

 

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نزدیک به ۷۰ سال است که جهانیان و مردمان آزاده دنیا شاهد به خاک و خون کشیدن مردم مسلمان و مقاوم فلسطین توسط خطرناک‌ترین ر‍ژیم اشغالگر دنیا هستند.

 

رژیم صهیونیستی با وحشیگری و به راه انداختن کشتارهای خونین در نوار غزه، جسم و جان فلسطینیان و روح ملت‌های آزاده دنیا را مورد هدف قرار داده است و روز به روز بر حملات بی‌دلیل خود به اولین قبله‌گاه مسلمانان می‌افزاید.

 

گروه‌های تروریستی و تکفیری در عراق و سوریه با انجام اقدامات تروریستی و ایجاد رعب و وحشت در دل مسلمانان سعی در گمراهی مردم و پاک کردن موضوع فلسطین و جنایات ر‍ژیم صهیونیستی از اذهان عمومی دنیا کرده‌اند.

 

آمارها حاکی از آن است که بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به فلسطین اشغالی در رمضان خونین، بیش از 600 نفر از مردم این سرزمین به شهادت رسیده و هزاران نفر نیز زخمی شده‌اند که بیشتر این افراد غیرنظامیان، زنان و کودکان هستند.

 

اما در هفته گذشته اسرائیل، عملیات زمینی خود را پس از بمباران چند روزه هوایی و دریایی، به بهانه تلاش برای رفع شلیک راکت توسط مبارزان فلسطینی آغاز کرده است و رمضان مردم غزه را به خونبارترین ماه برای آنان تبدیل کرد.

 

حملات ر‍ژیم اشغالگر قدس روز به روز در حال شدت گرفتن است و این در حالی است که دنیا، شاهد سکوت خفقان‌آور مجامع بین‌المللی و کشورهای عربی است.

 

باید این نکته را نیز یادآور شد که محکومیت اسرائیل و یاری مردم بی‌دفاع فلسطین نیازمند عزمی جهانی و اتحاد ناگسستنی مسلمانان برای ریشه‌کن کردن ظلم و فساد در دنیا است که روز قدس، میعادگاهی برای مسلمانان دنیا و طنین‌انداز شدن فریاد پرنوای آنان در برابر ظلم جهانی است.

 

بی‌شک، این رژیم منفور اهداف خاصی را از انجام جنایات جهانی دنبال می‌کند. در این گزارش و در آستانه روز قدس، ابعاد دینی و سیاسی جنایات اسرائیل و سایر سران استکبار در کشورهای اسلامی را بررسی کرده و به ضرورت زنده نگه داشتن روز قدس اشاره دارد.

 

کشتار مسلمانان به دست خودشان، راهبرد اصلی دشمن

 

رحمت‌الله روحی، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، بر اهمیت وحدت مسلمانان برای ریشه کردن اسرائیل به‌عنوان یک غده سرطانی تأکید کرد و با اشاره به‌وقوع جنایات در کشورهای اسلامی گفت: این کشتار از کشورهایی شروع شد که موج بیداری اسلامی در آنجا رخ داده زیرا این موج بیداری، مردمی، اسلامی، ضداستکباری و ضد‌صهیونیستی بوده است.

 

وی افزود: نظام استکبار بعد از سردرگمی اولیه درباره بیداری اسلامی، با شناختی که از ماهیت انقلاب‌ها به‌دست آورد وارد صحنه شد و در تمامی مراحل تشکیل نظام‌های جدید در کشورهای اسلامی دستکاری کرده و انحراف ایجاد کرد به این ترتیب در بعضی از کشورها فقط سران حکومت عوض شد و بدنه اصلی حکومت استکباری به جای خود باقی ماند.

 

روحی با اشاره به بزرگترین هدف دشمن از تفرقه‌افکنی بین مسلمانان و کشتن مسلمانان به‌دست خودشان گفت: هدف دشمن از کشتار مسلمانان به‌دست خودشان، منحرف کردن توان نظامی جهان اسلام از جهت‌گیری علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی به داخل جهان اسلام و نابود کردن جان و مال و اقتصاد مسلمانان به‌دست یکدیگر است.

