فارسی
چهارشنبه 28 شهريور 1403 - الاربعاء 13 ربيع الاول 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

نجات با كشتى نجات‏

آنان كه براى اصلاح خود و اصلاح دنيا و آخرت خويش دست توسل به ذيل عنايت آن بزرگواران بزنند و در همه امور حيات به آنان اقتدا نمايند، بى ترديد به نجات خويش از مهالك كمك نموده و خير دنيا و آخرت خود را تأمين كرده اند، چرا كه آن انوار الهى در اين دنياى مادى كه همچون درياى طوفانى دچار انواع طوفان هاى خطر زاست، از طرف خدا به عنوان كشتى نجات قرار دارند كه هر كس متوسل به آن شود از خطرها رهايى يابد و هر كس آنان را رها كند به انواع خطرات و عوامل تخريب دنيا و آخرت دچار گردد.

ابوذر غفارى كه از چهره هاى برجسته ايمانى و به فرموده پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله در قلّه صدق و صداقت قرار دارد، مى گويد: خودم از پيامبر صلى الله عليه و آله شنيدم مى فرمود:

«... إنّمَا مَثَلُ أهْلِ بَيتِى فِيكُمْ كَمَثَلِ سَفِينَةِ نُوحٍ مَن رَكِبَهَا نَجَا وَمَن تَخَلَّفَ عَنْهَا غَرِقَ...» .

جز اين نيست كه مثل اهل بيت من در شما مانند كشتى نوح است، آن كه در اين كشتى معنوى قرار گيرد نجات يابد و هر كه از آن تخلف ورزد غرق شود.

از بزرگان علماى اهل سنت است از رسول خدا صلى الله عليه و آله روايت شده كه آن حضرت فرمود:

«فَاطِمَةُ بَهْجَةُ قَلْبِى وَابْنَاهَا ثَمَرَةُ فُؤادِى وَبَعْلُهَا نُورُ بَصَرِى وَالْأَئِمَّةُ مِنْ وُلْدِهَا أُمَنَاءُ رَبِّى وَحَبْلٌ مَمْدُودٌ بَيْنَهُ وَبَيْنَ خَلْقِهِ مَنِ اعْتَصَمَ بِهِمْ نَجَا وَمَنْ تَخَلَّفَ عَنْهُمْ هَوى » .

فاطمه شادمانى قلب من است و دو پسرش ميوه دل من و همسرش نور چشم من و امامان از نسلش امينان پروردگار من و ريسمان كشيده بين او و بين مردم اند، كسى كه به آنان پناه جويد نجات يابد و كسى كه از آنان تخلف ورزد گمراه و سرگردان شود.

امام رضا عليه السلام از پدران بزرگوارش از پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله روايت مى كند كه آن حضرت فرمود:

«مَثَلُ أهْلِ بَيْتِىْ فِيْكُمْ، مَثَلُ سَفِيْنَةِ نُوْحٍ مَنْ رَكِبَها نَجى وَمَنْ تَخَلَّفَ عَنْها زُخَّ فِى النَّارِ»

. مثل اهل بيت من در جمع شما مردم مثل كشتى نوح است، هر كس در آن قرار گيرد نجات يابد، و هر كه از آن تخلف ورزد در آتش پرتاب مى شود.

بى ترديد آثار دوستى با اهل بيت عليهم السلام و معاشرت معنوى با آنان و اقتداى به آن اسوه هاى فضيلت در حدى است كه هر صاحب قلم و هر صاحب بيانى از شمردنش عاجز و ناتوان است.

 

 

 


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

راه پیروزی
بیچاره کیست؟
نتيجه شوم مستى‏
علل و عوامل انحطاط مسلمين‏
آن‏گونه بخوان كه بر پيامبر نازل شد!
نظر به مادون و چشم پوشى از نظر به مافوق
آثار شوم اين فرهنگ‏
تَكَاثُرٌ
نجات با كشتى نجات‏
موانع استجابت دعا

بیشترین بازدید این مجموعه

نظر به مادون و چشم پوشى از نظر به مافوق
تعهد طبيب
از تحميدات امام صادق عليه السّلام
 گدايى بدترين عمل است‏
سيماى عاقلان و جاهلان در قرآن‏  
آن‏گونه بخوان كه بر پيامبر نازل شد!
نشانه هایی شیعیان
حضرت ام البنین سلام الله علیها
انسان های متواضع
ام ابیها

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^