فارسی
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 - الاربعاء 6 ذي القعدة 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 7 شهريور 1388 ساعت 09:28 صبح

فروش کتب وهابی در تهران و ممنوعيت ورود كتب شيعي به كشورهاي عربي

مدير بنياد معارف اسلامي اظهار داشت: سخيف‌ترين كتاب‌هاي وهابيت عليه تشيع در نمايشگاه كتاب تهران به فروش مي‌رسد، در حالي كه كتاب‌هاي ما اجازه نمايش در نمايشگاه‌هاي عربي را ندارند و اين محدوديت نتيجه رايزني ضعيف است.«حجت‌الاسلام والمسلمين محمدجواد مهري» از محققان و ناشران حوزوي و مدير بنياد معارف اسلامي درباره ممنوعيت عرضه كتب عالمان شيعي در نمايشگاه‌‌هاي كتاب در كشورهاي عربي گفت: موضوع ممنوعيت ارائه كتب شيعيان در كشورهاي عربي اتفاق تازه‌اي نيست، بلكه در گذشته نيز اتفاق افتاده و اين ممنوعيت شامل اكثر كتب شيعه مي‌شود و كتاب‌هاي خاصي را در بر نمي‌گيرد.
وي افزود: حدود 20 سال است كه در نمايشگاه‌هاي كتاب كشورهاي عربي شركت مي‌كنم، در آنجا صاحب غرفه هستم و به پخش كتب اعتقادي شيعه مي‌پردازم، اما 2 تا 3 سال است كه مشكلات ما بيشتر شده است و دليل آن را عدم توجه و رايزني در بخش فرهنگي و تحرك كم مسئولان متخصص در اين امر مي‌دانم.
مترجم کتاب "آنگاه هدایت شدم" با اشاره به آخرين سفر خود به قطر اظهار داشت: دو سال پيش 8 ناشر بوديم كه براي شركت در نمايشگاه بي‌ المللي كتاب قطر راهي اين كشور شديم. در اين سفر از طريق دريا حدود 100 كارتن كتاب به قطر فرستاده و خود از طريق آسمان به آن كشور سفر كرديم. قرار شد كتاب‌ها بعد از رسيدن به قطر و انجام مراحل گمركي به دست ما برسد، اما متوجه شديم كتاب‌هاي ما به علت رواج تفكر شيعي توسط بازرسان قطري توقيف شده و رايزني ما با سفارت ايران در قطر به نتيجه‌اي نرسيد و ما 8 ناشر بدون دريافت كتاب‌ها و با ضرر و زيان فراوان به ايران بازگشتيم. وي ادامه داد: بعد از بازگشت به ايران و براي بازپس‌گيري كتاب‌ها به مقامات مربوطه از جمله وزارت ارشاد مراجعه كرديم و حتي نامه‌اي به رئيس جمهور نوشته و تقاضاي رسيدگي كرديم، اما اين نامه‌ها موثر واقع نشد و بعد از يك سال و با دوندگي و رايزني فراوان كه خودمان با قطري‌ها انجام داديم، توانستيم كتاب‌ها را پس بگيريم و از 2 سال پيش تا به حال با وجود فرستادن دعوتنامه در نمايشگاه‌هاي آنها شركت نمي‌كنيم.
مهري همچنين اظهار داشت: آن سال به همراه كتاب‌هاي ما كتاب‌هاي شيعيان لبنان هم توقيف شد، اما اين اقدام قطري‌ها بلافاصله با واكنش مقامات لبناني و سفيرشان روبرو شد و كتاب‌ها را آزاد كردند. در حالي كه ناشران ايراني به علت عدم حمايت مسئولان مربوطه قبل از يك سال نتوانستند كتاب‌ها را پس بگيرند.
مدير بنياد معارف اسلامي اظهار داشت: متاسفانه اين‌ها گوشه‌اي از مشكلات ماست كه به علت ضعف دستگاه فرهنگي و رايزني‌هاي موثر و يا هر علت ديگر با آن‌ها روبرو هستيم و هيچكس پاسخگوي اينگونه مشكلات نيست و شاهد آن هستيم به علت عدم رايزني صحيح مسئولان ايراني كشور كوچكي مثل قطر به خودشان اجازه توهين و جسارت به ايراني‌ها را مي‌دهند. اين محقق و ناشر حوزه تصريح كرد: براي اينكه مكتب شيعه را به دنيا معرفي كنيم، حاضريم تمام اين جسارت‌ها و اذيت‌ها را تحمل كنيم، اما از مسئولان فرهنگي انتظار داريم به وظايف قانوني خود عمل كنند، زيرا اگر روند فعلي ادامه پيدا كند، آسيب فراواني به فرهنگ و تفكر شيعي وارد مي‌شود. وي در آخر با ابراز تاسف نسبت به بي‌اعتنايي مسئولين در مورد ترويج وهابيت در كشور خاطرنشان كرد: يكي از دردهايي كه در سينه ماست، اين است كه سخيف‌ترين و بدترين كتاب‌ها عليه مذهب تشيع در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران توسط سعودي‌ها با تيراژ بالا و قيمت مناسب به فروش مي‌رسد و مسئولان ما هيچ واكنشي نسبت به اين هجمه فرهنگي نشان نمي‌دهند.

منبع : مذهب نيوز

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

اولین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
حضور انتشارات دارالعرفان و تازه‌های نشر در سی و ...
گزارش خبری اولین نشست از سلسله نشست‌های اخلاق و ...
پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان

بیشترین بازدید این مجموعه

افتتاح مرکز آموزشی طلاب مسلمان در آلمان
تداوم محدوديتها عليه شيعيان عربستان
برگزاری اجلاس «بررسی مواضع رحمت در قرآن» در ...
افتتاح سامانه پیام کوتاه دفتر آیت‌الله العظمی ...
مرگ يک نویسنده کتب ضددینی
راه‏اندازی یک شبکه تلویزیونی اینترنتی برای ...
گزارش تصويري/ نورافشاني آسمان قم در شب ميلاد حضرت ...
اعلام برنامه‌های هفتگی حرم حضرت معصومه(س)
حضرت استاد انصاریان در بیت آیت‌الله‌العظمی ...
گزارش تصویری/ حرم حضرت معصومه(س) در شب شهادت امام ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^