فارسی
پنجشنبه 09 فروردين 1403 - الخميس 17 رمضان 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

اخلاق یهود

 اخلاق یهود

فصل دوم : اخلاق

یهود، به منزلة یک دین الهی ، سنت اخلاقی قوی و مهمی دارد و مبنای این اخلاق نیز کتاب مقدس است. گرچه کتاب مقدس باب اختصاصی بنام اخلاق نمی گشاید و از آنچه که ما بعنوان علم اخلاق تعریف کرده ایم سخن نمی گوید اما به اخلاق توجه داشته و زندگی اجتماعی و دینی مردمان را چیزی مستقل و جدای از اخلاق نمی‌داند. از منظر ادیان توحیدی، دین و اخلاق در هم تنیده اند و غیر قابل تفکیک اند . همانطور که در فصل اول دیدیم شش فرمان از فرامین ده گانه ماهیت اخلاقی دارند ، لذا در دین یهود نمی‌توان میان فرامین دینی و اخلاقی و به عبارت دیگر، میان اخلاق و دین تمایز گذاشت .

در متن و بطن تورات آموزه های اخلاقی فراوانی آمده اما قوم یهود از همان ابتدا بجای پیروی از تورات ، تورات را به پیروی خود در می آورده و هم اکنون نیز در می آورد . در ادامه اخلاقی که تورات به آن سفارش می کند و اخلاقی که یهود دیروز و امروز به آن متخلق است را در دو گفتار بیان و قیاس خواهیم کرد .

گفتار اول : اخلاق نظری یهود در تورات

من باب نمونه بعضی از اخلاق حسنه که تورات متذکر آن ها شده را از متن آیات تورات عینا می آوریم.

سخن چینی

آیه 16 فصل 19 سفر لاویان : ((در میان قومت برای سخن‌چینی رفت ‌و آمد نکن))

کینه توزی و انتقام

آیه 18 فصل 19 سفر لاویان : ((از افراد قومت انتقام نگیر. کینه‌توزی نکن))

احترام به پدر و مادر

در آیه 16 فصل5 سفر تثنیه چنین آمده: ((همان‌گونه که خداوند خالقت به تو فرمان داد به پدرت و مادرت احترام بگذار تا این‌که عمرت طولانی شود و تا این‌که روی آن سرزمینی که خداوند خالقت به تو می‌دهد وضع خوبی داشته باشی.))

دعوت به خیر و امر به معروف

آیه 17 فصل 19 سفر لاویان : ((برادرت را در دل دشمن مدار، همنوعت را حتماً نصیحت (توام با احترام) بنما تا به‌خاطر وی خطاکار نشوی))

دستگیری از مستمندان

در آیه 10 فصل 19 سفر لاویان آمده است : ((خوشه‌های کم دانه تاکت را نچین. دانه‌های ریخته‌شده‌ی انگور تاکستانت را جمع نکن. آن‌ها را برای فقیر و غریب رها کن. من خداوند خالق شما هستم.))

عدالت

آیه 15 فصل 19 سفر لاویان : ((در داوری بی‌عدالتی نکنید، از فقیر طرفداری نکن و بزرگ را محترم ندار و همنوعت را با عدالت داوری نما))

ظهور اخلاق صهیونیستی در کشته شدن 1334 فلسطینی از جمله 417 کودک و 107 زن و 120 فرد سالخورده به همراه 14 بیمار فقط در عرض 22 روز

(منبع : خبرگزاری تسنیم)

گفتار دوم : اخلاق عملی تورات

دین یهودمانند اسلام اخلاق گرا است وخوشبختانه علی الظاهر این بخش های کتاب مقدس (اخلاقیات) بطور کامل مورد تحریف واقع نشده و بخش های زیادی از تحریف محفوظ مانده است . در حال حاضر می بینیم که اکثر یهودیان به این آموزه ها عمل نمی کنند و مصداق بارز این ادعای کلی مان ،در رژیم صهیونیستی قابل مشاهده است.وحشی گری ،نسل کشی وبرخورد های شدید خصمانه یهودیان صهیونیست با ملت مظلوم فلسطین شاهد این مدعا است.اکثر یهودیان یا در جنایات اسرائیل شریک اند یا در برابر آن سکوت می کنند و تنها عده ی قلیلی نسبت به آن اعتراض می کنند .

این اعمال یهودیان امروز نشان می دهد که اگر امروز بزرگان یهود قادر به تحریف بودند باز هم دست در تورات برده و قوانین اخلاقی اش را نیز مطابق میل و اندیشه خود تغییر می دادند ولیکن ارتقای سطح آگاهی بشر دست ایشان را بسته و این زیر پا گذاشتن اوامر تورات وتناقض بین حرف وعمل ایشان آبرویی برایشان نزد انسان های آگاه و با بصیرت باقی نگذاشته است.

البته بی توجهی یهودیان به دستورات اخلاقی تورات مختص به زمان حال و جنایات رژیم صهیونیستی نیست.این بی توجهی و بی اخلاقی های یهودیان ریشه در تاریخ آن ها دارد و اوج آن مربوط به پس از مرگ حضرت موسی است که قوم یهود به انواع انحرافات جنسی مبتلا شد[1] من باب عدم اطاله کلام و رعایت اختصار ، از بیان جزئیات این وقایع امتناع کرده و بیان آن را به آینده موکول می کنیم . (ان شاء الله)

 [1] . تاریج جامع ادیان و مذاهب جهان ، عبدالله مبلغی آبادانی ، ص 594

 

 

نویسنده سید ابوالفضل ساقی




ادامه دارد....

 


منبع : بانک جامع اطلاعاتی صهیونیسم (bjes.ir)
0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

احکام یهود
عقاید یهود
خدا در تورات
اخلاق یهود
عقايد و احكام مذهبي یهود و تلمود

بیشترین بازدید این مجموعه


 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^