 

تب جام جهانی و کشتار پرحرارت فلسطینی‌ها

 

وی یکی از علل به راه انداختن جنگ مذهبی و طایفه‌ای بین مسلمانان را کمرنگ کردن موضوع فلسطین در اذهان عمومی دنیا دانست و گفت: اگر نگاهی به تاریخ جنایات اسرائیل بیندازیم در‌می‌یابیم که اسرائیل همیشه از غفلت مردم جهان نسبت به مسائل سیاسی و تمرکز دوربین‌های خبری جهان بر وقایعی مثل مسابقات جام جهانی فوتبال، سوء‌استفاده کرده و بیشترین جنایات خود را در این مقاطع از زمان مرتکب می‌شود.

 

این کارشناس سیاسی با بیان نقش دستگاه‌های رسانه‌ای استکبار جهانی در پوشاندن چهره خبیثانه اسرائیل در دنیا گفت: تمام دستگاه‌های رسانه‌ای استکبار جهانی از زمان تولد این رژیم خبیث، تلاش کرده‌اند چهره جنایت‌کارانه صهیونیست‌ها را تطهیر کرده و همه جنایات آنها را تحت عنوان «دفاع از خود» جا بیندازند.

 

روحی ادامه داد: به همین سبب در بسیاری از کشورها و نزد بسیاری از مردم جهان، اسرائیل به‌عنوان یک رژیم «مظلوم» جلوه داده شده و جنایات وحشیانه آن‌ها بسیار اندک به تصویر کشیده شده است لذا وظیفه همه مردم مسلمان جهان است که به هر صورتی مظلومیت را از چهره این رژیم خبیث کنار بزنند.

 

سکوت معنادار مجامع بین‌المللی‌

 

با وجود اینکه اخبار جنایات فراوان رژیم صهیونیستی سراسر جهان را فراگرفته و ملل مختلف جهان هر روز و هر لحظه به این اقدامات ننگین اعتراض می‌کنند، جهان همچنان شاهد سکوت معنادار سازمان ملل و سایر مجامع بین‌المللی و حقوق بشری است.

 

بنا به گفته کارشناسان، نمی‌توان امیدی به سازمان ملل برای آتش‌بس و پایان دادن به جنایات اسرائیل در سرزمین فلسطین داشت.

 

روحی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وظیفه سازمان ملل متحد برای برقراری صلح و امنیت در سراسر دنیا گفت: وظیفه سازمان ملل این است که زمینه زندگی مسالمت‌آمیز و همراه با آسایش را برای همه ملل جهان فراهم کند امّا همه ما می‌دانیم که ساختار این سازمان با این هدف طراحی نشده است.

 

وی ادامه داد: قانون «وتو» که در اختیار پنج کشور بزرگ جهان قرار دارد، همه مردم جهان را از امید بستن به چنین سازمان‌هایی دلسرد کرده است و از آن جهت که انگلیس از بنیانگذاران رژیم صهیونیستی و آمریکا از حامیان اصلی آن است، نمی‌توان امیدی به سازمان ملل داشت بنابراین مسلمانان خود باید در جهت ریشه‌کنی این غده سرطانی اقدام کنند.

 

حضور در راهپیمایی روز قدس سبب دلگرمی مردم فلسطین می‌شود

 

این کارشناس سیاسی همچنین با بیان توصیه‌های امام خمینی(ره) درخصوص راهپیمایی روز گفت: ما این فرموده حضرت امام(ره) را که «اسرائیل باید ازبین برود» و یا اینکه «اگر مسلمانان جهان هرکدام یک سطل آب بر روی اسرائیل می‌ریختند، اسرائیل از بین می‌رفت» فراموش نمی‌کنیم، حضور ما در راهپیمایی روز قدس حداقل کاری است که می‌توانیم انجام دهیم و فلسطینی‌ها را نسبت به ادامه مبارزه خود دلگرم کنیم. 

 

بی‌شک، یکی از اهداف جهان استکبار از به راه انداختن جنگ در کشورهای اسلامی و تفرقه‌انگیزی بین مسلمانان، محدود و خاموش‌ کردن ندای آزادی‌خواهانه مسلمانان در پهنه هستی است.

