فارسی
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 - الخميس 29 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

شيعه واقعى، اهل تقوی و ورع‏

 

امام رضا عليه السلام فرمود: «أُولَئِكَ أَهْلُ الْإِيمَانِ وَ التُّقَى»: شيعيان ما كسانى اند كه ايمان دارند، «وَ أَهْلُ الْوَرَعِ وَ التَّقْوَى »: و از گناه مى پرهيزند، «وَ الْأَمَانَهِ »: و هر چه را به عنوان امانت نزدشان مى گذارند، به صاحبانشان باز مى گردانند.

حضرت زين العابدين عليه السلام چهل سال براى امام حسين عليه السلام گريه كرد، در همين چهل ساله، روزى فرمود: مردم! اگر شمشير يا خنجرى كه با آن شمر سر پدرم را در كربلا جدا كرد، قيمت پيدا كند، و به قيمتى برسد كه ديگر گران تر شدن از آن ممكن نباشد، و افرادى بخواهند اين خنجر را از دست شمر بيرون بياورند، و قاتل پدرم همان خنجرى كه سر پدرم را جدا كرد، به من بدهد و بگويد: اى زين العابدين! اين خنجر را مى خواهند از من بگيرند، و من آن را به مدت يك سال به تو امانت مى دهم، و الله من امانتش را به او تحويل مى دهم.

مرد بزرگى از دنيا رفت و بعد از يك سال، رفيقش او را در خواب ديد، و به او گفت: حالت چطور است؟ آن بزرگ گفت: امشب آزادم كردند. رفيقش گفت: چطور؟ بزرگ جواب داد: يك سال بود كه كه در زندان به سر مى بردم. نه نمازم، و نه روزه ام، و نه حجم، هيچ كدام مشكلى نداشت. تنها مشكلم اين بود كه يك روز كربلا مهمان شخصى بودم و در آن مهمانى آبگوشت خوردم. از مهمانى كه مى آمدم، هنوز گوشت هاى ريزى در لاى دندان هايم گير كرده بودند. حمالى هيزم روى دوشش بود و داشت آن را به خان كسى مى برد. من بدون اين كه او را باخبر كنم، از همان پشت سرش، يك دانه خلال از آن هيزم كَندم و با آن، گوشت هاى ريز را از لاى داندان هايم درآوردم. براى همين گناه، يك سال بود كه من در اين جا در حبس بودم، به اين جرم كه بدون اجاز مالك، در مالش تصرف كردم.

سنى و شيعه نقل كردند كه پيغمبر صلى الله عليه وآله فرمود: اگر دست به لباس برادرت بزنى، و و بر اثر اين فشار دادن، پشم اين لباس، ساييده شود، و يا مقدارى از آن جدا گردد، براى چنين كارى در روز قيامت محاكمه مى شوى كه چرا اين كار را كردى؟  آيا اين قانون قديمى شده و آن كلاس، كلاس كهنه اى است و ديگر به درد نمى خورد؟

 


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

ملاقات علامه مجلسى با شخص بى‏دين
عاشقانه‌ترین زندگی در سایه‌سار باور قیامت و ...
رعايت نهايت قسط در ترازوى آخرت
توبه آغوش رحمت - بحث سوم - قسمت اول (متن کامل ...
شیراز/ شاه‌چراغ/ دههٔ دوم ذی‌القعده/ تابستان 1396 ...
صله رحم‏
شش منبع معنوى انسان در دنيا و آخرت‏
مرگ و فرصت ها - جلسه اول
كنترل زبان از گناه‏
شیطان و اهل تقوا - جلسه سيزدهم – (متن کامل + عناوین)

بیشترین بازدید این مجموعه

آثار چشيدن مزه عشق‏
اجر مزيد از نعمات بهشت
2- تربيت صحيح‏
طلب عفو به واسطه پيامبر صلى الله عليه و آله و ...
خلقت انسان از نظر فرشتگان
باز اثر اعمال به سوى خود انسان
ارادت اهل‏بيت عليهم‏السلام به پيامبر ...
برخى از آيات مربوط به پيامبر ...
توحید (1) - جلسه دوم – (متن کامل + عناوین)
شکیبایی در برابر مشکلات - جلسه چهاردهم - (متن کامل ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^