فارسی
دوشنبه 01 مرداد 1403 - الاثنين 14 محرم 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

0
نفر 1
100% این مطلب را پسندیده اند
تاریخ انتشار : 30 مرداد 1395 ساعت 11:34 صبح

استاد انصاریان: مسلمانان باید گره گشای مشکلات یکدیگر باشند

استاد انصاریان: مسلمانان باید گره گشای مشکلات یکدیگر باشند


شیراز- ایرنا- استاد حسین انصاریان واعظ و روحانی برجسته کشور گفت: افراد در هر زمینه ای که توان دارند باید گره گشای مشکلات دیگر مسلمانان در جامعه باشند.

به گزارش ایرنا وی شامگاه جمعه درجمع زائران حرم مطهرحضرت احمدبن موسی(ع) در شیراز بیان کرد: اگر افراد توان مالی، زبانی، قدرتی، خدمتی و یا هر نوع دیگری دارند باید با این توان و تخصص مشکل مردم را حل کنند که گره گشایی از مشکلات دیگران سبب گشوده شدن کار خود انسان می شود.
وی با بیان اینکه رسول خدا(ص) و ائمه اطهار(ع) بسیار بر ناامید نکردن دیگران سفارش کرده اند افزود: انسانی که اخلاق گره گشایی از دیگران را نداشته باشد مسلمان نیست و خداوند و اولیای الهی نیز افراد بی تفاوت را دوست ندارند.
استاد انصاریان در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: افراد باید بکوشند بنده و محبوب پروردگار و نه بنده پول، پست، مسایل دنیایی، ریاست باشند.
این واعظ گفت: متأسفانه عده ای در دوران های مختلف سال با ژست های علمی راه سعادت دنیا و آخرت مردم را در عقل و علم دانستند و این را به مردم روزگاران تحمیل کردند.
وی اضافه کرد: آنها معتقد بودند که این دو راه می تواند تمام خواسته های مردم را تامین و آنها را به خیر و نیکی هدایت کند اما سئوال اینجاست که آیا این دو راه می تواند انسان ها را به سعادت برساند؟ یا چرا در کشورهای اروپایی که دنباله رو این روش هستند روان پریشی، روانی گری، خودکشی، قتل و خشونت بیداد می کند؟
او ادامه داد:عقل و علم راه سعادت را به انسان ها نشان ندادند، راه امامت و ولایت تنها راه درستی است که انسان را به خیر دنیا و آخرت و سعادت امروز و فردا می رساند که اگر سالک این راه شوید و این راه به درستی طی شود هیچ انحرافی برای موجودات پیش نمی آید.
این استاد حوزه عنوان داشت: تنها امام پرورش یافته و منتخب از سوی خداوند است که می تواند انسان رابه سعادت هدایت کند و انسان سالک در راه امام می تواند خود را در حد ابراهیم شدن، پرورش دهد.
استاد انصاریان با بیان اینکه امام هدایت گر است گفت: پیروی از راه امام حرکت در جاده صراط مستقیم است که خیر دنیا و آخرت انسان ها را تامین می کند و هر گونه انحراف از راه امام انسان را به سمت دوزخ سوق می دهد.
وی افزود: حرکت در مسیر امامت موجب می شود که سالک راه درتمام عالم خلقت با همه آفریده های خداوند آشنا شود و ملکوتیان عالم عرش می دانند و می فهمند که در میان انسان ها آشنایی با جهان وجود دارد.
استاد حسین انصاریان بیان کرد: باید با خداوند و اولیا الهی، قرآن، امامت و ولایت، خداوند آشنا بود تا سالک مسیر حق شویم و فرشتگان و ملکوتیان نیز با ما آشنا باشند و در این دنیای مادی ما را به لحاظ معنوی بهره مند کنند.
وی اظهارداشت: سه نوع دیدن شامل دیدن ظاهری، مکاشفه و مشاهده وجود دارد که در مرحله مکاشفه ملکوتیان عالم غیب پرده ها را برای فرد کنار می زنند و حقایق محدودی را به وی نشان می دهند.
او اضافه کرد: اگر شیطان وجود انسان ها را محل چراگاه خود قرار داده باشد حجاب ها، پرده ها و مانع ها برای دیدن نعمت های خداوند بسیار زیاد می شود و باعث می شود فرد نتواند چهره ها و صداهای غیر مادی را ببیند و بشنود.
استاد انصاریان خطاب به مردم شیراز ادامه داد: مردم شهر شیراز باید قدردان نعمت های خداوند در این شهر باشند و معرفت زندگی در جوار امامزادگان واجب التعظیم در این شهر را در خود ایجاد کنند.


منبع : ایرنا
  • استاد حسین انصاریان
  • شیراز
  • مسلمانان باید گره گشای مشکلات یکدیگر باشند
  • گره گشای مشکلات
  • حرم مطهرحضرت احمدبن موسی(ع)
  • 0
    100% (نفر 1)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    گزارش تصویری از سخنرانی استاد انصاریان در روز ...
    دومین گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در دهه ...
    دیدار دکتر پزشکیان با استاد انصاریان در حسینیه ...
    گزارش تصویری سخنرانی استاد انصاریان در دهه اول ...
    دیدار علمای تونس با حضرت استاد انصاریان
    گزارش تصویری از مراسم دعای عرفه 1403
    سومین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
    دومین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
    پیام تسلیت استاد انصاریان
    اولین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...

    بیشترین بازدید این مجموعه

    الزام دانشگاه‌های سودان به تدريس فرهنگ اسلامی
    محاكمه بحرينی موهن به قرآن كريم
    تصاویر حمله به مسلمانان برای منع پخش اذان
    تصاویر: بحرینی ها سرانجام آل خلیفه را به دار ...
    اقدام جالب جوانان شهر منچستر در اولین روز ماه ...
    گرامیداشت عید غدیر برای نخستین‌بار در پایتخت یمن
    گل‌آرایی صحن و سرای حرم امام علی(ع) + تصاویر
    گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در حسینیه ...
    استاد انصاریان: بعضی عشق‌ها بت‌پرستی است/ راضی ...
    دیدار جمعی از طلاب، علما و وعاظ تهران با استاد ...

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^