فارسی
جمعه 18 آبان 1403 - الجمعة 5 جمادى الاول 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

اسباب اتصال

و استعداد اين منازل به چهار خصلت باشد :
اول : حرص و نشاط در طلب .
دوم : اقتناى علوم حقيقى و معارف يقينى .
سوم : حياد از جهل و نقصان قريحتى كه نتيجه اهمال بود .
چهارم : ملازمت سلوك طريق فضايل به حسب طاقت و اين اسباب را اسباب اتصال به حضرت حق خوانند .
اسباب انقطاع
و اما اسباب انقطاع از آن حضرت كه آن هم چهار بود :
اول : سقوطى كه موجب اعراض بود و استهانت به تبعيت لازم آيد .
دوم : سقوطى كه مقتضى حجاب بود و استخفاف به تبعيت لازم آيد .
سوم : سقوطى كه موجب طرد بود و مقت به تبعيت لازم آيد .
چهارم : سقوطى كه موجب خساست بود ، يعنى دورى از حضرت و بغض به تبعيت لازم آيد .


منبع : برگرفته از کتاب عرفان اسلامی استاد حسین انصاریان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

فراخوان عضویت کتابخانه موسسه دارالمعارف الشیعی
فرق خوف و خشيت
تبدیل روابط مادى به روابط الهى
نیایش در مقام رضایت به قضای الهی
زمینیان بى بدیل
اسباب اتصال
چشمه اى بر بلنداى کوه
كرامت را وى از ترك هوى يافت
روايات و مسئله يقين
حقيقت حروف قرآن

بیشترین بازدید این مجموعه

چشمه اى بر بلنداى کوه
توبه واقعى در حرم امن الهى
زمینیان بى بدیل
نفس و هفت مرحله آن
علي (ع) مصداق پاكي ها
کسب مقام اول جشنواره رسانه‌هاي ديجيتال توسط ...
نگاهی کوتاه به زندگی و شخصیت علمی استاد حسین ...
كدام نماز مردود است؟
اعمال شب و روز عاشورا
ثروت و بخل در قرآن‏

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^