فارسی
چهارشنبه 11 مهر 1403 - الاربعاء 27 ربيع الاول 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 20 تير 1389 ساعت 08:23 صبح

آيت‌الله صافي گلپايگاني: انسان‌ها در عصر غيبت در معرض امتحان الهي هستند

 به گزارش مذهب نیوز يكي از مراجع تقليد قم گفت: انسان‌ها در عصر غيبت در مرحله امتحان و آزمايش الهي هستند و كساني كه در مسير دين، ثابت قدم‌تر باشند در درگاه الهي مقرب‌تر هستند.
  اين مرجع تقليد در ديدار جمعي از دانشجويان و دانش‌آموزان بسيجي كانون‌هاي مساجد استان قم و همچنين جمعي از دانشجويان دانشگاه اهواز گفت: بر اساس روايات هيچ روزي نيست كه زمين بدون حجت باقي بماند و هميشه حجت خدا بر روي زمين وجود دارد و اين روايات نشان مي‌دهد كه هدايت جوامع بشري از جايگاه خاصي برخوردار است.
مرجع تقليد شيعيان جهان با بيان اينكه بشريت در عصر غيبت از برخي نعمت‌ها همچون حضور حضرت محروم است، افزود: گرچه امام زمان عجل‌الله تعالي فرجه‌الشريف در ميان ما حضور دارند و ما ايشان را نمي‌بينيم، اما بايد ببينيم در اين وضعيت تا چه حد توانسته‌ايم به عهد و پيمان خود با ايشان پايدار باشيم.
صافي گلپايگاني تاكيد كرد: بر اساس برخي روايات كساني كه در اين عصر، غيرت اسلامي خود را حفظ كنند و به سنت‌هاي الهي جامه‌ عمل بپوشانند، مانند كساني هستند كه در پيش روي پيامبر با دشمنان ايشان به مبارزه پرداختند.
وي با بيان اينكه عصر غيبت، عصر آزمايش و امتحان الهي است، ادامه داد: انسان‌ها در عصر غيبت در مرحله امتحان و آزمايش الهي هستند و كساني كه در مسير دين، ثابت قدم‌تر باشند در درگاه الهي مقرب‌تر هستند.

اين مرجع تقليد تصريح كرد: امروز زنان ما نبايد داشتن مناصب و جايگاه دنيوي را براي خود فضيلت بدانند و نداشتن مناصب وزارتي و دنيوي را محروميت بخوانند، زيرا محروميت آن است كه انسان از رضاي خداوند و ائمه اطهار عليهم السلام بي‌بهره باشد و آنچه در درگاه الهي فضليت به شمار مي‌آيد حفظ حجاب، عفت و پاكدامني و عمل به دستورات ديني است. وي اضافه كرد: در زمان غيبت انسان مي‌تواند با عمل به فرايض الهي به جايگاه و مقامات بالا برسد و يا با بي‌توجهي به مسائل ديني دچار سقوط و انحطاط شود كه هيچ مسيري براي بازگشت آن وجود ندارد، بنابراين جوانان ما بايد مراقب باشند تا خداي نكرده در جايگاه انحطاط و سقوط قرار نگيرند. وي رعايت شئونات اسلامي را براي جوانان مهم برشمرد و راه تهذيب نفس و نزديك شدن به خدا و ائمه اطهار عليهم السلام را عمل به واجبات و ترك محرمات دانست.
آيت‌الله صافي گلپايگاني در بخش ديگري از سخنانش داشتن نعمت ولايت حضرت ولي عصر عجل‌الله تعالي فرجه‌الشريف را بسيار ارزشمند خواند و گفت: ما بايد قدردان نعمت ولايت اهل بيت عليهم‌السلام باشيم و به لوازم آن عمل كنيم. وي تاكيد كرد: بايد با رفتار و اخلاق درست خود كاري كنيم كه زينت ائمه اطهار باشيم، زيرا كسي كه خود را وابسته به ائمه اطهار عليهم‌السلام مي‌داند بايد رفتار و كردار خود را نيز همچون آنها كند تا مردم با ديدن آن به ياد ائمه اطهار عليهم‌السلام بيفتند.
وي با قدرداني از حضور فعال جوانان بسيجي در عرصه احياي جامعه مهدوي اظهار داشت: اميدواريم در آينده شاهد پويايي فعاليت‌هاي شما در گسترش فرهنگ مهدوي باشيم.


منبع : مذهب نیوز
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان در پی شهادت سیدحسن نصرالله
گزارش تصویری آیین افتتاح کتابخانه عمومی امام ...
افتتاحیه کتابخانه عمومی امام سجاد(ع)
پيام تسليت استاد انصاريان به ملت فلسطين
پیام تسلیت استاد انصاریان در پی حادثه پاراچنار
گزارش تصویری از سخنرانی استاد انصاریان در روز ...
دومین گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در دهه ...
دیدار دکتر پزشکیان با استاد انصاریان در حسینیه ...
گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در دهه اول ...
دیدار علمای تونس با حضرت استاد انصاریان

بیشترین بازدید این مجموعه

عدم گفتن اذان در مسجد آستراخان روسیه
راه‏اندازی بزرگترین بانک سرمایه‏گذاری اسلامی
افزودن فقه جعفری به برنامه درسی مدارس کویت
پايان كارگاه آموزشی «آداب روزه» در برونئی
برگزاری مسابقات سيره نبوی(ص) ويژه بانوان در قطر
قدیمی ترین عکس موجود از قتلگاه امام حسین (علیه ...
بانوی پاکستانی کل قرآن را در ۱۵ سال خوشنویسی کرد
حضرت استاد انصاریان: توبه پذیر بودن خدا حتی در ...
هیئت خادمان آستان علوی؛ میزبان زائران کاظمین
گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در شب میلاد ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^