فارسی
يكشنبه 10 تير 1403 - الاحد 22 ذي الحجة 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 17 تير 1389 ساعت 08:36 صبح

ساخت بزرگ‌ترین صحن جهان در حرم امیرالمؤمنین(ع)

به گزارش صدای شیعه علی‌اصغر جعفری در جلسه هماهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان با بیان اینکه حسینیه یزدی‌ها در کربلای معلی احداث می‌شود، اظهار داشت: در سفری که با حضور استاندار، بازاری‌ها، کارخانه‌داران و خیران استان یزد به کربلا داشتیم، زمینی به منظور احداث حسینیه یزدی‌ها در نزدیکی حرم امام حسین‌(ع) خریداری شد اما با توجه به مشکلی که بابت این زمین پیش آمد، زمین دیگری که مربوط به خود یزدی‌هاست به حسینیه تبدیل می‌شود.
وی افزود: در این سفر تصمیماتی گرفته شد و افراد به تعهدات خود عمل کردند و کارخانه عقیق، سیم و کابل شهید قندی، کارخانه فرش ستاره کویر و ... آماده همکاری به محض اعلام ستاد هستند.
جعفری در بخش دیگری از این نشست با اشاره به ماهیت ستاد بازسازی عتبات عالیات بیان داشت: در سال 82 جمعی از خیران تهران متولی امر بازسازی عتبات عالیات شدند و دولت نیز با تمام وجود پشتیبان این ستاد شد و این ستاد به دلیل ذهنیت عراقی‌ها نسبت به دفاع هشت ساله، به آسانی نتوانست کار خود را آغاز کند اما با اعتمادسازی در نخستین فرصت، فعالیت بازسازی عتبات عالیات آغاز شد و شعب این ستاد نیز به تدریج در سراسر کشور تشکیل شد.
وی با بیان گزارش مفصلی از پروژه‌های اجرا شده و در حال اجرا توسط شعبه این ستاد در استان یزد اظهار داشت: پروژه نور در نجف اشرف در حال اجرا است و حاصل آن نصب 14 برج نور به ارتفاع 30 متر دور حرم حضرت علی (ع) است که حدود 200 میلیون تومان هزینه دربر داشت.
جعفری همچنین یادآور شد: تمام سنگ مورد نیاز پروژه سنگ‌فرش پیاده‌روهای حرم حضرت سیدالشهدا و حضرت ابوالفضل (ع) خریداری شده که هزینه آن 600 میلیون تومان بوده و توسط میبدی‌ها پرداخت شده است. وی عنوان کرد: پروژه معرق‌کاری 35 غرفه از غرفه‌های حرمین کاظمین نیز آغاز شده که این پروژه 800 میلیون تومان هزینه در بر دارد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان یزد خاطرنشان کرد: در برخی پروژه‌ها نیز تمامی استان‌ها سهیم هستند که مهم‌ترین آن صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف اشرف است که بزرگ‌ترین صحن حرمین شریفین در جهان است و 190 هزار متر مربع مساحت این صحن است. وی دیگر پروژه مشترک میان استان‌ها را مهمانسرای حضرت سیدالشهدا ذکر کرد که به مساحت 2 هزار و 500 متر در شش طبقه ساخته شده و به عنوان یک مهمانسرای کامل در 15 شهریورماه سال جاری به بهره‌برداری می‌شود.
جعفری همچنین با اشاره به احداث پروژه بهداری در کربلا ادامه داد: با توجه به اینکه هر ساله حدود 70 میلیون زائر به کربلا مشرف می‌شوند و امکانات بهداشتی و درمانی در کربلا محدود است، پروژه ساخت بهداری در کربلای معلی در حال انجام است. وی خاطرنشان کرد: یزدی‌ها در بازسازی عتبات عالیات تاکنون فعالیت بسیار خوبی داشته‌اند که البته انتظار از آنها نیز همین بوده است.


منبع : صدای شیعه
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

گزارش تصویری از مراسم دعای عرفه 1403
سومین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
دومین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
پیام تسلیت استاد انصاریان
اولین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
حضور انتشارات دارالعرفان و تازه‌های نشر در سی و ...
گزارش خبری اولین نشست از سلسله نشست‌های اخلاق و ...
پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

کشف یک معجزه الهی توسط دانشمند آمریکایی
رونمايی ترجمه قرآن به زبان «مراتی» هفته آينده در ...
انتقاد مسلمانان فرانسه از اسلام ستیزی
دومین نامزد محجبه وارد رقابت‌های انتخاباتی ...
از درخواست آیت‌الله سیستانی برای همکاری با نخست ...
استاد انصاریان: تمامی فسادهای تاریخ بشر در نتیجه ...
سخنرانی های استاد انصاریان در ماه رجب و شعبان
مراسم تجلیل از استاد انصاریان توسط حضرت آیت الله ...
استاد انصاریان: ردپای کامل تقوا در عبادت و اخلاق/ ...
استاد انصاریان: خُرد شدن هویت آدم و انسانیت با ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^