فارسی
سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 - الثلاثاء 20 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

هدايت ، اثر مهرورزى

 ايام فاطميه در شهرستانى نسبتاً پر جمعيت به وسيله امام جمعه محترم آن كه انسانى والا و دلسوز و با محبّت بود و علاقه شديدى به هدايت و سلامت معنوى مردم داشت و در اين مسير هم جان باخت ، دعوت شدم . طبيبى حاذق و خوش اخلاق در آن جلسه شركت مى كرد و از راه آن مجلس با من آشنا شد ، شبى پس از پايان جلسه به من گفت :
من به خاطر اين مجلس يكى دو ساعت زودتر مطب خود را تعطيل مى كنم و با اتومبيل خود به روستاى اطراف رفته مردمى كه با من آشنا هستند به اين مجلس مى آورم و سپس به خانه ها و آبادى هايشان باز مى گردانم ، من به مردم به خاطر آشنا شدنشان با معارف الهى عشق مى ورزم و از اين كار پر زحمت خود لذت مى برم . آنچه مهم است اين است كه فردى ثروتمند در اين شهر زندگى مى كند كه از دين و اهل دين و مسجد و محراب و اين گونه جلسات و بويژه از روحانى جماعت فرارى است و به خاطر دوستى و رفاقت كه ميان ما برقرار است شايد بتوانم او را به اين جلسه بياورم .  به او گفتم : اسلام دين محبّت است ، دين مهر و رحمت است و يك روحانى واجد شرايط ، مسئوليت دارد اين فرهنگ مهر و رحمت را براساس زبان و بيانى نرم و محبّت آميز به مردم برساند و گمان مى كنم شيوه سخنرانى و تبليغ اين فقير به گونه اى است كه مى تواند ـ به خواست خدا ـ اين گونه افراد را مجذوب اسلام نمايد . طبيب دلسوز ، او را به آن مجلس معنوى هدايت كرد ، پس از آن كه دو ـ سه جلسه شركت كرد ، مجذوب پاكى و سلامت و معنويت و احكام استوار اسلام شد و به علاوه در ديدارى با من ، پايبندى خود را به اسلام و عمل به برنامه هاى آن اعلام داشت و تا زمان اين نوشته كه بيش از ده سال از آن جريان گذشته ، پايبند به فرهنگ ثمربخش حق است .
در رابطه با مهرورزى و آثارش نوشته اند :
خانواده شخصى كه از دنيا رفته بود از پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله درخواست نماز ميت كردند ، حضرت رحمة للعالمين به خاطر امرى كه پوشيده مى داشتند مى خواستند از خواندن نماز بر آن ميت امتناع ورزند ولى امين وحى به محضر حضرت نازل شد و عرضه داشت :
يا رسول اللّه ! خدا مى فرمايد : شبى باران تندى در مدينه نازل شد و تقريباً همه شهر را آب و گل و لاى گرفت و مردم مدينه شهر را در وضعى ديدند كه از خانه ها بيرون نيامدند . بنده اى از بندگانم مشكل داشت و اين مرد كه الآن از دنيا رفته ، آن شب از خانه بيرون آمد و در آن وضعيت بحرانى ، مشكل آن بنده ام را برطرف كرد ، به خاطر كار آن شب بر جنازه اش نماز بخوان و براى او درخواست آمرزش كن .


منبع : برگرفته از کتاب با کاروان نور استاد حسین انصاریان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

سقوط پس از رفعت‏
امام مهربان
عفت وپاکدامنی
ممارست و تحمل، راز موفقيت‏
فرمانروايان در قرآن و حديث‏
غفلت، خسارت و مرگ معنوى‏
علت قبول نشدن توبه
دیدن امام حسین(ع)
دومين سفر به شام‏
محور عشق

بیشترین بازدید این مجموعه

قدر شناسان نعمت
گفتاری در باب توبه (1)
مهرورزى و طلب غفران
شرايط اجراى حد
آثار و عكس‏العمل اعمال
ممارست و تحمل، راز موفقيت‏
عفت وپاکدامنی
حبیب من به بهشت برو!
مقام و جایگاه حضرت عباس(ع)
هشدار امام باقر(ع)!؟

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^