 

نظام سلطه با آشنایی درخصوص مبانی دینی، فکری و عقیدتی مسلمانان در تلاش است تا مانعی در برابر گسترش عقاید به حق مسلمانان شده و جهان را در تاریکی فکری و اعتقادی فرو برد زیرا به‌خوبی می‌داند که اسلام، تنها سدی است که در مقابلشان قرار گرفته و از گسترش جنایات پنهان و آشکار آن‌ها جلوگیری می‌کند بنابراین بررسی ریشه‌های فعالیت نظام سلطه از ضرورت قابل توجهی برخوردار است.

 

در همین خصوص حجت‌الاسلام سیدمحمد دعایی، مدیر مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به ریشه‌های عقیدتی و مبانی فکری صهیونیزم گفت: یکی از مبانی اندیشه‌ای صهیونیزم، تفکر طایفه‌ای و نژادپرستانه است که احساس می‌کنند بر تمام دنیا مالکیت دارند.

 

وی ادامه داد: این اندیشه نژادپرستی در کشتار بی‌رحمانه مردم فلسطین به خوبی خود را نشان می‌دهد بنابراین مبانی فکری و اندیشه‌ای حزب خونخوار صهیونیست، علت اصلی حملات وحشیانه به فلسطین است.

 

دعایی با بیان اینکه سردمداران جهان سلطه سعی در فرونشاندن انرژی انقلابی جهان اسلام دارند، گفت: یکی از سیاست‌های اصلی نظام سلطه به سردمداری انگلیس، آمریکا و اسرائیل این است که با یک برنامه چند منظوره انرژی انقلابی جهان اسلام را برای مواجهه با نظام سلطه فرو بنشانند.

 

وی افزود: امام راحل(ره) با انقلاب خود و سرنگونی حکومتی وابسته به آمریکا، فضای گفتمان جهان اسلام را در جهت ضد نظام استکباری و بازگشت به اسلام تغییر داد بنابراین انقلاب اسلامی ایران باعث آزادسازی انرژی انقلابی بودن در جهان اسلام شد.

 

دعایی با تأکید بر آگاهی آمریکا از خطر انرژی انقلابی جهان اسلام یادآور شد: آنان از خطر انرژی جهان اسلام آگاه شدند به همین جهت در هدف‌گذاری‌های خود انقلابیون جهان را به‌گونه‌ای سازمان‌دهی کردند که انرژی انقلابی‌گری خود را در درون جامعه به مصرف برسانند.  

 

شیعه، جامعه هدف نظام سلطه

 

مدیر مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی افزود: آنان در این مسیر، شیعه را به‌عنوان جامعه هدف خود انتخاب کردند زیرا تفکر شیعه جهان اسلام را مدیریت می‌کند بنابراین سلطه‌گران، این انرژی انقلابی را به مبارزه مستقیم با فضای گفتمانی و عناصر شیعی منطقه برگرداندند.

 

دعایی در بخش دیگری از سخنانش، مسئله فلسطین را مواجهه انقلابیون جهان اسلام با خاکریز اول جهان سلطه یعنی اسرائیل دانست و گفت: نقطه تماس جهان اسلام با صهیونیزم، فلسطین است به همین جهت است که اسرائیل، نبردهای سنگینی را برای نابودی جریان مقاومت در فلسطین انجام می‌دهد.

 

وی همچنین با بیان نحوه شکل‌گیری سازمان ملل، متناسب با اهداف پلید نظام سلطه گفت: نظام سلطه، متناسب با اهداف خود در سطح بین‌المللی دست به ساختارسازی زده است از همین رو، ساختار حاکم تمدن جاری بشر، زیرمجموعه نظام سلطه است.

 

دعایی تأکید کرد: نباید انتظار داشته باشیم بخش‌هایی از این ساختار، علیه خود آن‌ها دست به اقدام بزند زیرا تمامی ساختارهای نظام سلطه همانند شورای امنیت سازمان ملل، پیش ساخته تفکر جهان‌بینی یهود است و این سازمان‌ها با سرمایه سرمایه‌داران یهود اداره می‌شود.

