فارسی
يكشنبه 02 دى 1403 - الاحد 19 جمادى الثاني 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

ديدگاه اوليا نسبت به حيات دنيا

 

امّا گروه يا طايفه ديگر از مردم كه از زبان عرش و ملكوتى اميرالمؤمنين  عليه السلام در نهج البلاغه بيان شده است:

 «ان اولياء الله هم الذين نظروا الى باطن الدنيا اذا نظر الناس الى ظاهرها»

 اولياى خدا آمدند و با چشم وحى، با چشم قرآن و انبيا و ائمه و عقل نگاه كردند. اين نگاه تا باطن دنيا نفوذ كرد، در حقيقت باطن، هستى خدا و قيامت و دادگاهها و صراط و بهشت و جهنم و حساب و كتاب را ديدند، اين ديدن وجود او را تبديل به يك سرزمين پاك مى كند و بر اثر اين پاكى نور و زيبايى جلوه مى كند، قيامت، انبيا، امام حسين  عليه السلام جلوه مى كنند و زمين نيز پاك مى شود.

قرآن مى فرمايد:

 « وَالْبَلَدُ الطَّيِّبُ يَخْرُجُ نَبَاتُهُ بِإِذْنِ رَبِّه »

در اين سرزمين شروع مى كند به شكفته شدن گياهان و گلهاى ربانى.

نبات يعنى گياه، ايمان، مهر، رفق، مدارا، كرامت، جود، معرفت و بصيرت و بيدارى از اين زمين روييده مى شود. غرق در گلهاى عرشى مى شود كه وقتى وارد عالم بعد مى شود، از بس كه باطن و روحش غرق در اين گل ها است تنها نيست و حسرت هيچ چيز را نمى خورد.


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

كَرم خدا در حسابرسى
دلبستگى به دنيا، مانع از توبه
معلم قرآن در قيامت
برابرى جريمه گناه با گناه‏
نامعلوم بودن زمان و مكان مرگ‏
روايتى پر‌قيمت از رسول خدا صلّى الله عليه و آله و ...
تفاوت نعمات دنيايى و بهشتى
ترازوى مفرد و جمع در قرآن
عجله مذموم و ممدوح
حَكَم از دو طرف براى جلوگيرى از طلاق

بیشترین بازدید این مجموعه

معرفت در اسلام - جلسه پانزدهم
بازگشت اهل بیت(ع) به حرم رسول الله، مدینة ...
عزم بر توبه به درگاه غفار
انسان «عزيز الوجود» عالم خلقت‏
منطق زينب كبرى عليها السلام‏
توجه به حسابرسى دقيق قيامت
اسلام آوردن زكريا بن ابراهيم و خدمت او به پدر و ...
5 ـ سلب نعمت بر اثر گناه
رحمت امام زمان عليه‏السلام بر شيعيان
عالم صلب پدر

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^