فارسی
پنجشنبه 09 فروردين 1403 - الخميس 17 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 1
100% این مطلب را پسندیده اند

استاد محمود خلیل الحصری

این استاد در سال ۱۳۹۰ هجری قمری در شهر قاهره چون ستاره ای پرفروغ از آسمان مشاهیر قرائت قرآن افول کرده و جهان اسلام را در مصیبت و فقدانش سوگوار و داغدار ساخت
استاد محمود خلیل الحصری

شیخ محمود خلیل الحصری یکی دیگر از قاریان بزرگ تاریخ و از جمله علمای با فضیلت علم قرائت است.او کلام خدا را با نهایت خضوع و در کمال خلوص با توجه به معانی عمیق قرآن تلاوت می کرد. مرحوم حصری از اولین کسانی بود که در رادیو مصر به قرائت قرآن پرداخته و جان شیفتگان کلام وحی را آکنده از عشق و معنویت گردانیده است.

استاد در یکی از روستاهای منطقه طنطا در کشور مصر دیده به جهان گشود و به خاطر حرفه پدری اش که حصیربافی بود از سوی مردم به حصری نامیده می شد و از همان ایام کودکی به فراگیری قرآن مشغول شد و در سن ۱۰ سالگی موفق به حفظ کامل قرآن شد.
استاد محمود خلیل المصری از استادان خود همیشه به نیکی یاد می کند و تا آخر عمر خود را مرهون و مدیون زحمات و توجهات استادان دلسوزش می داند.
دروس اولیه علوم قرآنی را به همراه شیخ مصطفی اسماعیل و شیخ محمود علی البناء در مؤسسه الاحمدی در زادگاه خویش فراگرفت و در سال ۱۹۴۴ میلادی به مقام بهترین قاری قرآن در رادیو مصر کسب نمود.
استاد حصری اولین قاری مصر بود که به خارج از کشور مسافرت کرد و در هندوپاکستان تلاوتهای زیبایی اجرا نمود و در کشورهایی مانند اندونزی مالزی و فیلیپین و فرانسه هم به تلاوت پرداخت.
استاد خلیل الحصری علاوه بر گنجینه های بیشماری که در علم قرائات قرآن از خود به یادگار گذاشته است دارای تالیفات بسیار ارزنده در زمینه علوم مختلف علم قرائت است.
ایشان پیش از انقلاب اسلامی ایران به کشورمان مسافرتهایی داشتند و در شهرهای مختلف ایران و مسجد الجواد تهران به تلاوت قرآن کریم پرداختند.ایشان از مدرسین و استادان برجسته دانشگاه الزهر مصر و مشاور عالی رادیو قرآن این کشور هستند و بارها به دریافت نشانهای شایستگی نایل شده اند.
این استاد در سال ۱۳۹۰ هجری قمری در شهر قاهره چون ستاره ای پرفروغ از آسمان مشاهیر قرائت قرآن افول کرده و جهان اسلام را در مصیبت و فقدانش سوگوار و داغدار ساخت.

0
100% (نفر 1)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

استاد حسین سبزعلی
استاد شعبان عبدالعزیز صیاد
زندگی‌نامه استاد محمد صديق منشاوی
استاد محمد حکیم عمران
استاد محمود صديق منشاوي
استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد
استاد راغب غلوش
استاد محمود علی البنا
استاد محمد حسین سعیدیان
استاد حامد شاکرنژاد

بیشترین بازدید این مجموعه


 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^