فارسی
سه شنبه 09 مرداد 1403 - الثلاثاء 22 محرم 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

0
نفر 0
تاریخ انتشار : 9 مرداد 1390 ساعت 6:52 بعد از ظهر

برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ماه رمضان تشریح شد

برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در ماه رمضان تشریح شد

 

قرائت دعای سحر، دعای افتتاح، جزء خوانی قرآن كریم و سخنرانی حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی بخشی از برنامه‌های فرهنگی تبلیغی حرم مطهر حضرت معصومه‌(س) در ماه مبارك رمضان است.

 

 برنامه‌های ویژه حرم مطهر از سحرخوانی ماه رمضان آغاز می‌شود و با پخش اذان صبح و برپایی نماز جماعت ادامه خواهد داشت، گفت: قرائت دعای سحر در حرم مطهر حضرت معصومه‌(س) به صورت زنده از شبكه‌های صدا و سیما پخش خواهد شد.

 

 پس از پخش اذان صبح، نماز جماعت اول به امامت آیت‌الله هاشمی شاهرودی، نماز جماعت دوم به امامت آیت‌الله صلواتی و نماز جماعت سوم به امامت حجت الاسلام و المسلمین مسعودی علوی در شبستان امام خمینی‌(ره) برگزار می‌شود.

 

 نماز جماعت چهارم در شبستان مسجد اعظم به امامت حجت‌الاسلام مرتضوی برپا خواهد شد،  پس از نماز جماعت صبح، حجج اسلام ظهیری، برادران، بهجت‌پور و شرعی، هركدام به مدت یك هفته سخنرانی خواهند كرد.

 

 برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه‌(س)، پیش از اذان ظهر: یك جلسه بیان احكام شرعی و حدیث از سوی حجج اسلام بیگدلی، ربانی، هوشیاری، ذاكری، محمودی بهبهانی و وحیدپور در شبستان امام خمینی‌(ره) و مسجد اعظم پیش از اذان ظهر برگزار می‌شود.

 

 نماز جماعت ظهر و عصر در شبستان امام خمینی‌(ره) به امامت حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی و در مسجد اعظم به امامت آیت‌الله امینی اقامه خواهد شد كه حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی پس از اقامه نماز، در ادامه مباحث تفسیری خود در سال‌های گذشته، به سخنرانی می‌پردازد.

 

پس از اقامه نماز ظهر و عصر در شبستان مسجد اعظم نیز حجج اسلام حیدری كاشانی، سیدحسین مؤمنی و میردامادی هر كدام به مدت ده روز سخنرانی خواهند كرد.

 

 برگزاری مراسم ترتیل‌خوانی یك جزء از قرآن مجید در هر روز و پس از سخنرانی‌های مسجد اعظم و شبستان امام خمینی‌(ره)  به عنوان مهم‌ترین برنامه‌ حرم مطهر حضرت معصومه‌(س) در ماه مبارك رمضان است : این مراسم به صورت مستقیم از شبكه سه سیما پخش می‌شود.

 

 به مدت یك هفته  نیم ساعت پیش از اذان مغرب  حجج اسلام حسینی قزوینی، بندانی نیشابوری، رزاقی و سیدحسین حسینی سخنرانی خواهند كرد: نماز جماعت مغرب و عشا در شبستان امام خمینی‌(ره) به امامت آیت‌الله كریمی جهرمی و در شبستان مسجد اعظم به امامت حضرت آیت‌الله سبحانی اقامه خواهد شد.

 

در ماه مبارك رمضان پس از نماز مغرب و عشا، مراسم ضیافت كریمانه و افطاری با حضور زائران حرم كریمه اهل بیت‌(ع) برپا خواهد شد كه 3 هزار زائر از سفره پربركت حضرت معصومه‌(س) بهره‌مند می‌شوند.

 

 برنامه‌های ویژه ماه مبارك رمضان، یك ساعت و نیم پس از افطار ادامه خواهد یافت،  ابتدا نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حجت‌الاسلام فرحزاد اقامه میشود و در ادامه این استاد حوزه به سخنرانی خواهد پرداخت.

 

 پس از سخنرانی حجت‌الاسلام فرحزاد، دعای افتتاح در نیمه اول ماه و دعای ابوحمزه ثمالی در نیمه دوم ماه به مدت نیم ساعت از سوی حیدرزاده، میرداماد، سلحشور، حسینی‌نژاد، حقی و حجج اسلام شهیدی، محمدپور و میرزا محمدی از مداحان اهل بیت‌(ع) قرائت می‌شود.

 


منبع : پایگاه حوزه
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

گزارش تصویری از سخنرانی استاد انصاریان در روز ...
دومین گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در دهه ...
دیدار دکتر پزشکیان با استاد انصاریان در حسینیه ...
گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در دهه اول ...
دیدار علمای تونس با حضرت استاد انصاریان
گزارش تصویری از مراسم دعای عرفه 1403
سومین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
دومین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
پیام تسلیت استاد انصاریان
اولین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...

بیشترین بازدید این مجموعه

برگزاری مراسم دينی «شب برات» در پاكستان
برکناري يک مدير مسلمان توسط نماينده اقليت
ارائه آثار استاد حسین انصاریان نمایشگاه قرآن
مدینه در ماتم (رحلت حضرت رسول صلی الله علیه و آله)
روز درهای گشوده در مسجد «مونت پليه» فرانسه ...
استاد انصاریان در همایش سیدالعابدین؛ صحیفه ...
رونمایی از کتیبه قتلگاه حرم مطهر امام حسین(ع) + ...
استاد انصاریان مطرح کرد: راه حل های برون رفت از ...
استاد انصاریان: گناه قاتل قلب مؤمن/ مخالفت با ...
واجبات و محرمات ریشه در عشق خدا به بندگان دارد

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^