فارسی
جمعه 21 دى 1403 - الجمعة 9 رجب 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

متخلّق شدن انسان به اخلاق الهى‏

 

 

فلسفه تعليم حقايق اسما اين بوده كه روح آدم رنگ تمام اسما را به خودش بگيرد. به عبارت ساده تر: اين موجود، متخلّق به اخلاق الهى شود كه در اين تخلّق، ديگر بين انسان در جهت روحى با موجودات ديگر عالم مساواتى نيست، بلكه اين انسان تجلّى دهنده «اخلاق الله» از طريق «اسماء الله» شده و «افضل من ملك مقرّب» شده است.

طبق روايتى كه حضرت رضا عليه السلام از پدران بزرگوارش نقل مى كند، تا به پيغمبر صلى الله عليه و آله مى رسد كه وزن و ارزش چنين انسانى، از جبرييل و ميكائيل نيز بيشتر است.

اين تعليم اسماء، مربوط به كجاى بدن ما است؟ يعنى تزريق حقيقت اسماء به استخوان ها شده است؟ استخوان، غير از شيره مواد غذايى، چيز ديگرى را نمى گيرد. آيا گوشت در بدن اين جاذبه را دارد؟ او چه چيزى را جذب مى كند؟

همان هايى كه در معده هضم شده است و براى رسيدن به اعضاى بدن، تميز و پاكيزه و اضافه اش نيز نجس و متعفّن است و بدن از خودش بيرون مى كند.


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

سخاوت حضرت شعيب عليه السلام‏
خودشناسی، دریچه‌ای به‌سوی خداشناسی
پذیرایی پروردگار
قلب اميرالمؤمنين (علیه السلام)
پناه بردن پيامبر صلى الله عليه وآله از شرّ نفاثات
ارزش عمر و راه هزینه آن - جلسه بیست و نهم – (متن ...
مرورى بر آيات 151 و 152 سوره انعام‏
مرگ در حال زايمان
کدام دانه فرو رفت در زمین که نرست
امام زمان (عليه السلام) فريادرس انسان‏ها

بیشترین بازدید این مجموعه

سخاوت حضرت شعيب عليه السلام‏
پيام ملائكه به مؤمن محتضر
براى هر گناهى توبه‏اى مخصوص است‏
هدف خلقت از زبان امام على عليه السلام‏
انواع قلب در نظر پيامبر
تقابل انسان با شيطان در روز قيامت
غفلت از فطرت
فرزنددارى در اسلام
عارف از ديدگاه اميرالمؤمنين (ع)
عنايت عام و عنايت خاص پروردگار

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^