فارسی
سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 - الثلاثاء 20 شوال 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 6 بهمن 1394 ساعت 1:27 بعد از ظهر

پنجمين دور گفت‌وگوی دينی ايران و كره جنوبی آغاز شد

گروه بین‌الملل: پنجمين دور گفت‌وگوی دينی ايران و كره جنوبی با عنوان «دين، صلح و امنيت جهانی» صبح امروز، ششم بهمن‌ماه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آغاز شد.
پنجمين دور گفت‌وگوی دينی ايران و كره جنوبی آغاز شد


گروه بین‌الملل: پنجمين دور گفت‌وگوی دينی ايران و كره جنوبی با عنوان «دين، صلح و امنيت جهانی» صبح امروز، ششم بهمن‌ماه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پنجمين دور گفت‌وگوی دينی مركز گفت‌وگوی اديان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با سازمان كنفرانس اديان برای صلح كره جنوبی، با عنوان «دين، صلح و امنيت جهانی» صبح امروز، ششم بهمن‌ماه در ساختمان شهيد رحيمی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آغاز شد.
در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمين علی يونسی، دستيار ويژه رئيس‌جمهور در امور اقوام و اقليت‌های دينی و مذهبی، ابوذر ابراهيمی‌تركمان، رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عبدالرحيم گواهی، رئيس مركز پژوهش اديان جهان، حجت‌الاسلام عبدالحسين خسروپناه، رئيس مؤسسه پژوهشی حكمت و فلسفه ايران، حسن بلخاری، مديرگروه مطالعات عالی هنر دانشگاه تهران، عماد افروغ، علی‌محمد حلمی، رئيس مركز گفت‌وگوی اديان و تمدن‌های اين سازمان و انديشمندان مسيحی از كره‌ جنوبی همچون اسقف اعظم كيم هی ـ جونگ، رئيس كميته ارتباط جهان مسيحی و گفت‌وگوی اديان كنفرانس اسقفان كاتوليك كره جنوبی، كشيش كيم گوانگ جون، دبيركل كنفرانس اديان برای صلح كره جنوبی، هيوندو پارك، سردبير مجله صلح و دين و تنی چند از دیگر فعالان اين حوزه در كره جنوبی حضور دارند.

در ابتدای اين نشست علی‌محمد حلمی، رئيس مركز گفت‌وگوی اديان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنانی گفت: خرسنديم كه امروز جمهوری اسلامی ايران ميزبان پنجمين دور گفت‌وگوی دينی با كره جنوبی است.

وی در ادامه با توجه به سوابق گفت‌وگو‌های انجام شده ميان طرفين، افزود: گفت‌وگوهای ميان ما و كره جنوبی از سال 1390 با موضوع «جوامع دينی در رويارويی با چالش‌های سكولاريزم» آغاز شد و دومين دور از اين گفت‌وگو‌ها با انديشمندان كره‌ای تحت عنوان «دين، همزيستی مسالمت‌آميز و عدالت اجتماعی» در سال 1391 برگزار شد.

حلمي در ادامه سومين دور از گفت‌وگوها را تحت عنوان «نقش دين در ارتقای ارزش‌های اخلاقی و انسانی» در شهريورماه 1392 در تهران تبيين كرد و دور چهارم گفت‌وگوها تحت عنوان «ظرفيت‌های همكاری اديان برای اعتلای صلح عادلانه و جهان عاری از خشونت و افراط‌گرايی» در بهمن‌ماه 1393 در سئول معرفی كرد.

رئيس مركز گفت‌وگوی اديان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پنجمين دور گفت‌وگوها ميان جمهوری اسلامی ايران و كره جنوبی را با عنوان «دين، صلح و امنيت جهانی» بيان كرد.

وی در پايان سخنان خود، گفت‌وگوی دينی را راهكاری برای ايجاد صلح و امنيت جهانی، تببين نقش خانواده و جوانان در ايجاد آرامش و امنيت و توجه اديان به حفظ و حراست محيط زيست دانست.

یادآور می‌شود، انديشمندان مسلمان و مسيحی ششم و هفتم بهمن‌ماه، مقالات خود را با موضوعات «توصيه‌های اديان برای برقرای صلح و آرامش»، «گفت‌وگوی دينی؛ راهكاری برای ايجاد صلح و امنيت جهانی»، «نقش خانواده و جوانان در ايجاد آرامش و امنيت» و «توجه اديان به حفظ و حراست از محيط زيست» ارائه خواهند داد.


منبع : ایکنا
  • گفتگو ادیان
  • کره جنوبی
  • پنجمين دور گفت‌وگوی دينی ايران و كره جنوبی آغاز شد
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان
    در روایات همواره به نیکی از مردم یمن یاد شده است
    مسئولیت سنگینی بر دوش روحانیون قرار گرفته است
    اعلام برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ایام ...

    بیشترین بازدید این مجموعه

    الجزاير؛ ميزبان چهل كشور در افتتاحيه پايتخت ...
    هلند نيز استفاده از روبنده را ممنوع كرد
    ناکولا باسلی: در یک مکان سری مخفی می شوم و به خانه ...
    بوسنیایی‌ها، ۵۰۵ سالگی ورود اسلام به این سرزمین ...
    غبارروبی حرم امیرالمومنین علی(ع) توسط استاد ...
    اعتراض مسلمانان بلغارستان به توزیع گوشت خوک در ...
    استاد انصاریان: امام حسین کوتاه ترین مسیر برای ...
    گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در بقعه شیخ ...
    فضیلت و اعمال ماه ذی الحجه
    اطاعت از امیرالمومنین(ع)، اطاعت از خداست

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^