فارسی
پنجشنبه 06 ارديبهشت 1403 - الخميس 15 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 28 ارديبهشت 1390 ساعت 11:01 صبح

هشدار آیت الله مکارم برای نفوذ خرافه به سیاست

 

 

افزون بر توليد و تدوين کتاب‌هاي قوي و غني بايد عده‌اي در کنار اين پژوهش‌هاي انجام گرفته به بررسي کتاب‌هاي چاپ‌شده بپردازند زيرا گاهي برخي مسائل اسلامي در کتاب‌ها مطرح مي‌شود و در قالب ديني به جوانان مطلب ارائه مي‌کنند اما در لابه لاي نوشته‌هاي خود القائات باطل را مي‌گنجانند که نياز به دقت و بررسي دارد.

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر آيت‌الله مکارم شيرازي، حضرت آيت‌الله مکارم شيرازي گفت: امروز مسائل زشت در لباس زيبا عرضه مي‌شود؛ مثل عرفان‌هاي کاذب که متاسفانه از سطح توده مردم فراتر رفته و به قله مسائل اجتماعي و سياسي نفوذ کرده است.

 

 اين مرجع تقليد در ديدار حجت‌الاسلام موسوي هوايي ـ معاون پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي ـ و جمعي از مسئولان تصريح کرد: امروز حرف نخست را رسانه‌ها مي‌زنند و يکي از اين اموري که هنوز جدي گرفته نشده است،‌ مساله مطالعه کتاب است.

 

وي با اشاره به استقبال بسيار خوب مردم از نمايشگاه کتاب که طبق گزارشي بيش از 5 ميليون نفر بوده است، ادامه داد: اين استقبال نشان مي‌دهد که مردم ما تدريجا دارند به کتاب اهميت مي‌دهند و استقبال از نمايشگاه کتاب دليلي بر اين مدعاست.

 

مکارم شيرازي کتاب را همچون شمشيري دو لبه دانست و افزود: اگر از کتاب به خوبي استفاده شود،‌ مي‌تواند جامعه‌اي پاک و نمونه بسازد و اگر کتاب فاسد و مفسدي نوشته شود مي‌تواند جامعه‌اي شرور و فاسد بسازد و افراد خائن تربيت کند.

 

اين مرجع تقليد خاطرنشان کرد: امروز دشمنان تلاش مي‌کنند از طريق کتاب و فعاليت‌هاي غيراخلاقي، جوانان ما را گمراه کنند. ما نبايد در برابر اين هجمه سکوت کنيم. بايد به مقابله آن بپردازيم و به موازت کارهاي منفي دشمن به جوانان خوراک مثبت بدهيم.

 

وي گفت: افزون بر توليد و تدوين کتاب‌هاي قوي و غني بايد عده‌اي در کنار اين پژوهش‌هاي انجام گرفته به بررسي کتاب‌هاي چاپ‌شده بپردازند زيرا گاهي برخي مسائل اسلامي در کتاب‌ها مطرح مي‌شود و در قالب ديني به جوانان مطلب ارائه مي‌کنند اما در لابه لاي نوشته‌هاي خود القائات باطل را مي‌گنجانند که نياز به دقت و بررسي دارد.

 

مکارم شيرازي اظهار کرد: گرچه وسواس از نگاه اسلام امري پسنديده نيست اما وسواس در کتاب پسنديده است.

 

اين مرجع تقليد با تاکيد بر ضرورت «نظارت کامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بر نحوه توليد و انتشار کتاب‌ها» گفت: گاهي کتاب‌هايي منتشر مي‌شود که با مباني اسلامي، اخلاقي و اجتماعي سازگاري ندارد و بايد شما در اين خصوص دقت بيشتري داشته باشيد.

 

وي تصريح کرد: نويسندگان بايد چند موضوع را در نوشتن کتاب لحاظ کنند که يکي از آن‌ها نوشتن کتاب با ادبيات مخاطب است؛ بنابراين نويسندگان متناسب با نيازهاي روز و ادبيات مخاطب قلم بزنند و از نوشتن کلمات دشوار دوري کنند.

 

مکارم شيرازي خاطرنشان کرد: امروز دوره عرضه‌گرايي است و هر چيزي که به زيبايي عرضه شود مخاطب آن‌ را مي‌پذيرد و به استقبال آن مي‌رود؛ بنابراين از کج‌سليقي و بي‌سليقگي در عرضه کتاب دوري شود.

 

اين مرجع تقليد يادآور شد: بايد حلقه اتصالي ميان نويسندگان برقرار شود تا از نوشتن مطالب تکراري جلوگيري شود و نيز هياتي را براي انتخاب موضوعات مشخص کنيد تا دست نويسندگان از نوشتن موضوعات روز و جديد خالي نباشد.

 

وي گفت: امروز مسائل زشت در لباس زيبا عرضه مي‌شود؛ مثل عرفان‌هاي کاذب که متاسفانه از سطح توده مردم فراتر رفته و به قله مسائل اجتماعي و سياسي نفوذ کرده است.

 

مکارم شيرازي اين مساله را براي نظام اسلامي بسيار خطرناک دانست و اظهار کرد که اگر کشوري به مسائل خرافي و عرفان‌هاي کاذب متوسل ‌شود، معلوم نيست چه سرنوشتي پيدا مي‌کند.

 

اين مرجع تقليد ترويج عرفان‌هاي کاذب را نوعي جنگ رواني دشمنان دانست و افزود: دشمنان در اين ميدان خيلي حساب‌شده کار مي‌کنند و سازمان تبليغات اسلامي از سازمان‌هايي است که بايد متولي مقابله با اين کارها باشد و نسبت به اين مسائل اهتمام ورزد.

 

وي در پايان يادآور شد: سازمان تبليغات اسلامي در اين زمينه زحمات زيادي کشيده است اما نبايد به اين‌ها قانع بود.

 

 

 


منبع : شیعہ آنلاین
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

علمای عربستان خواستار توقف حج
شكايت وارثان منشاوی از شيخ الأزهر
افتتاح كرسی خط عربی در دانشگاه اسلامی نيجر
نمايش ترجمه صحيفه سجاديه به زبان اردو در ...
استاد حسين انصاريان در حرم رضوي: اصرار بر گناه ...
استفاده از حجاب برای زنان اندونزی اجباری می‌شود
استاد انصاریان: تقویت اعتقادات دینی و ارتباط با ...
نگاهی به اثر ۱۵ جلدی استاد انصاریان در باب عرفان؛ ...
استاد انصاریان: کمک به بازسازی اعتاب مقدسه موجب ...
نسخه الکترونیکی ترجمه کتاب «اصول کافی» به قلم ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^