فارسی
شنبه 08 ارديبهشت 1403 - السبت 17 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

سخنرانی استاد شیخ حسین انصاریان درهمدان.

خبرگزاري فارس: حجت‌الاسلام والمسلمين حسين انصاريان گفت: بعثت پيامبر مايه علاج مردم از غفلت و گمراهي و بخشيدن حيات مجدد به مردگان متحرك شد.

به گزارش خبرگزاري فارس از همدان استادشيخ حسين انصاريان ظهر امروز در سخنان پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه همدان اظهار داشت: خداوند در سوره جمعه اشاره به اين نكته دارد كه بعثت پيامبر مايه علاج مردم از غفلت و گمراهي و بخشيدن حيات مجدد به مردگان متحرك شد.
وي ادامه داد: خداوند به احترام روز جمعه و براي نشان دادن ارزش اين روز سوره‌اي را در قرآن كريم به نام "جمعه " نازل كرده و در يك بخش از اين سوره با اشاره به تسبيح همه موجودات جهان، از بندگانش دعوت مي‌كند تا آنها نيز هماهنگ با موجودات آسماني و زميني به كمالات بي‌نهايت خداوند توجه داشته باشند.
اين عالم ديني بيان كرد: لذا با خواندن اين سوره توجه قلبي به كمالات بي‌نهايت پروردگار عالم حاصل شده و ديگر انسان‌ها هرگز اجازه نمي‌دهند كه خود، عمر، مال و حتي نفس‌هايشان را براي غير خداوند هزينه كنند.
وي گفت: انسان‌ها با پند گرفتن از اين سوره مي‌توانند با دست‌يابي به ارزش، شرف و صداقت به مقامي در پيشگاه خداوند برسند كه بگويند "حاضر نيستم چيزي از وجود، حيات، عبادت، قدرت و جانم را براي غير وجود مقدس خداوند هزينه كنم ".
اين استاد حوره ادامه داد: در آيه‌هاي ديگر سوره مبارك جمعه خداوند خطاب به مسلمانان هشدار مي‌دهد تا هرگز فريب دوستي و محبت ملت‌هاي متجاوز و قاتل انبياء را نخورند، چرا كه همين يهوديان بودند كه پدرانشان در دوران گذشته انبياء را شهيد كردند و امروز نيز ظلم و ستم خود را بر مردم جهان ادامه مي‌دهند.
وي متذكر شد: اين يهوديان بودند كه كتاب توراتي را كه از جانب خداوند براي هدايتشان نازل شده بود را تحريف كرده و برخي اعمالي را كه به سود خود بود در كتاب خدا گنجاندند و از زمان نزول اين كتاب تاكنون هرگز به آن عمل نكرده و كتاب خود را در پشت سرشان قرار دادند.
سخنران جمع نمازگزاران همدان تصريح كرد: خداوند در قرآن اين يهوديان و به خصوص عالمانشان را همانند الاغي مي‌داند كه بار كتابي را حمل مي‌كند اما نمي‌تواند از بارش سودي را به خود برساند.
وي در پايان گفت: خداوند با نازل كردن سوره جمعه از مسلمانان مي‌خواهد تا اجتماع خود را در روز جمعه حفظ كرده و زماني كه اذان ظهر جمعه را مي‌شنوند از كار و تجارت دست برداشته و همگي براي اقامه نماز بشتابند تا به درجات عالي انسانيت دست يابند.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
برگزاری آیین نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد ...
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در دهه سوم ...
بازدید امام جمعه شهر بمبئی هند از موسسه ...

بیشترین بازدید این مجموعه

عكس هايي ار استاد انصاريان با امام وعلما
استاد حسین انصاریان در یزد: اگر حق مردم را ادا ...
گزارش تصویری دعای عرفه توسط استاد انصاریان در ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^