فارسی
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403 - الخميس 7 ذي القعدة 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 12 آذر 1394 ساعت 11:38 صبح

خنثی‌سازی حملات انتحاری به زائران در کربلا / زائران اربعین از مرز ۲۶ میلیون گذشت

خنثی‌سازی حملات انتحاری به زائران در کربلا / زائران اربعین از مرز ۲۶ میلیون گذشت

 

 گروه بین‌الملل: یک منبع امنیتی عراق امروز چهارشنبه اعلام کرد: گردان‌های حزب الله پنج عنصر انتحاری را که قصد داشتند خود را به میان زائران امام حسین(ع) در کربلا برسانند، به هلاکت رساندند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، این منبع امنیتی در گفت‌وگو با سایت «السومریه نیوز» تصریح کرد: گردان‌های حزب‌الله صبح امروز با پنج عنصر انتحاری که قصد داشتند خود را به میان زائران برسانند درگیر شده و همه آنها را به هلاکت رساندند.
این منبع که نخواست نامش فاش شود، افزود: این درگیری به مدت یک ساعت ادامه یافت، اما کوچکترین تأثیری بر حرکت زائران نداشت.
گفتنی است، گردان‌های حزب الله و سایر نیروهای بسیج مردمی عراق به طور جدی و فعالانه در تأمین امنیت زائرانی که به مناسبت اربعین امام حسین علیه السلام، پیاده عازم کربلا هستند، مشارکت دارند.
این در حالی است که روز دوشنبه (9 آذر) انفجار بمب در مسیر حرکت زوار حسینی در بغداد، پایتخت عراق دست‌کم 9 کشته و 21 زخمی به جا گذاشت.
با فرارسیدن اربعین حسینی، میلیون‌ها نفر از عشاق سالار شهیدان، امام حسین (ع) تلاش می‌کنند هر چه زودتر به حرم ایشان برسند و ارادت خود را به امام سوم شیعیان ابراز کنند.
آیین عظیم راهپیمایی اربعین، امسال با شکوه و عظمت خاصی در حال برگزاری است و دولت عراق به همین مناسبت روز چهارشنبه و پنج شنبه را تعطیل عمومی اعلام کرده است.
تعداد زائران کربلا در روز اربعین حسینی در سال گذشته حدود ۲۰ میلیون نفر گزارش شده بود.
وزیر راه عراق: شمار زائران اربعین از مرز ۲۶میلیون زائر گذشت
به گزارش شفقنا به نقل از شبکه خبری السومریه نیوز، وزیر حمل و نقل عراق اعلام کرد که زائران امام حسین (ع) از مرز ۲۶ میلیون نفر گذشته و تا فردا (پنج شنبه) به ۲۷ ملیون نفر خواهد رسید.
«باقر الزبیدی» وزیر حمل و نقل عراق امروز چهارشنبه یک روز قبل از «روز اربعین در عراق»، از افزایش زائران امام حسین (علیه السلام) به 26 میلیون نفر خبر داد.
وی گفت: تعداد زائران قبله آزادگان امام حسین (علیه السلام) از مرز 26 میلیون نفر گذشت و پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا فردا (پنجشنبه) برابر با بیستم صفر در عراق، به ۲۷ میلیون نفر برسد.
بخش آمارو ارقام وزارت حمل و نقل عراق روز سه شنبه اعلام کرده بود که شمار زائرن اربعین امام حسین(ع) که وارد استان کربلا شده‌اند، چندین برابر زائرانی هستند که از این استان خارج می‌شوند. این بخش همچنین تاکید کرده بود که زنان ۶۰ درصد از مجموع زائرانی که در طول روز وارد این استان می‌شوند را تشکیل می‌دهند.
فردا پنج شنبه در عراق اربعین حسینی است و بنا به گفته منابع عراقی از بیش از 60 کشور در این مراسم شرکت کرده‌اند.
پوشش مراسم اربعین ازسوی ۴۰۰ خبرنگار در کربلا
تولیت آستان مقدس امام حسین(ع) اعلام کرد: بیش از ۴۰۰ خبرنگار تا دیروز سه شنبه وارد شهر مقدس کربلا شده‌‌‌اند تا مراسم اربعین حسینی را پوشش خبری دهند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی «المعلومة» عراق، حیدر السلامی، رئیس بخش رسانه‌ها در تولیت آستان مقدس امام حسین علیه السلام گفت: طرحی برای سازماندهی فعالیت شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای و دیگر مؤسسات رسانه‌ای برای پوشش خبری زیارت اربعین تهیه شده است به ویژه آنکه مراسم امسال از نظر جمعیت و همچنین حجم پوشش خبری بی‌سابقه است.
وی گفت: بیش از 21 دستگاه خودروی پخش زنده (SNG) و صدها مؤسسه رسانه ای، رادیویی و مطبوعاتی از ملیت‌های مختلف به کربلاء رسیده‌اند و تولیت نیز اقدامات لازم را برای فعالیت آنها انجام داده که مشخص کردن مکان استقرار این خودروها، نصب تجهیزات، تدارک برای برخی کارهای فنی و مهندسی برای تسهیل ارتباط و نصب برج ویژه دوربین‌های پخش مستقیم از جمله آنهاست.
السلامی گفت: بیش از 400 خبرنگار تا دیروز وارد کربلا شده‌اند و برای آنان کارت‌های شناسایی ویژه‌ای صادر شده است تا تردد آنها آسان شود.
اهتزاز پرچم امام حسین(ع) بر قله اورست
یک کوهنورد کویتی به مناسبت اربعین سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام پرچم مخصوص سیدالشهدا و حضرت ابوالفضل(علیهما السلام) را بر فراز قله اورست نصب کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری المسله، «فواد قبازرد» شهروند کویتی به مناسبت اربعین حسینی پرچم امام حسین و حضرت ابو الفضل العباس(علیهما السلام) را بر فراز قله اورست نصب کرد.
تلاش برای ثبت «راهپیمایی اربعین» در یونسکو
