فارسی
يكشنبه 04 شهريور 1403 - الاحد 18 صفر 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

0
نفر 0

حضرت استاد حسین انصاریان : امروز مسیحیانی که به حضرت مریم (ع) معتقد و مومن هستند نباید در مقابل برهنگی و فساد اخلاقی در کشورهای غربی بی تفاوت باشند .

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی ، حضرت استاد حسین انصاریان در دیدارهای حضوری خود با مقامات روحانی واتیکان توصیه های موثری را به آنان ارائه دادند . 
معظم له که سفیر ایران در واتیکان وی را همراهی می کرد در دیدار با کاردینال تورن رییس شورای پاپی گفتگوی ادیان و وزیر امور خارجه سابق واتیکان و وزیر دیالوگ ادیان واتیکان ابعاد شخصیت معنوی ، اخلاقی ، عبادی و بخصوص پاکدامنی حضرت مریم و حضرت مسیح را از دیدگاه قرآن مطرح نمودند و ایمان به حضرت مسیح و حضرت مریم را جزء شرایط ایمان در اسلام بیان کردند و عنوان نمودند که بدون ایمان به حضرت مسیح و حضرت مریم ایمان مسلمانان هم کامل  نمی شود.
ایشان سپس به مقامات روحانی واتیکان توصیه نمودند که نگذارید شخصیت حقیقی مریم مقدس تحت تاثیر افکار لائیک  و سکولار جامعه اروپا و آمریکا مخدوش شود .
استاد انصاریان با تاکید بر اینکه حضرت مریم علاوه بر جنبه های معنوی و اخلاقی و پاکدامنی که موجب برگزیدگی او در میان زنان عالم توسط خداوند می باشد ، در تمامی مراحل عمر پر برکتشان با حجاب کامل زندگی کرده اند به کاردینال و کشیشان حاضر در جلسه توصیه نمودند که در مقابل برهنگی و فساد اخلاقی رو به تزاید در کشورهای غربی نباید کلیسای کاتولیک بی تفاوت بماند .
استاد انصاریان سپس در اجتماع جمع کثیری از مسیحیان در کلیسای میلاد مسیح در شهر رم به عنوان میهمان مراسم عبادی روز یکشنبه شرکت نمودند و در سخنرانی مفصلی شخصیت و سیره و حجاب و عفاف حضرت مریم و مقامات الهی حضرت مسیح و تعالیم اخلاقی آن پیامبر الهی را بیان نمودند و آیاتی از قرآن را درباره شخصیت مسیح و مریم بطور مبسوط تفسیر نموده و توضیح دادند وبسیار مورد توجه و تشویق مسیحیان و کشیشان حاضر قرار گرفت .
در این مراسم نیز استاد انصاریان از مسئولین کلیساها درخواست کردند که از ورود زنان دارای ظاهر زننده جلوگیری نمایند و برای حفظ حرمت و قداست کلیسا بخصوص در مرکز حکومت پاپ با جدیت ورود زنان و مردان دارای ظاهر برهنه را منع کنند .
تذکرات و گفتگوهای معظم له در این زمینه در سایر دیدارها و جلسات و مباحث استدلالی که دراین زمینه صورت گرفت مورد توجه مقامات واتیکان قرار گرفت و اعلام نمودند که در این زمینه اقدامات  مناسبی به عمل خواهند آورد .
بر اساس همین گزارش چند روز بعد از این گفتگو مقامات واتیکان ورود زنان و مردان بی حجاب و دارای پوشش نامناسب را به کلیساهای کاتولیک منع کردند به نظر می رسد امر به معروف و نهی از منکر اگر با منطق صحیح و دلسوزانه و با استدلال قوی انجام شود در همه حال و در هر اجتماعی موثر واقع می گردد و امید است در دستگاههای دولتی جمهوری اسلامی ایران وبانک ها و شرکتها این امر الهی نیز به نحو شایسته جامه عمل بپوشد .


منبع : روابط عمومی و امور بین الملل مرکز علمی تحقییقاتی دارالعرفان الشیعی
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پيام تسليت استاد انصاريان به ملت فلسطين
پیام تسلیت استاد انصاریان در پی حادثه پاراچنار
برپایی مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ...
گزارش تصویری از سخنرانی استاد انصاریان در روز ...
دومین گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در دهه ...
دیدار دکتر پزشکیان با استاد انصاریان در حسینیه ...
دیدار علمای تونس با حضرت استاد انصاریان
گزارش تصویری از مراسم دعای عرفه 1403
سومین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
دومین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...

بیشترین بازدید این مجموعه

سخنرانی استاد حسین انصاریان به مناسبت ایام ماه ...
انتشار کتاب منتخب جدید مفاتیح الجنان ترجمه استاد ...
استاد حسین انصاریان : دنیا محل گذر است
چهارمین همایش از سلسه همایشهای امام علی (ع) ...
پاسخگویی 210هزار شبهه دینی توسط موسسه دارالمعارف ...
انتقاد شديد به بد حجابي وتذكربه مسئولان فرهنگي ...
نگارش تفسیر قرآن کریم استاد حسین انصاریان
برنامه سخنرانی های استاد حسین انصاریان/ نهم ماه ...
جمعی از مدیران رادیو معارف از موسسه دارالعرفان ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^