 

 

وابستگی نظام عرب به جهان سلطه

 

دبیرکل جبهه فرهنگی عفاف کشور در ادامه با بیان اینکه نظام عرب وابسته به جهان سلطه است، گفت: حاکمان جهان عرب منصوبان و وابستگان حزب جهانی صهیونیزم هستند. آن‌ها منصوب شدند تا جهان اسلام را کنترل کنند بنابراین نمی‌توان از آنها انتظار داشت که در برابر جنایات بی‌حد و حصر رژیم صهیونیستی فریاد برائت سر دهند.

 

وی یادآور شد: ما از دانشمندان، سیاسیون، فرهیختگان و صاحب‌نظران مطالبه داریم که چگونه می‌توانند شب را با آرامش بخوابند در حالی‌که سنگین‌ترین نسخه ظلم عالم در فلسطین شکل گرفته است.

 

مدیریت درست روز قدس، مقدمات ویرانی نظام سلطه را به دنبال دارد

 

با مراجعه به منابع و سخنان حضرت امام خمینی(ره)، می‌توان دریافت که روز قدس، روز فلسطین نیست بلکه روز اسلام و حکومت اسلامی است و بنا به فرموده امام راحل، روزی است که باید به ابرقدرت‌ها فهماند که دیگر نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند بنابراین باید به فعا‌لسازی ظرفیت فراوان این روز در جهت نابودی جهان استکبار پرداخت.

 

مدیر مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی با تأکید بر این امر گفت: امت‌های اسلامی و ملت ایران باید بدانند که اگر ظرفیت روز قدس به درستی فعال شود، مقدمات ویرانی نظام سلطه و صهیونیزم خونخوار فراهم می‌شود.

 

وی بیان کرد: زمانی‌که بیش از یک میلیارد انسان فریاد آزادی یک نظام چند میلیونی را در سراسر عالم طنین‌انداز کنند بر اساس تمامی قانون‌های بین‌المللی، نامشروع بودن یک نظام سیاسی غاصب برملا می‌شود و سند می‌خورد که این سند به‌صورت قانونی در مجامع بین‌‌المللی قابل دفاع است.

 

نوای «مرگ بر اسرائیل»، ناقوس مرگ آن را به صدا درمی‌آورد

 

همه ساله مردم ایران و بسیاری از کشورهای مسلمان و غیرمسلمان جهان همانند ترکیه، اندونزی، بحرین، لبنان، پاکستان، ایالات متحده آمریکا، انگلستان و ... با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، برائت خود را از این رژیم خونخوار صهیونیستی اعلام می‌کنند.

 

با شدت گرفتن ظلم‌های آشکار این رژیم نامشروع علیه ملت بی‌دفاع فلسطین و به راه انداختن رمضانی خونین در غزه، چشم امید کودکان و خانواد‌ه‌های داغدار فلسطینی به اتحاد و یاری همه ملل مسلمان و مردم آزادیخواه جهان در سراسر دنیاست.

 

همه مسلمانان به‌ویژه ملت ایران با حضور پرشکوه خود در راهپیمایی سرنوشت ساز روز قدس می‌توانند به این سخن رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشانند که فرموده‌اند: «تنها راه ‌ریشه‌کن ‌کردن‌ این‌غده‌ سرطانی‌ خطرناک‌، مقاومت ‌و مبارزه ‌است‌».


منبع : خبرگزاری بین المللی قران - ایکنا
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

گستاخی فرقه ضاله وهابیت :شیعیان از آنفولانزای ...
محاکمه يک شاعر توهين کننده به اسلام
اهانت مسیحیان الجزایر به رسول اکرم(ص)؛ پیامبر ...
برگزاری همايش بين‌المللی «قرآن و حقايق علمی» در ...
افزایش هشت عدد درب اضافی به مسجد النبی و باز بودن ...
هتك حرمت قبور اسلامی در فرانسه
گزارش تصویری/ سفره افطاری در حرم حضرت معصومه(س)
گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در شب عید ...
استاد انصاریان پاسخ می‌دهد: راه رسیدن به خیر ...
 استاد انصاریان: اهل‌بیت(ع) دعاگوی همه شیعیان/ ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^