فارسی
سه شنبه 02 مرداد 1403 - الثلاثاء 15 محرم 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

0
نفر 0

ثمره شهوت حيوانى

 شبى در يكى از جلسات تبليغ پيش از آن كه سخنرانى خود را شروع كنم ، جوانى حدود هفده ساله به اين جانب مراجعه كرد و با اضطراب و ناراحتى كه در چهره و حالت صدايش موج مى زد ، گفت : مطلب بسيار مهمى دارم كه برايم حياتى است و شايد پاسخش درمان درد جانكاهم باشد ، گفتم : بگو ، گفت : دست به كارى زده ام و دامن به گناهى آلوده ام كه دنيا و زندگى را در نظرم تيره و تار كرده و مرا به تنگنايى روحى دچار نموده كه چاره آن را يا در فرار از خانواده براى هميشه مى دانم يا خودكشى و آن اين كه با دختر يكى از نزديكانم به معاشرت تنگاتنگ برخاستم و نتيجه اين معاشرت ، به عشق و عاشقى كشيد ، اين عشق و عاشقى شهوانى مرا در كارى كه نبايد در آن قرار مى گرفتم قرار داد و آن زناست ! !
من الآن محصلّم و بسيار جوان ، او هم در سنين پانزده و شانزده سالگى است و دامنش لكه دار وخانواده هيچكدام از ما دو نفر از اين جنايت و ظلمى كه واقع شده آگاه نيستند و ما دو نفر هم ابداً در شرايطى نيستيم كه با يكديگر ازدواج كنيم ، هم اكنون زير بار سنگين ضربات كوبنده وجدانم و در ترس و وحشت از اين كه او حامله شود و از همه اين امور دردناك تر اين كه دامن عفت انسانى به اغواى من و ميل جاهلانه خودش براى هميشه لكه دار شده و از ميان رفته است .
من در پاسخ او فقط براى اين كه خودكشى نكند گفتم : توبه كن و سپس اين آيه شريفه را يادآور شدم كه خداى مهربان از اين كه فرموده : وَلاَ تَقْرَبُوا الزِّنَى إِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةً  .
و نزديك زنا نشويد كه كارى بسيار زشت و راهى بد است .
هر دوى شما را مى ديده و از روى مهر و محبتش به شما انسان ها امورى را چون رابطه نامشروع ، معاشرت دو نامحرم با يكديگر ، چشم چرانى و خلوت نمودن زن و مردى كه محرميّت با هم ندارند ، حرام كرده بود . آرى ؛ آنچه بر بندگان حرام شده ، ريشه در مهر و محبّت و رحمت خدا به بندگان دارد و آنچه بر بندگان واجب شده نيز ريشه در مهر و محبّت حق دارد نهايتاً حلال و واجب و حرام خدا هر يك كانون مهر و چشمه محبتى از جانب دوست براى انسان هاست ، نهايتاً اگر بگوييم فقه و احكام فقهى هم مثل مسائل اعتقادى و اخلاقى چون ابر باران زا منبع مهرزايى و محبّت سازى براى انسان هستند ، چيزى به گزاف نگفته ايم .


منبع : برگرفته از کتاب با کاروان نور استاد حسین انصاریان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

معراج و صعود انبیا و اولیا
با هر کس رفیق نشو!
بدترین فقر
عذاب الهی
آنچه خوبان همه دارند
قسمتى از مشکل با ارایه ى توبه برطرف شد
مقام حضرت عباس (ع)
به جان كسى تعرّض نكنيد
على (ع) هم اين دعا را مى‏خواند
همسايه امام صادق عليه السلام‏

بیشترین بازدید این مجموعه

نماز گامى براى توبه
انسان مطلع الفجر اسماى حق
عاشقانه به سوى حضرت دوست
روش رسول خدا، صلى اللّه عليه و آله، درباره ...
قدر عافيت كسى داند كه به مصيبتى گرفتار آيد
رابطه علم خداوند و سرنوشت انسان‏
ترسيم شكل ظاهرى دنيا
مقام حضرت عباس (ع)
هرچه خوبی برای خود می‌ پسندی، برای دیگران هم ...
سال نو را با توسل به حضرت موسی بن جعفر (ع) آغاز کنیم

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^