در اين تاريكى چنان خدا را گم مى كند كه طبق قرآن مجيد، تمام علم و فرهنگش:
« مَا يُهْلِكُنَآ إِلاَّ الدَّهْرُ »
روزگارى ما را آورده بود و بعد نيز ما را مى برد و پرونده ما تمام است.
اما اگر پرونده تمام است، خيلى از سؤالات را نمى توانيد جواب بدهيد و اگر همه وجود شما به روزگار بستگى دارد ـ روزگار مرا آورد و مرا مى برد ـ ما مى پرسيم: پس جايگاه عدالت در اين جهان، كجاست؟ نمى توانند جواب بدهند. اگر بگويند: عدالت جايگاه دارد، مى گوييم: اگر عدالت جايگاه دارد، جريمه يزيد
و يزيديان به خاطر حادثه كربلا كه در اينجا داده نشد، پس كجا بايد داده شود؟ و اگر بگويد: عدالت هيچ جايگاهى ندارد، باز سؤال مى كنيم: به چه دليل با نداشتن جايگاه براى عدالت، حسين بن على عليهماالسلام با همه ارزش هايش ضرر كرده و يزيد با همه بى ارزشى هايش سود كرده است؟ اين را چگونه تحليل مى كنيد؟
منبع : پایگاه عرفان