فارسی
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 - الثلاثاء 5 ذي القعدة 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 6
37% این مطلب را پسندیده اند
تاریخ انتشار : 6 اسفند 1394 ساعت 08:06 صبح

استاد انصاریان: اهل بیت‌ مصداق عینی قرآن کریم هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،استاد حسین انصاریان، استاد حوزه و دانشمند فرزانه دیروز در مراسم به مناسبت ایام فاطمیه که در هیات محبان الزهرا تهران برگزار شد، گفت: اهل بیت مصداق عینی قرآن کریم هستند. وی افزود: اینکه اهل بیت‌(ع) مصداق عینی قرآن کریم هستند یعنی که ایمان، اخلاق و عمل صالح بر اساس آنچه در آیات قرآن آمده در حد بالا و به شکل کامل در وجود آنها متجلی شده است. این دانشمند فرزانه در ادامه اظهار داشت: در وجود سایر مومنان هر کدام به میزانی متفاوت از ایمان، اخلاق یا عمل صالح می‌تواند م
استاد انصاریان:  اهل بیت‌ مصداق عینی قرآن کریم هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: اهل بیت‌(ع) مصداق عینی قرآن کریم هستند، یعنی که ایمان، اخلاق و عمل صالح بر اساس آنچه در آیات قرآن آمده در حد بالا و به شکل کامل در وجود آنها متجلی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،استاد حسین انصاریان، استاد حوزه و دانشمند فرزانه دیروز در مراسم به مناسبت ایام فاطمیه که در هیات محبان الزهرا تهران برگزار شد، گفت: اهل بیت مصداق عینی قرآن کریم هستند.

 

وی افزود: اینکه اهل بیت‌(ع) مصداق عینی قرآن کریم هستند یعنی که ایمان، اخلاق و عمل صالح بر اساس آنچه در آیات قرآن آمده در حد بالا و به شکل کامل در وجود آنها متجلی شده است.

 

این دانشمند فرزانه در ادامه اظهار داشت: در وجود سایر مومنان هر کدام به میزانی متفاوت از ایمان، اخلاق یا عمل صالح می‌تواند متجلی شود اما هیچ گاه به میزان ظرفیتی اهل بیت(ع) نخواهد بود.

 

استاد انصاریان با اشاره به اینکه تناسب و سلسله‌مراتبی که خداوند در موجودات عالم یا طبیعت قرار داده است هیچ نوع کم و کاستی وجود ندارد، عنوان کرد: شاید برخی با خود فکر کنند که ای کاش خداوند ما را در جایگاه اهل بیت(ع) قرار می‌داد اما همانگونه که انسان در سلسله مراتب عالم طبیعت یا تناسب خلقت خود هیچ ایرادی نمی‌بیند باید بداند که قرار دادن افراد در هر جایگاهی نیز حکمتی دارد.

 

وی با اشاره به اینکه خداوند در کل عالم حضور و ظهور دارد اما چشمی که او را نمی‌بیند کور است، گفت: انسان با ورق زدن کتاب آفرینش می‌تواند خدا را پیدا کند در واقع خدا گم نشده است ما انسان‌ها گم شده‌ایم.

 

این دانشمند فرزانه بیان داشت: انسان مؤمن و خالص که مقصد او به سوی خدا است در هر جایگاه یا هر دوره و روزگاری که باشد در فکر خدمت به دین الهی است و افسوس جایگاه هیچ کس را نمی‌خورد.

 

استاد انصاریان در ادامه با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) مصداق عملی و عینی قرآن هستند، افزود: اهل بیت(ع) در جایگاه درست خود هستند ما نیز نمی‌توانیم هیچ گلایه‌ای در این باره داشته باشیم که چرا ما در جایگاه آنها قرار نداریم زیرا همه کارهای خداوند بر اساس حکمت است.

 

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) بیان داشت: پیامبر(ص) در شأن قرآن فرمودند که شگفتی‌ها و ارزش‌های قرآن با عدد به شماره نمی‌آید و همین فرمایش را درباره امیرمؤمنان علی(ع) فرمودند که اگر دریاها مرکب و درختان قلم شوند نمی‌توانند ارزش وجودی او را بنویسند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیاتی از سوره الرحمن، عنوان کرد: در این سوره به دو دریای شور و شیرین اشاره شده است که یکی از آنها امیرمومنان علی(ع) و دیگری حضرت زهرا(س) است که برزخ میان این دو نیز پیامبر(ص) و لولو آن امام حسن(ع) و مرجان آن امام حسین(ع) است.

 

استاد انصاریان افزود: شگفتی‌های دریاها حدود ندارد، بنابراین ارزش وجودی حضرت امیرمومنان علی(ع) و حضرت زهرا(س) نیز محدوده ندارد.


منبع : خبرگزاری رسا
  • قرآن کریم
  • سخنرانی استاد انصاریان
  • اهل بیت(ع)
  • سخنرانی
  • مراسم ایام فاطمیه
  • هیات محبان الزهرا تهران
  • پیامبر(ص)
  • 0
    37% (نفر 6)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    اولین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
    حضور انتشارات دارالعرفان و تازه‌های نشر در سی و ...
    گزارش خبری اولین نشست از سلسله نشست‌های اخلاق و ...
    پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان

    بیشترین بازدید این مجموعه

    فشارهای حکومتی بر سر شیعیان مظلوم مصر
    تداوم محدوديتها عليه شيعيان عربستان
    مرگ يک نویسنده کتب ضددینی
    سخنرانی مهم استاد حسین انصاریان در مورد حجاب ...
    مرگ 451 اندونزیایی در مراسم حج امسال
    «جعفر طیار» سومین مرد مسلمان/ مزار فرزندان ...
    مراسم جشن عید غدیر در ترکمنستان و تاجیکستان ...
    تظاهرات مسلمانان کانادا علیه افراطی‌گری به نام ...
    گزارش تصویری/ سخنرانی حضرت استاد انصاریان در ...
     شناخت حضرت معصومه(س) موجب اجتناب از معصیت خواهد ...

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^