فارسی
يكشنبه 04 شهريور 1403 - الاحد 18 صفر 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

1
نفر 0

مروری بر مقتل سید الشهدا اثر استاد انصاریان منتشر شد.

مروری بر مقتل سید الشهدا اثر استاد انصاریان منتشر شد.

 


 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان با کمک خداوند متعال و عنایت ویِِِِژه حضرت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) در ایام ماتم اهل بیت عصمت و طهارتٰ؛ این مرکز توفیق یافت کتاب شریف مروری بر مقتل سید الشهدا را چاپ و منتشر نماید.

در مقدمه استاد انصاریان آمده است:

شأن و شخصیت امام حسین و اهل بیت (علیهم السلام) و اهمیت روضه و گریه بر امام حسین(علیه السلام)

عظمت شخصیت و حرمت اهل بیت و ائمه طاهرین(علیهم السلام) در درجه اول در آیات قرآن کریم مانند آیه تطهیر و آیه مودت که به عنوان اجر رسالت نازل شده است و آیه وجوب اطاعت از اولوالامر استفاده می شود و همچنین از خطبه های امیرالمومنین(علیه السلام) در نهج البلاغه و روایات به خصوص زیارات و به ویژه زیارت جامعه کبیره که انشاء وجود مبارک حضرت هادی(علیه السلام) است عظمت و جایگاه رفیع اهل بیت معلوم می گردد.

بر همه مسلمانان به خصوص به شیعیان اهل بیت(علیهم السلام) واجب شرعی و عقلی است که در همه زمینه ها شخصیت عظمت و حرمت اهل بیت (علیهم السلام) را حفظ کنند تا آنچه که شایسته آن بزرگواران نیست بیان نشود ؛ در حق آن ها اغراق نشود و از آنچه در قرآن و روایات درباره آنان نشان داده شده کمتر بیان نگردد.

همانگونه که قرآن کریم و روایات رعایت کرده اند واجب است حرمت آنها رعایت شود در تعریف از آنها یا ذکر مصائبشان دروغ به آنها بسته نشود؛ چرا که پروردگار در قرآن دروغگو را ملعون قلمداد کرده و لعنت خود را بر دروغ گویان ثابت نموده است. حرمت دروغ بستن به اهل بیت (علیهم السلام) آنقدر سنگین است که اگر در ماه مبارک رمضان اتفاق بیافتد روزه واجب را باطل می کند ودست بی وضو به نام مبارک آنان حتی نام فاطمه زهرا (علیهاالسلام) توهین و حرام است.

بنابر این در نقل مطالب مربوط به آنان و مخصوصا ذکر مصائب اهل بیت که ییوسته و به خصوص در ماه محرم و صفر مطرح می شود باید کمال احتیاط را در نقل مطالب رعایت کرد.

کسانی که ذکر مصیبت می کنند اعم از اهل علم و مداحان اهل بیت(علیهم السلام) باید برای ذکر مصائب اهل بیت (علیهم السلام) به قوی ترین و معتبرترین منابع اسلامی و شیعی مراجعه کنند. بنده برای اینکه اطمینان حاصل شود که ذکر مصائب برابر با کتابهای معتبر و مستند بیان شود همیشه تلاش کرده ام مصائب اهل بیت (علیهم السلام) را از معتبرترین کتب نقل کنم.در این زمینه نزدیک به بیست منبع معتبر که قسمت عمده ای از آنها نوشته بزرگ ترین دانشمندان شیعه و عالمان مورد اعتماد است مراجعه کردم و با یک بررسی صحیح و دقیق مصائب اهل بیت (علیهم السلام) را دسته بندی نمودم.

انشاء الله اهل علم و مداحان اهل بیت(علیهم السلام) این واقعیات را به همان صورتی که در معتبرترین کتاب ها نقل شده است برای مردم بازگو کنند.

گریاندن مردم امری مستحب است و نیازی به مطالب بی اساس و خرافه نیست که عواطف مردم تحریک شود. در کتب معتبر شیعه مطالب معتبر و قوی درباره اهل بیت(علیهم السلام) و مصائبشان بسیار وجود دارد که اگر همان متن ها برای مردم خوانده شود قلب مردم را می سوزاند و اشک مردم را جاری می کند.

امید است تمام خطیبان و مداحان بتوانند آنچه مورد رضای خدا و پسند پیغمبر و اهل بیت (علیهم السلام) است را برای مردم بیان کنند.

 

1
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پيام تسليت استاد انصاريان به ملت فلسطين
پیام تسلیت استاد انصاریان در پی حادثه پاراچنار
برپایی مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ...
گزارش تصویری از سخنرانی استاد انصاریان در روز ...
دومین گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در دهه ...
دیدار دکتر پزشکیان با استاد انصاریان در حسینیه ...
دیدار علمای تونس با حضرت استاد انصاریان
گزارش تصویری از مراسم دعای عرفه 1403
سومین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
دومین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...

بیشترین بازدید این مجموعه

سخنرانی استاد حسین انصاریان به مناسبت ایام ماه ...
انتشار کتاب منتخب جدید مفاتیح الجنان ترجمه استاد ...
استاد حسین انصاریان : دنیا محل گذر است
چهارمین همایش از سلسه همایشهای امام علی (ع) ...
پاسخگویی 210هزار شبهه دینی توسط موسسه دارالمعارف ...
انتقاد شديد به بد حجابي وتذكربه مسئولان فرهنگي ...
نگارش تفسیر قرآن کریم استاد حسین انصاریان
برنامه سخنرانی های استاد حسین انصاریان/ نهم ماه ...
جمعی از مدیران رادیو معارف از موسسه دارالعرفان ...

 
نظرات کاربر

بابک امیری فرد
باسلام و ارادت ازکجا میتوانم این کتاب گرانقدر را تهیه کنم . یاعلی
پاسخ
0     0
1 0 ساعت 00:00 صبح
پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^