فارسی
جمعه 02 شهريور 1403 - الجمعة 16 صفر 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

0
نفر 0

نقاشی حق در بیان آیات وروایات

 

علاوه بر آیات، امیر المومنین علیه السلام نیز می فرماید:

نقاش ابزار و قلم و رنگ و مصالح نداشته، فقط با اراده خاص خود نقاشی را شروع کرد. اینجا همه فلاسفه وحکمای عالم به زانو درآمدند که نقاش بدون نقشه و ابزار نقاشی، این نقش هستی را با میلیارد نقش منظم چگونه پدید آورد. چون یکی از اسم‌های خداوند بدیع است. بدیع یعنی وجود مقدسی که در ابتدای خلقت بدون اینکه چیزی موجود باشد، همه چیز را به وجود آورد. با اراده فقط فرمود: هستی باش پس هستی به وجود آمد.

 

بنابراین؛ انسان وقتی نقشی به نام هستی را نگاه می‌کند ،می‌خواهد ببیند چه صفتی و اسم حسنایی، جلوه اراده الله شد. یعنی باطن قضیه چیست؟ هستی تکیه به کدام صفت حق دارد. البته قرآن، روایات و ادعیه می‌گویند: نقاش را در جمال نقاشی ‌او ببینیم. نقش جهان نشان دهنده چه صفتی است که با اراده آن، هستی به وجود آمد. آن صفت فقط رحمت حق بود. نقطه به نقطه هستی و نقش‌ها همه با زبان بی زبانی فریاد می‌زنند و اهل معرفت نیز صدای آنان را می‌شنوند که آغاز خلقت رحمت خدا بود.


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

راه هاى معراج انسان
ديوث و معناى آن
مقام حضرت زينب (س)
توفیق مخریق یهودی
نقاشی حق در بیان آیات وروایات
فرار از احمق
نور، روشن‏گر راه متقين
هدايت در پيروى از على عليه‏السلام‏
شيطان و وسوسه فقر
فهم چگونه‌زیستن، باارزش‌ترین علوم

بیشترین بازدید این مجموعه

مقام حضرت زينب (س)
عشق و اخلاص امير المؤمنين عليه السلام‏
آثار مثبت عمل - جلسه پانزدهم - (متن کامل + عناوین)
هدف خلقت از زبان امام على عليه السلام‏
مراحل سير معنوى
گناه و سبب آن - جلسه بیست و سوم (1) – (متن کامل + ...
توحيد عملي، نه زباني
توفیق مخریق یهودی
محل کاشت درخت وجود انسان
اثبات خلافت بلافصل علی(ع)

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^