فارسی
يكشنبه 07 مرداد 1403 - الاحد 20 محرم 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

0
نفر 1
100% این مطلب را پسندیده اند
تاریخ انتشار : 29 تير 1393 ساعت 00:00 صبح

استاد انصاریان: توحید و نبوت بدون ولایت علی انحرافی است!

استاد انصاریان: توحید و نبوت بدون ولایت علی انحرافی است!

 

حضرت استاد انصاریان در بیست و یکمین جلسه از ماه مبارک رمضان در مسجد امیر تهران در فضایل امیر مومنان علی علیه السلام ابراز داشتند: بر اساس مجموعه روایات دینی ما هر کس نسبت به مولای متقیان معرفت، محبت، ولایت پذیری و اطاعت داشته باشد مرگی آسان، برزخی نورانی و حسابرسی ای بدون معطلی خواهد داشت و قطعا به سلامت دنیا و آخرت، رضوان الهی و بهشت جاودان خواهد رسید.

این اندیشمند فرهیخته افزودند: بر اساس روایات ما به طور جدی مکلف به کسب معرفت و شناخت در مورد شخصیت امیرمومنان علی علیه السلام شدیم؛ چرا که توحید و نبوت خالص فقط از طریق او مقدور است و هر کس بدون ولایت ایشان مدعی توحید و نبوت باشد سخت منحرف است و به توحید و نبوت بنی امیه دچار شده است.

ایشان در ادامه به فلسفه تاکیدات پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله نسبت به عظمت علی علیه السلام در طول 23 سال اشاره نمودند و ابراز داشتند: از آنجا که پیامبر می دانست که توحید و نبوت بعد از رحلت ایشان دچار خدشه میشود و همه به بیراهه میروند علی علیه السلام را معرفی کرد تا از طریق ایشان به توحید و نبوت ناب برسند و به طور کلی دروازه رسیدن به هر علمی فقط علی علیه السلام دانسته شد چرا که پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: «انا مدینة العلم و علی بابها».

وی در ادامه به برخی از انحرافات موجود در فیلم «محمد رسول الله» مبنی بر خطاکار بودن حضرت و یا اهل موسیقی بودن حضرت و ... اشاره داشته و ابراز داشتند: کارگردان فیلم مذکور همه این انحرافات را از منابع تحریف شده موجود استخراج نموده بود که جای بسی تاسف دارد.

معظم له در تبیین عظمت و جایگاه رفیع امیرمومنان علی علیه السلام اظهار داشتند: برای شناخت بهتر ایشان باید تمام کتاب الغدیر و عبقات الانوار را مطالعه کرد تا به نمی از یم عظمت ایشان پی ببریم و یا وقتی نگاهی به کتابهایی چون «اعیان الشیعه» در شصت جلد، «نقباء البشر» و «الذریعه» می اندازیم میتوان به گوشه ای از مقام پیروان حضرت پی برد.

این استاد حوزه افزودند: تمام مسیرهای محبت، لطف و رحمت الهی از مسیر معرفت به امیرمومنان علی علیه السلام میگذرد و جایگاه ایشان آنچنان رفیع است که پیامبر گرامی اسلام میفرماید: «من هراس دارم تو را به مردم بشناسانم، چرا که میترسم بعد از رحلت من بجای خدا تو را بپرستند» و خود نیز میفرماید: اگر پرده های حجاب از جلوی چشمانم کنار روند چیزی بر یقینم نسبت به پروردگار نمی افزاید «لو کشف الغطاء ما ازددت یقینا» و نیز در جمله ای اسرارآمیز میفرماید: من به طور سری با همه انبیای الهی بودم و آنها ملهم از من بودند همان گونه که با رسول خدا به صورت آشکارا بودم «کنت مع الانبیاء سرا و مع رسول الله جهرا».

مقام آن حضرت چنان عظیم است که در یک روایت زیبا از نبی گرامی اسلام صلی الله علیه و آله چنین نقل شد: وقتی به معراج رفتم چهره علی علیه السلام را دیدم و خواستم به او نزدیک شوم اما جبرئیل به من خطاب کرد: این خود علی نیست، بلکه تمثالی از اوست تا هرگاه فرشتگان دلشان برای علی تنگ شد به این تمثال نگاه کنند.   

آری علی علیه السلام همان کسی است که دانشمند مسیحی جرج جرداق درباره ایشان میگوید: اگر بگویم علی بالاتر از مسیح است دینم اجازه نمیدهد و اگر بگویم مسیح بالاتر از اوست عقل و وجدانم نمیپذیرد!


منبع : پایگاه عرفان
0
100% (نفر 1)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

گزارش تصویری از سخنرانی استاد انصاریان در روز ...
دومین گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در دهه ...
دیدار دکتر پزشکیان با استاد انصاریان در حسینیه ...
گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در دهه اول ...
دیدار علمای تونس با حضرت استاد انصاریان
گزارش تصویری از مراسم دعای عرفه 1403
سومین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
دومین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
پیام تسلیت استاد انصاریان
اولین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...

بیشترین بازدید این مجموعه

فعالیت 300 شبكه تلويزيوني و ماهواره‌اي عليه ...
برگزاری همايش سيرة النبی(ص) در كشمير
مراسم جشن میلاد امام رضا(ع) در شهرری برگزار ...
مراسم احیای شب‌های قدر استاد حسین انصاریان ...
اعمال ودعاهاوزیارات مخصوص شب بیست وسوم+متن وصوت
دقایقی پیش؛ تشییع صاحب صوت بیادماندنی صلوات خاصه ...
سالروز وفات عمه سادات؛ کسی که اولین گنبد را بر ...
نامه رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های ...
کمپین جهانی معرفی پیامبر(ص) در فیس‌بوک و توئیتر ...
استاد انصاریان: استشمام بوی بهشت از فاطمه(س)/ ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^