فارسی
پنجشنبه 09 فروردين 1403 - الخميس 17 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

مجالس شبهای سه شنبه

بعد از شروع جنگ تحمیلی ، پیشنهاد شد که برای جوانان پرشور انقلابی و جبهه برو ، جلسه ای تشکیل دهیم و از معنویات سطح بالا صحبت کنیم . با مشورت دوستان قرار بر این شد که جلسه در شبهای سه شنبه و در منزل حاج محمد مقدم برگزار شود . حاج محمد از علاقمندان به اهلبیت (ع) و از مبارزان قبل از انقلاب بود ، که در پخش اعلامیه و عکس امام و کارهای دیگر فعالیت گسترده داشت . برای تداوم  مجالس ، من قول دادم که هر هفته در بین آنها حضور یابم و حتی اگر در سفر هم باشم – البته به جز جبهه – برگردم . بدین دلیل هرجا از من دعوت می شد ، طوری برنامه ریزی می کردم که بتوانم شب سه شنبه به  تهران برگردم .
خیلی زود جمعیت زیادی در آن مجالس جمع شد. حاج محمد مقدم طبقۀ پایین منزل خود را بازسازی کرد و آن را به صورت سالنی بزرگ درآورد . با این حال کفاف نمی داد. و جمعیت انبوهی در خیابان می نشستند . آن مکان به صورت پاتوقی برای جبهه ای ها درآمده بود .
جلسات ما با نماز جماعت شروع می شد . سپس حاج آقا عطری نژاد ، احکام شرعی می گفت و آنگاه من منبر می رفتم . جوانان بسیاری جذب شدند که پس از چندی ، بسیاری در صف بسیجیان درآمده ، به جبهه رفتند . بعضی ادارات و نهادی انقلابی برای جذب نیرو و پرسنل متدین به آنجا رجوع می کردند . آن مجالس نه ماه ادامه داشت و من در تمام مدت راجع به توبه صحبت کردم . خوشبختانه بعدها نوارهای جلسات به صورت نوشته به دستم رسید که پس از بازنویسی ، آن را در 500 صفحه و به نام « آغوش رحمت » به چاپ رساندم . افراد نازنینی از آن جلسه به شهادت رسیدند و عدۀ زیادی اسیر شدند . سه نفری که به دست منافقین به طرز وحشیانه ای شکنجه شده و به شهادت رسیده بودند ، از بچه های آن جلسه بودند . شهید گرکانی نیز ، که پیش تر یادی از او شد و در نامه ای به من نوشته بود 40 روز دیگر من شهید می شوم ، از اعضای اولیۀ جلسه بود . وی با اخلاقی گرم و صمیمی در آنجا خدمت می کرد . شخصیت انقلابی و معنوی شهید گرکانی ، پیش از انقلاب و در دوره ای که به مسجد مرحوم شهید شاه آبادی رفت و آمد داشت ، صورت گرفته بود . احساسات شدیدی به انقلاب و به خصوص شخص حضرت امام داشت . او عاشق شهادت بود .
سرانجام به دلیل داغ آن عزیزان و گلهای پرپر شده ، که مثل و مانندی نداشتند ، و نیز به دلیل تراکم فوق العادۀ  کارهایم ، دیگر نتوانستم هر هفته در آن جلسات شرکت کنم و به تدریج جلسات تعطیل شد.


منبع : منتشر شده توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

توسل به حضرت حجت برای آمدن میهمان
رویای صادقه
شهر به شهر برای تثبیت انقلاب
عتاب پیامبر اکرم (ص)
به عشق وطن
شروع تبلیغ
درس خارج
آرامش و برکت منبر
فضای باز سیاسی
پرچم های دعای کمیل

بیشترین بازدید این مجموعه

توسل به حضرت حجت برای آمدن میهمان

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^