فارسی
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 - الاربعاء 21 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 15 آبان 1393 ساعت 11:56 صبح

کدام عالم، حتی لحظه ‌ای از عمرش را بیهوده تلف نکرد؟

کدام عالم، حتی لحظه ‌ای از عمرش را بیهوده تلف نکرد؟

 

خبرگزاری شبستان: استاد حسین انصاریان گفت: مرحوم آیت الله بروجردی(ره) در اواخر عمر شریفشان در مجلسی فرمودند: «تا الآن لحظه ‌ای از عمرم را بیهوده تلف نکردم»؛ این مهم سبب میشود تا به مقامات عالی برسد.

 

به گزازش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان مفسر برجسته قرآن کریم و خطیب توانمند شیعی در جمع عزاداران حسینی در حسینیه صاحب الزمان(عج) تهران گفت: در ابتدای سوره بقره، خداوند از داد و ستدی نام می‌برد که هیچ گونه سودی ندارد و معلوم می‌شود که این معامله بر مبنای عقل صورت نمی‌گیرد: «أُولئِکَ الَّذِينَ اشْتَرَوُا الضَّلاَلَةَ بِالْهُدَى فَمَا رَبِحَتْ تِجَارَتُهُمْ وَ مَا کَانُوا مُهْتَدِينَ‌».

 

وی در تفسیر این آیه اظهار داشت: این افراد، تجربه معاشرت با عالمان و آگاهان واقعی را ندارند و کاملاً در این خرید و فروش متضرر می شوند گمراهانی که با آنان معامله کردند، جز فریب دادن برایشان کاری نمی‌کنند.

 

وی ادامه داد: اکثر اشخاصی که بعد از بیدار شدن متوجه ضرر می‌شوند، دیگر نمی‌توانند ضررشان را جبران کنند. برای جبران سال‌های تلف شدة عمر، آن سال‌ها باید دوباره برگردد و در نظام هستی این کار امکان پذیر نمی‌باشد، اما در مقابل افرادی که حکیمانه وارد معامله شدند و از طریق معاشرت با آگاهان یا فهم دینی خود متوجه شدند که با چه کسی معامله کنند، هیچ گاه نادم و پشیمان نخواهند شد و در طول تاریخ نمونه‌هایی زیادی وجود دارد.

 

مفسر قرآن کریم اظهار داشت: از چهره ‌های بسیار عالی و خدمتگزار دین، مرحوم آیت الله بروجردی(ره) است که در اواخر عمر شریفشان در مجلسی فرمودند: «تا الآن لحظه‌ای از عمرم را بیهوده تلف نکردم»؛ این مهم سبب میشود تا به مقامات عالی برسد.

 

وی در همین ارتباط افزود: بعضی از علمای بزرگ فقط روز عاشورا را تعطیل می‌کردند و آن روز را هم صرف عزای امام حسین(ع) می‌کردند.

 

استاد حسین انصاریان خاطرنشان کرد: اگر با خدا معامله کنیم، خدا هم نمی‌گذارد که لحظه‌ای از عمرمان در رشته تحصیلی و کاری خودمان بیهوده تلف شود؛ اسلام اجازه نمی‌دهد که علوم مختلف تعطیل شود و باید در تمام علوم و فنون کسب مهارت کنیم و در هر علمی عده‌ای از جوانان مستعد کشورمان به آخرین فناوری روز دنیا برسند و در این رابطه تلاش بسیار جدی لازم است.

 

وی خطاب به حضار توصیه کرد: کتاب‌های ارزشمندی که در رابطه با بهره ‌برداری صحیح از عمر است را بخوانید و ماجراهای بزرگان دین را ببینید.

 

خطیب حکیم این مجلس افزود: اگر جنگ‌های مختلفی که برای مسلمانان رخ داد، نبود و اگر دولت‌های استعمار شده و بزدل کشورهای اسلامی نبودند، اگر بزرگانی مثل امیرکبیر، شیخ فضل الله نوری و قائم مقام فراهانی و دیگر دانشمندان اسلامی را نکشته بودند، وضعیت جامعه ما به این صورت نبود و ما در تمام رشته ‌ها بزرگترین دانشمندان را داشتیم. سال‌های متمادی استعمارگران، پول‌های زیادی را هزینه کردند تا مردم ایران نتوانند باسواد شوند و در جهل خودشان باقی بمانند. دشمن الان هم تلاش می‌کند تا ما را به زمان قاجاریه برگرداند.

 

استاد انصاریان ادامه داد: جنگ اروپا با اسلام و ایران بر سر علم است؛ دشمنان می‌گویند اگر می‌خواهید با هم صلح کنیم، مسیر علم را به روی کشورتان ببندید و در خانه بنشینید. اگر علمای بزرگ قبل از انقلاب به دشمنان می‌گفتند که به شما ربطی ندارد و در مقابل یاوه‌گویی دشمن فریاد می‌زدند، سال‌های زیادی آنها را در زندان می‌انداختند. رژیم شاه اجازه نمی‌داد که اهداف عالیه اسلام و نهضت امام حسین(ع) را برای مردم بیان کنیم.

 

استاد انصاریان در پایان تأکید کرد: پشتوانه دانشجوی دین‌دار خداست و در علم، موفق می‌شود و طبق فرموده خداوند، این‌گونه تحصیل علم و دانش، تجارتی است که هیچ‌گاه ضرر ندارد.


منبع : شبستان
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

بیشترین بازدید این مجموعه

اهانت آشکار کليساي فلوريدا به دين اسلام
در همایش علمی کاربردی مبلغین از نرم‌افزار ...
تزئینات جدید در حرم مطهر امام حسین(ع)
فرانسه؛ ميزبان نشست «تأثير مذهب بر رفتارهای ...
چه کسی پیکر حاج همت را درون قبر گذاشت + عکس
حضرت استاد انصاریان: توبه پذیر بودن خدا حتی در ...
در عیادت استاد انصاریان از رهبر انقلاب چه گذشت؟
عکس خبری/ نماز باشکوه عید قربان در بین الحرمین
عکس خبری/ نصب پرده های جدید در حرم حضرت عباس(ع)
عکس خبری/ حضور حجاج در شهر مدینه منوره

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^