فارسی
دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 - الاثنين 11 ذي القعدة 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 10 آبان 1393 ساعت 10:36 صبح

حضرت استاد انصاریان: بهای خون امام حسین (ع) و یارانش، با تمام دنیا قابل معاوضه نیست

حضرت استاد انصاریان: بهای خون امام حسین (ع) و یارانش، با تمام دنیا قابل معاوضه نیست

 

استاد انصاریان در پنجمین جلسه سخنرانی خود در حسینیه صاحب الزمان(عج) شهر تهران در رابطه با مشتری‌های وجود انسان به ایراد سخن پرداختند و بهترین و اولین مشتری وجود او را خداوند متعال بیان نمودند و به بیان نمونه‌های تاریخی و شأن نزول آیات قرآنی در رابطه با این افراد پرداختند.

 

ایشان فرمودند: شما با وجودتان در جهاد وارد می‌شوید و دشمنی که قصد دارد شما را به ضعف و قتل برساند و می‌خواهد چراغ دین شما را خاموش کند، شما با او وارد جنگ می‌شوید و گاهی در حین جنگ کشته می‌شوید. در صورت پیروزی اجر عظیمی برده‌اید و در صورت شهادت هم خداوند این جان شما را به بهترین قیمت خریدار است و بدانید که با این کشته شدن، هرگز نمی‌میرید.

 

قرآن سه دنیا را برای ما مطرح کرده است:1. دنیای فعلی 2. برزخ 3. آخرت

 

مرده‌های معمولی در عالم برزخ از چیزی نمی‌توانند استفاده کنند ولی شهداء و بندگان ویژه خدا در عالم برزخ در خواب به سر نمی‌برند، بلکه در عالم برزخ هم از رزق خداوند استفاده می‌کنند. کیفیت عالم برزخ هنوز هم خیلی مشخص نشده است.

 

استاد به ماجرای مصعب بن عمیر در جنگ احد اشاره نمودند و از فضایل ایشان و عبدالله انصاری سخن به میان آوردند. و این آیه شریفه در ماجرای شهادت این افراد بیان شد: وَ لاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتاً بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ‌.

 

ایشان با طرح سوال چگونه و چقدر از مال خود را باید به خدا بفروشیم؟ فرمودند: موارد فروش مال را خداوند در قرآن بیان نموده است. کارهای عام المنفعه که مورد نیاز مردم است، باید مورد توجه قرار بگیرد. زیرا خداوند بهترین عوض را در مقابل این معامله به انسان می‌دهد.

 

بهشتی که خداوند وعده است، حتمی است و خداوند هیچ گاه پیمان شکنی نمی‌کند: وَعْداً عَلَيْهِ حَقّاً فِي التَّوْرَاةِ وَ الْإِنْجِيلِ وَ الْقُرْآنِ وَ مَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِکُمُ الَّذِي بَايَعْتُمْ بِهِ وَ ذٰلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ‌ در آیه بعد نُه خصوصیت برای این افراد با ایمانی که با خدا معامله می‌کنند، بیان فرموده است و در آخر هم وعده‌های زیبایی به اینها داده است.

 

این استاد اخلاق افزودند: مرحوم مدرس که از نخبه‌های این سرزمین است، توسط شخص کاسبی مورد تربیت قرار گرفت. این کاسب مؤمن مخارج تحصیل مرحوم مدرس را پرداخت نمود و سبب شد تا این بچه مستعد در دوران کودکی رشد و ترقی کند و این همه مواهب و برکات برای این کشور به وجود آورد. این هم نمونه‌ای از معامله با خداوند است که آن شخص کاسب موفق به این امر عظیم شد. در زمان ما هم قبر ایشان زیارتگاه است و قبر رضاخانی که ایشان را تبعید کرد، ویرانه شد.

 

ایشان در خاتمه به مردم و جوانان توصیه کردند که با اموالتان با خدا معامله کنید و بخشی از اموال را ماهانه در راه خدا و در جای درست هزینه کنید. به طور مثال می‌توانید بچه‌های یتیم را تربیت کنید و دانشجو و طلبه و نیروهای مفیدی از آنها استخراج نمایید. زیرا طبق فرموده پیامبر عظیم الشأن اسلام اگر یک نفر به دست ما هدایت شود، ارزش فوق العاده‌ای دارد و از عبادات جن و انس هم بالاتر است.


منبع : پایگاه عرفان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

اولین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
حضور انتشارات دارالعرفان و تازه‌های نشر در سی و ...
گزارش خبری اولین نشست از سلسله نشست‌های اخلاق و ...
پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان

بیشترین بازدید این مجموعه

برگزاري مسابقات بين‌المللی قرآن «الصالح» در ...
نمايش سنگين‌ترين قرآن جهان در پاكستان
جمع اعتراض آمیز طرفداران حجاب اسلامي در آنکارا
حمله وحشیانه پلیس آذربایجان به دختران و زنان ...
پوشش تصویری عاشورای کربلا در 42 شبکه ماهواره ای
گزارش تصویری / بيست‌ويكمين نمايشگاه بين‌المللی ...
یک روز روزه‌داری در دانشگاه فلوریدای آمریکا
شهرک زائرپذیر امام حسن(ع) در مسیر کربلا به نجف ...
گزارش تصویری / هدیه شاخه گل شیعیان به غیرمسلمانان ...
استاد انصاریان: برتری مؤمن از فرشتۀ مقرب خدا/ ...

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^