خبرگزاری رسا نوشت: رایزنی فرهنگی کشورمان در بغداد، پیشنهاد همکاری ایران و عراق برای ثبت جهانی میراث مادی و معنوی عراق از جمله راهپیمایی اربعین به عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی انسانی در جهان در سازمان جهانی یونسکو را ارائه داد.
حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی کشورمان در عراق با جابر الجابری، قائم‌مقام وزیر فرهنگ کشور عراق، دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار رایزن فرهنگی کشورمان اظهار امیدواری کرد که در دوران تصدی جابر الجابری ـ که به تازگی به این سمت منصوب شده است ـ روابط و پیوندهای فرهنگی میان دو کشور توسعه و گسترش بیش‌تری پیدا کند.
غلامرضا اباذری در ادامه سخنانش با بیان اینکه سفر فریاد رواندوزی، وزیر فرهنگ عراق منجر به امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارتخانه‌های فرهنگی دو کشور شد، خواستار هماهنگی و تلاش دو طرف در راستای اجرای بندهای این تفاهم‌نامه همکاری شد.
وی با اشاره به برگزاری دوره‌های عکاسی، نقاشی و طراحی برای نخبگان فرهنگی و هنری عراق با حضور اساتید برجسته ایرانی در مرکز فرهنگی ایران در بغداد، از آمادگی این مرکز فرهنگی برای برگزاری دوره‌های مختلف فرهنگی و هنری با همکاری و هماهنگی با وزارت فرهنگ عراق در راستای توانمندسازی هنرمندان عراقی خبر داد.
رایزن فرهنگی کشورمان همچنین با بیان اینکه عراق از میراث مادی و معنوی خوبی برای ثبت در سازمان جهانی یونسکو برخوردار است، به آمادگی رایزنی فرهنگی کشورمان در این زمینه برای همکاری با وزارت فرهنگ عراق اشاره کرد.
وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین به عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی انسانی در جهان از ظرفیت بسیار بالایی برای ثبت در فهرست میراث معنوی سازمان جهانی یونسکو برخوردار است، به آمادگی ایران برای همکاری با عراق در زمینه ثبت این میراث معنوی خبر داد.
اباذری همچنین به فرایند ثبت وادی‌السلام نجف به عنوان یکی از مقدس‌ترین اماکن جهان اسلام با همکاری سازمان بهشت زهرا (س) در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو اشاره و بیان کرد: ایران آمادگی انتقال تجربیات برجسته خود در زمینه ثبت آثار تاریخی و همچنین ثبت مراسم‌های دینی و ملی به عنوان میراث معنوی در سازمان یونسکو به طرف عراقی را دارد و در این زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی از سوی اساتید ایرانی با هماهنگی رایزنی فرهنگی ایران و وزارت فرهنگ عراق، بسیار کارآمد خواهد بود.
پس از آن جابر الجابری، قائم‌مقام وزیر فرهنگ عراق نیز به پیوندهای عمیق و اشتراکات فراوان دو ملت در حوزه‌های دینی و مذهبی، اجتماعی و قومی و ... اشاره و بیان کرد: امروز روابط در حوزه‌های گوناگون سیاسی، دیپلماسی، اقتصادی و تجاری میان دو کشور وجود دارد؛ اما آنچه در این راستا بیش‌ترین اهمیت را دارد، پیوندهای فرهنگی و تقویت این پیوندهاست.
قائم‌مقام وزیر فرهنگ عراق با بیان اینکه روابط و پیوندهای فرهنگی و هنری زمینه نزدیکی بیش از پیش افکار عمومی دو ملت را به هم فراهم می‌سازد، افزود: دوران جدیدی در روابط دو کشور در حوزه روابط فرهنگی و هنری آغاز شده است و آنچه بیش از پیش اهمیت دارد، فراهم کردن یک برنامه مشترک فرهنگی میان دو کشور است.
وی ادامه داد: بدیهی است که عراق در این مسیر از تجربه نهادها، مؤسسه‌ها و همچنین شخصیت‌های فرهنگی و هنری ایران بی‌نیاز نیست و توقع آن است که ایران در این حوزه نیز مانند سایر حوزه‌ها در کنار ملت عراق بایستد.
در پایان این دیدار، جابر الجابری از پیشنهاد رایزن فرهنگی کشورمان مبنی بر انتقال تجربیات ایران و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه ثبت آثار مادی و معنوی در سازمان جهانی یونسکو، استقبال کرد.


منبع : iqna
  • زائران اربعین
  • خنثی‌سازی حملات انتحاری
  • زائران در کربلا
  • مرز ۲۶ میلیون
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    اولین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
    حضور انتشارات دارالعرفان و تازه‌های نشر در سی و ...
    گزارش خبری اولین نشست از سلسله نشست‌های اخلاق و ...
    پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان

    بیشترین بازدید این مجموعه

    برپایی مراسم اجتماع مسلمانان جهان در بنگلادش
    برگزاری روز آشنايی با امام حسين(ع) در نيويورك
    تظاهرات عليه ممنوعيت حجاب در تركيه
    افتتاح مسجد «رسول اعظم(ص)» امروز در قطيف
    تجمع مسلمانان در مقابل استودیو فاکس نیوز
    نام "محمد" ترس آور است
    "رضا"؛ نام بیش از پنج میلیون ایرانی
    یک زن مسلمان محجبه، زن سال استرالیا شد
    متن کامل سخنرانی استاد انصاریان در حسینیه فاطمیه ...
    متعلقات ایمان از منظر استاد انصاریان

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^