قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

جعل حديث

 بدبختى در اين بود كه عالمان اهل هوى ، براى پيشبرد اهداف امويان و عبّاسيان هم خود جعل حديث مى كردند و هم به احاديثى كه اسلاف خائن آنان جعل كرده بودند تكيه مى نمودند و با پخش و شرح و ذكر آن احاديث قلاّبى و دروغ ، اكثريّت مردم را ، كه خود آنان از اسلام بى اطّلاع نگاه داشته بودند ، نسبت به وضع بنى اميّه و بنى عبّاس تسليم و راضى مى نمودند و اگر هم اعتراضى از سوى مردم مى شد ، بلافاصله توجيه مى كردند و از اين طريق بزرگ ترين ضربه ها را در مقابل دريافت دينار و درهمى ناقابل به اسلام و انسانيّت مى زدند !!
به چند نمونه از آن احاديث ساخته شده ، كه به بزرگان دين نسبت داده اند از كتاب « عوامل تحريف » ـ كه نويسنده اش يكى از بهترين و كم نظيرترين متخصّصين حديث شناس و تاريخ شناس است و بزرگان شيعه و سنّى به فضل او در اين زمينه اعتراف دارند ـ اشاره كنم :
نمونه اى از احاديث مجعول
اينان ( برخلاف منطق قرآن و عقل ) يك سرى روايات ، در معتبرترين كتب خويش از برجسته ترين راويان نقل مى كنند و براساس آن مى گويند كه امام و خليفه مسلمانان هر كارى انجام بدهد ، هر ظلم و جور و اجحاف و فسق مرتكب گردد ، جايز نيست كه بر روى او شمشير كشيد و با او مخالفت كرد و بر او خروج نمود .از قول حذيفه از پيامبر صلى الله عليه و آله نقل كرده اند كه فرمود : « يَكُونُ بَعْدى أَئِمَّةً لا يَهْتَدُونَ بِهُداىَ وَلا يَسْتَنُّونَ  بِسُنَّتى وَسَيَقُومَ فِيهِمْ رِجالٌ قُلُوبُهُمْ قُلُوبُ الشَّياطينَ فى جُثْمانِ إِنْسٍ قالَ : قُلْتُ : كَيْفَ أَصْنَعُ يا رَسُولَ اللّهِ إِنْ أَدْرَكْتُ ذلِكَ ؟ قالَ : تَسْمَعْ وَتُطِعْ لِلْأَميرِ وَإِنْ ضَرَبَ ظَهْرَكَ وَأَخَذَ مالَكَ فَاْسمَعْ وَأَطِعْ » .
پس از من پيشوايانى خواهند بود كه بر راه من نمى روند ، وبه روش من عمل نمى كنند ، پاره اى از ايشان دل هايى هم چون دل شياطين دارند ، اگرچه به ظاهر انسانند .حذيفه مى گويد :
گفتم : يا رسول اللّه ! اگر من آن زمان را درك كردم چه عكس العملى نشان بدهم ؟ فرمود :
شنوايى صددرصد و اطاعت مطلق ، اگر او بر پشتت بكوبد و مالت را ببرد تو بايد فرمان برى و گوش به دستورش بسپارى !!
از قول ابن عبّاس از پيامبر صلى الله عليه و آله نقل مى كنند :« مَنْ رَأى مِنْ إِمامِهِ شَيْئاً يُكْرِهُهُ فَلْيَصْبِرْ فَإِنَّهُ مَنْ فارَقَ الْجَماعَةَ شِبْراً فَماتَ ميتَةً » جاهِلِيَّةً  .اگر كسى از پيشوا و زمامدار خويش چيز ناخوش آيندى مشاهده كرد بايد صبر كند ، اگر كسى از دستگاه خلافت و جمع مسلمانان پيرو آن يك وجب دور شود و بر آن بميرد ، مانند مردگان جاهليّت مرده است !در روايات ديگر از ابن عبّاس چنين نقل شده : « لَيْسَ أَحَدٌ مِنَ النّاسِ خَرَجَ مِنَ السُّلْطانِ شِبْراً فَماتَ عَلَيْهِ إِلاّ ميتَةً جاهِليّةً » . هيچ كس از حكومتى دورى نمى گزيند حتّى يك وجب كه اگر در اين حالت بميرد ، به مردن جاهليّت و شرك از دنيا رفته است .  يكى از دانشمندان بزرگ اهل سنّت در ذيل اين احاديث در بابى به عنوان «لزوم طاعة الامراء» مى گويد : عموم اهل سنّت يعنى فقها و محدّثين و متكلّمين مى گويند : حاكم با فسق و ظلم و زير پا گذاشتن حقوق مردم معزول نمى شود و نه مى توان او را خلع نمود و اصولاً جايز و روا نيست كه عليه او قيام شود ، بلكه واجب است او را پند و اندرز دهند و از خداوند و قيامت بترسانند ؛ زيرا در اين زمينه احاديثى از پيامبر صلى الله عليه و آله به دست ما رسيده است كه ما را از خروج عليه زمامدار باز مى دارد ، خلاصه سخن اين كه قيام بر ضد پيشوايان و زمامداران به اجماع همه مسلمانان حرام است، اگرچه فاسق و ستمگر هم باشد!!
بنابراين نظر خروج بر يزيد بن معاويه شراب خوار و سگ باز و قاتل و جانى و قيام عليه عبدالملك كه سربازانش خانه كعبه را زير منجنيق خراب مى كنند و جنگ بر ضد وليد كه قرآن كريم را هدف قرار مى دهد و قيام عليه حكّام خائن بنى عبّاس در آن روز و قيام برعليه حاكمان ظالم و جائر فعلى نه اين كه جايز نيست ، بلكه حرام است !! به راستى لعنت بر اين منطق باد و نفرين خدا بر جاعلين حديث و نويسندگان و پخش كنندگان و تفسير كنندگان و عمل كنندگانش باد .

 


منبع : برگرفته از کتاب عرفان اسلامی استاد حسین انصاریان
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب


بیشترین بازدید این مجموعه