لطفا منتظر باشید

من تقریبا آدم مذهبی هستم اما خدابه من لطف کرده ویک بچه ی معلول شدیدعنایت کرده است اما من اصلا دلیل این حکمت رانمی دانم وهرچه برای شفای اونیز دعامی کنم تاثیری ندارد لطفا به من بگویید چرا خداوند به من فرزند معلول داده است آیا به دلیل گناهان والدین است چرا د

 

ما به دنبال یافتن علل و عوامل اینکه چرا شما صاحب فرزند معلول شده اید نیستیم اما به یک اصل از اصول قطعی زندگی که یک سنت مسلم است اشاره می کنیم و آن عبارت از سنت امتحان و آزمایش است، چنانکه در آیات و روایات گوناگون به آن پرداخته شده است. اگر در کوران امتحان و آزمایش الهی بتوانید صبر و شکیبایی را حفظ کنید به سعادت دنیا وآخرت نائل می شوید، معلولیت فرزندتان یک سفره ذخیره سازی عمل صالح برای آخرت شما و همسرتان است و خود می دانید که این آزمایش اختصاص به شخص جنابعالی ندارد بلکه اهل ایمان هرکدام  به نوعی با این آزمایشات الهی دست و پنجه نرم می کنند. امیرالمومنان علیه السلام می فرمایند وقتی خداوند بنده اش را دوست بدارد او را با بلا و گرفتاری نوازش می کند.

  هر که در این بزم مقرب تر است              جام بلا بیشترش می دهند

مراقب باشید در این امتحان که تا به امروز سربلند بیرون آمده اید از این به بعد با صبوری رفتار کنید و اجازه ندهید شیطان که دشمن کمین کرده و قسم خورده انسان است گوهر استقامت شما را به غارت ببرد.

منبع :
برچسب ها :
نظرات کاربران (1)
هاشمى ( 18 شهريور 1394 )
با عرض سلام خدمت متوليان سايت و عزيزى كه اين پرسش را مطرح كرده اند.نظام هستى به مقدار و اعتدال خلق شده(بالعدل قامت السموات و الارض)و خداى حكيم و سلام هيچ گاه موجود معلول خلق نمى كند.نسبت خلق معيوب به حق باريتعالى دادن عين بى ادبى است.تمام دستورات اسلام براى ترتيبات انعقاد نطفه اعم از مكان،زمان و حالات پدر و مادر براى پرهيز از همين عيب هاى احتمالى است.كجاى اسلام امده كه براى تكامل پدر و مادر،فرزند را معلول ميكنند؟منظور از بلا در كلام اميرالمومنين معناى بلند عرفانى دارد كه جاى طرح ان در اين مقال نيست.لطفا با پاسخ هاى سطحى و نادرست ادرس غلط به بندگان خدا ندهيد.اسلام عزيز كه علم محض و عين حيات و شعور و اگاهى است برى از اينگونه تفاسير سطحى و غلطى است كه عيب را به خدا نسبت دهد،فرزند را معلول كند براى تكامل پدر،كه اگر اينطور بود امامان ما در فرزند معلول و بيمارى بايد كه بر ديگران مقدم مى بودند.حال انكه بر ايشان هيچ بيمارى و گرفتارى عارض نشد الا به سبب جهل جاهلان.پس بيمارى و گرفتارى ريشه در جهل انسان دارد نه فعل خداى متعال.اين اولين شرط تقواى الهى است كه انسان نيكى ها را به خدا و بدى ها را به خود نسبت دهد.
ارسال دیدگاه