فارسی
جمعه 06 مهر 1403 - الجمعة 22 ربيع الاول 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 24 بهمن 1388 ساعت 8:52 بعد از ظهر

تبلیغ وهابیت در قلب آمریکا

  این مدرسه سعودی به دلیل داشتن تعداد بیش از حد دانش آموزان و فضای کمتر از فضای مورد نیاز، در نظر دارد در آینده‌ای نزدیک مساحت ساختمانی خود را افزایش دهد. موافقت اولیه برای توسعه فضای این مدرسه از سوی مسئولان شورای شهر ورجینیا نیز صادر شده است.
    به گزارش شیعه آنلاین، نهادهای غیردولتی ایالت ورجینیا در ایالات متحده آمریکا تاکنون بارها و بارها خواستار پلمپ شدن و تعطیلی مدرسه عربستان سعودی در این ایالات شده‌اند و آن را به تدریس دانش آموزان بر اساس اصول و پایه‌های اندیشه افراطی وهابیت متهم کرده‌اند. این مدرسه در سال 1984 میلادی با حمایت و پشتیبانی مالی مستقیم از سوی عربستان سعودی تأسیس شد.

اما این بار از سوی اهالی این ایالت مطرح شد و اعلام کردند: در صورتی که امکان تعطیلی این مدرسه وجود ندارد، حداقل باید زیر نظر مستقیم دولت آمریکا قرار گیرد تا مانع از تدریس بر اساس اصول و پایه‌های اندیشه افراطی وهابیت شوند.
برای نمونه «جان کوسگرف» از اهالی موافق تعطیلی این مدرسه طی اظهاراتی گفت: کتبی که در این مدرسه تدریس می‌شود، دانش آموزان را به افراطی‌گری، قتل دیگران، عملیات های تروریستی و غیره تشویق و هدایت می‌کند.
گفتنی است در همین حال این مدرسه سعودی به دلیل داشتن تعداد بیش از حد دانش آموزان و فضای کمتر از فضای مورد نیاز، در نظر دارد در آینده‌ای نزدیک مساحت ساختمانی خود را افزایش دهد. موافقت اولیه برای توسعه فضای این مدرسه از سوی مسئولان شورای شهر ورجینیا نیز صادر شده است. این مسأله به بهانه خوبی برای اهالی این ایالت و نهادهای غیردولتی این ایالت تبدیل شده تا بزرگ شدن فضای این مدرسه را عاملی بر ایجاد ترافیک در شهر معرفی کرده و خواستار عدم صدور مجوز برای توسعه آن شوند.
در همین راستا «پیت هریتی» مسئول راهنمایی و رانندگی منطقه «اسپرینگ» که این مدرسه عربستانی در آن قرار دارد، نیز با اهالی منطقه همراهی کرده و گسترش فضای این مدرسه را عامل ایجاد ترافیک در شهر عنوان کرد و گفت: بدون شک گسترش فضای مدرسه که در پی آن موجب افزایش تعداد دانش آموزان هم خواهد شد، حضور بیش از حد سرویس رفت و آمد دانش آموزان در این منطقه را در پی دارد و بدون شک این امر موجب ایجاد ترافیکی سنگین در منطقه می‌شود.
در پایان قابل ذکر است پس از حوادث 11 سپتامبر 2001 میلادی در ایالت نیویورک های آمریکا که به کشته شدن هزاران شهروند آمریکایی منجر شد، بسیاری از آمریکایی‌ها از دین مبین اسلام منتفر شدند به ویژه اینکه پیروان اندیشه وهابیت با افراطی گری‌های خود، همواره تلاش می‌کند که خود را مسلمان واقعی معرفی کرده خود را نماینده دین مبین اسلام، جلوه دهند.


منبع : شیعه انلاین
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

افتتاحیه کتابخانه عمومی امام سجاد(ع)
پيام تسليت استاد انصاريان به ملت فلسطين
پیام تسلیت استاد انصاریان در پی حادثه پاراچنار
گزارش تصویری از سخنرانی استاد انصاریان در روز ...
دومین گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در دهه ...
دیدار دکتر پزشکیان با استاد انصاریان در حسینیه ...
گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در دهه اول ...
دیدار علمای تونس با حضرت استاد انصاریان
گزارش تصویری از مراسم دعای عرفه 1403
سومین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...

بیشترین بازدید این مجموعه

محبوبیت بالای دین اسلام در بین مردم فرانسه
برگزاری همايش «بررسی شبهاتی درباره سيره امام ...
راه‌اندازی دانشگاه مجازی اسلامی در مراكش
گردهمایی معاونان امور واحدهای آموزشی کشور
استاد حسین انصاریان : شهرداری ها هدف پروردگار ...
محجبه شدن دو استاد دانشگاه کانادایی
استاد انصاریان: مبلغی که دین‌شناس نباشد ضررش بیش ...
استاد انصاریان: حب امام حسین (ع)، جرم مظلومان یمن ...
به همت پایگاه erfan.ir، «ویژه نامه غدیر» در بستر فضای ...
مشاهده امواج حقایق عرشی در آیات قرآن/ عمر خود را ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^