فارسی
دوشنبه 30 مهر 1403 - الاثنين 16 ربيع الثاني 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

مأموريت پيامبر اسلام صلّى الله عليه و آله و سلّم از طرف خداوند

 

در كتاب‌هاى مهّم اسلامى نقل مى كنند كه پيامبر بزرگ اسلام در يكى از سخنرانى‌هاي خود در مجالس مكه، در ضمن بياناتي چنين فرموده: «اِنِّى قَدْ جِئْتُكُمْ بِخَيْرِ الدُّنيَا وَ الْاخِرَةِ »[12]: من از طرف پروردگار عالم مأموريت دارم كه دو برنامه را به شما ارايه دهم. يك برنامة آن، عبارت است از آباد كردن دنياى شما. در اين حيات دنيا، آدمى چيزى را احتياج ندارد، مگر اين كه آيين الهى به روش رسيدن به آن از طريق سالم و صحيح دستور داده است، برنامة دوم هم عبارت از آباد كردن آخرت شما است. براي حيات بعد از حيات دنيا، آنچه انسان به آن محتاج خواهد بود، آيين الهى، راه فراهم آوردن آن را به او نشان داده است.

براى شناخت فرهنگ اسلام، بهترين راه، مراجعه كردن به صد و چهارده سورة قرآن كريم است كه در درجة اول، نشان‌دهندة قواعد عالى فرهنگ الهى براى سازمان دادن زندگى بنى آدم است ، و راه ديگر هم مراجعه كردن به محتويات افكار پيغمبر اسلام صلّى الله عليه و آله و سلّم و ائمة طاهرين عليهم السلام است كه خوشبختانه در اين چهارده قرن، دانشمندان بزرگ اسلامى، با زحمات زيادى كه متحمّل شده اند، توانسته اند محتويات افكار نبى‌اكرم صلّى الله عليه و آله و سلّم و ائمة طاهرين عليهم السلام را مكتوب كنند تا بنى آدم بتواند در هر زمانى از برنامه هاى تربيت شدگان مكتب پروردگار استفاده كند و بهره مند شود.

در روايتى از نبى بزرگ، پيغمبر صلّى الله عليه و آله و سلّم، نقل شده كه فرمود: در روز قيامت هفت طايفه به خاطر صحيح بودن زندگي‌ خود در دنيا، در ساية رحمت پروردگار هستند، در روزى كه سايه اى به جز عنايت او پيدا نمى شود: پيشواى عادل، جوانى كه در عبادت خداوند بزرگ شود، كسى كه با دست راست صدقه دهد و آن را از دست چپش پنهان كند، كسى كه در خلوت به ياد خدا باشد و از چشمانش اشك سرازير گردد، مردى كه با برادر دينى خود ملاقات كند و بگويد: من تو را به خاطر خدا دوست دارم، مردى كه از مسجد بيرون رود و در نيّت او اين باشد كه دوباره برگردد، و مردى كه زن زيبايى او را به سوى خود بخواند و او بگويد: من از پروردگار جهانيان مى ترسم.[13]

اين افراد نمونه‌هايي از اهل نجاتند كه توانسته‌اند در تجارتخانة دنيا تلاش سود‌آوري داشته باشند. البته، فهم اين كه اهل‌نجات چه كساني هستند، تنها با راهنمايي پيامبران و اوصياي الهي مقدور است، كساني كه خداوند آن‌ها را نجات‌بخش بشر قرار داده است.

 

 


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

تعهد دینی، ضامن پیوند انسان‌ها
مقام بزرگ بانو خدیجه کبری سلام الله علیها
توجه به حسابرسى دقيق قيامت
تفكر و بيدارى قلب
صبر امام على عليه‏السلام در مصايب شعب ابى طالب‏
محبت ائمه عليهم السلام نسبت به شيعيان‏
حكايتي در برخورد رضاخان با يك عالم
تشبيه مرگ به حمام‏
برندگان سعادت کامل الهی
خير و شر نفس به دست انسان

بیشترین بازدید این مجموعه

مفهوم حسنه دنيا و آخرت‏
پاداش خدا به جوان صالح‏
هدف خلقت از زبان امام على عليه السلام‏
از حرّ بايد ياد گرفت‏
سِرِّ نديدن مرده خود در خواب‏
شيطان و زيبا جلوه دادن اعمال
فرار مؤمن از شيرينى مال ربوى
اثرات ديدگان حقيقت‏بين
سفارش پيامبر قبل از مرگ
تاریخ پیدایش دین یهود؟

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^