فارسی
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 - الخميس 22 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

دعوت به بهشت

  حضرت دوست بندگانش را در كمال مهر و محبّت به امورى كه ذاتاً چيزى جز مهر و محبّت نيست ، دعوت فرموده و به آنان در صورتى كه دعوتش را اجابت نمايند اعلام عشق و محبّت كرده است : سَارِعُوا إِلَى مَغْفِرَةٍ مِن رَبِّكُمْ وَجَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّماوَاتُ وَالاْءَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقِينَ * الَّذِينَ يُنْفِقُونَ فِى السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ وَالْكَاظِمِينَ الْغَيْظَ وَالْعَافِينَ عَنِ النَّاسِ وَاللّه ُ يُحِبُّ الُْمحْسِنِينَ 23 .
و به سوى آمرزشى از پروردگارتان و بهشتى كه پهنايش [ به وسعتِ [ آسمان ها و زمين است بشتابيد ؛ بهشتى كه براى پرهيزكاران آماده شده است ؛ * آنان كه در گشايش و تنگ دستى انفاق مى كنند ، و خشم خود را فرو مى برند ، و از [ خطاهاىِ ] مردم در مى گذرند ؛ و خدا نيكوكاران را دوست دارد .
دعوت به آمرزش و دعوت به بهشت ، دعوتى برخاسته از عشق و محبّت است ، انفاق به مردم در آسايش و سختى و فرو خوردن خشم و گذشت از مردم جز عشق و مهرورزى چيزى نيست .
حضرت حق با اينگونه دعوت ها نشان مى دهد كه عاشق بندگان است و عشق دارد كه بندگانش در حالات و اعمال عاشقانه قرار گيرند و نهايتاً جزء محسنان شوند تا مستغرق درياى بى پايان محبّت او گردند .
آرى ؛ خدا مهر است ، دعوت او مهر است ، قرآن او مهر است ، پيامبر او هم پيامبر مهر است و اهل بيت او ، اهل بيت مهراند ، ما هم بياييم به اين منابع مهر متصل شويم تا جلوه گاهى كامل و تام از مهر شويم و اين مهر الهى و معنوى و انسانى را براى همه هزينه كنيم و در برابرش پاداشى چون بهشت كه پهنايش آسمان ها و زمين است به دست آوريم .


منبع : برگرفته از کتاب با کاروان نور استاد حسین انصاریان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

مهرورزى به جانوران
نا امیدى کفر است
برگشت و اصلاح بعد از توبه
نجات کشور
گنهکار و امید به توبه
مردم در درخواست از خداوند دو گروه اند
سالروز تخریب بقیع
عظمت مقام حضرت سیدالشهدا(ع)
عاقبت اندیشی
غفلت عامل خود فراموشی

بیشترین بازدید این مجموعه

گنهکار و امید به توبه
نا امیدى کفر است
مهرورزى به جانوران
مرگ بدكاران از نظر قرآن
نزدیک شدن به خدا
برگشت و اصلاح بعد از توبه
عاقبت اندیشی
مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ يَلْتَقِيَانِ
سالروز تخریب بقیع
برپایی مجالس اهل بیت (ع)

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^