فارسی
شنبه 06 مرداد 1403 - السبت 19 محرم 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

0
نفر 0

سمينار يوم حسين(ع) در بمبئي برگزار شد

به گزارش خبرگزاري اهل بيت(ع) ـ ابنا ـ در ابتداي اين سمينار  "سارانجان سينگ آهوجا " سيک مذهب  در سخناني گفت: شهادت امام حسين(ع) براي بقاء و ماندگاري انسانيت انسان بوده و ما و آيندگان بايد به دنبال پيام و درسي باشيم که امام  حسين(ع) تلاش کرده است با شهادت خود و 18 نفر از خاندانش به نجام برساند.

وي تصريح كرد: امروز کسي از يزد ياد نمي کند ولي هر کسي که بوي از انسانيت و حق طلبي در او وجود داشته باشد از امام حسين(ع) ياد کرده و به آموخته هاي وي عمل مي کند.

وي با اشاره به آموزه هاي امام حسين(ع) ادامه داد: ايشان به ما آموخته است که در هر مذهب و هر فرقه و در نقطه از جهان که باشيم با حق باشيم و عليه باطل مبارزه کنيم.

"جعفري" رئيس بنياد اهل بيت(ع) نيز با اشاره به ايام جاهليت عرب قبل از اسلام، به زنده بگور کردن دختران اشاره کرده و عنوان داشت که با ورود اسلام راه و روش صحيح زندگي براي انسانها هموار گشته و اسلام راه درست زندگي انساني را آموخته است.

"بشارت شکوه" از شخصيت هاي شناخته شده شيعي نيز در سخناني گفت: رفتار و اخلاق هر فرد متأثر از افراد خانواده و والدين وي ميباشد لذا براي شناخت امام حسين(ع) فقط کافي است تا کمي خاندان آن بزرگوار را بشناسيم تا درک کنيم که اين شخصيت عظيم چه مقام و مرتبه والايي دارند.

"سرفراز آرزو" سردبير هفته نامه اردو زبان هندوستان با اشاره به ضرورت پرداخت بيشتر رسانه ها در انعکاس رويداد بزرگي همچون عاشورا عنوان داشت: مهمترين و اساسي ترين پيام امام حسين(ع) اتحاد مسلمانان است. در زمان کنوني که واقعا مسلمانان به اتحاد نياز دارند بايد به فرمايش امام حسين(ع) عمل کرده و همگي در زير پرچم کربلا جمع شده و عليه دشمنان اصلي مبارزه کنند.

"مولانا منظر حسن" از روحانيون اهل تسنن نيز  گفت:  امام حسين(ع) از خاندان نبوت و فرزند فاطمه(س) است و مي توانست در صحراي کربلا با توسل به پروردگار براي نابودي دشمن دعا کند و در يک لحظه همه دشمنان خود را نابود سازد ولي امام حسين(ع) با مبارزه خود و خاندانش با لشکر يزيد خواست تا درس وفاداري، پاسداري، ايمانداري، اسلام دوستي، شهادت و... به جهانيان بياموزد و به جهانيان بگويد که هميشه از حق حفاظت کنيد و با باطل مبارزه کنيد.

"سودير ساوند" عضو سابق پارلمان و هندو مذهب گفت: يزيد زمان ما آمريکا است و براي نابودي آن اتحاد بين تمام ملت‌ها ضروري است تا با عمل به روش امام حسين(ع) ظالم را از بين برده و يار و ياور مظلوم باشيم.

"محمد باقر بيگي" سرکنسول جمهوري اسلامي ايران نيز با اشاره به اينکه امام حسين(ع) به مسلمانان يا شيعيان تعلق ندارد بلکه امام حسين(ع) متعلق به جهانيان و تمامي انسانيت است. ذکر و ياد امام حسين(ع) مختص به حسينيه ها و تکيه ها و عزاخانه ها نيست بلکه در محافل و مجامع علمي و آکادميک در خصوص نهضت عاشورا و پيام امام حسين(ع) تحقيق و بحث و گفتگو شود.

وي همچنين با ارائه سخناني از گاندي، نهرو و رابيندرنات تاگور رهبران سياسي هند در خصوص امام حسين(ع) اشاره نمود که اين جملات و گفته‌ها مهر تاييدي است که امام حسين(ع) متعلق به همه انسان‌هاي حق دوست و صلح‌ طلب بوده است.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

معناى عبودیت
برخی اعمال شب و روز عید فطر
تذکر بسیار مهم استاد انصاریان در مورد تصحیح دعای ...
اعلام همکاری موسسه دارالمعارف الشیعی با موسسات ...
سفر خطیب توانمند و دانشمند محترم حضرت استاد حسین ...
اسرار غسل
ارزش گريه در روايات
معرفی دعاى كميل
جهاد اكبر و جهاد اصغر
اطلاعات كلي كنگره علمي حماسه حسيني اعلام شد

بیشترین بازدید این مجموعه

معرفی دعاى كميل
كتمان شهادت
طلوع نور ايمان
اسرار غسل
تذکر بسیار مهم استاد انصاریان در مورد تصحیح دعای ...
نگاهی کوتاه به زندگی و شخصیت علمی استاد حسین ...
اطلاعات كلي كنگره علمي حماسه حسيني اعلام شد
برنامه هیئت‏ها و مراسم مذهبی در مشهد، قم و تهران ...
قدردانی استاد انصاریان از خادمین سیدالشهدا علیه ...
برخی اعمال شب و روز عید فطر

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^