فارسی
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 - الاربعاء 6 ذي القعدة 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

هدايت، اثر مهرورزى‏

ايام فاطميه در شهرستانى نسبتاً پر جمعيت به وسيله امام جمعه محترم آن كه انسانى والا و دلسوز و با محبّت بود و علاقه شديدى به هدايت و سلامت معنوى مردم داشت و در اين مسير هم جان باخت، دعوت شدم.
طبيبى حاذق و خوش اخلاق در آن جلسه شركت مى‌كرد و از راه آن مجلس با من آشنا شد، شبى پس از پايان جلسه به من گفت:
من به خاطر اين مجلس يكى دو ساعت زودتر مطب خود را تعطيل‌ مى‌كنم و با اتومبيل خود به روستاى اطراف رفته مردمى كه با من آشنا هستند به اين مجلس مى‌آورم و سپس به خانه‌ها و آبادى‌هايشان باز مى‌گردانم، من به مردم به خاطر آشنا شدنشان با معارف الهى عشق مى‌ورزم و از اين كار پر زحمت خود لذت مى‌برم.
آنچه مهم است اين است كه فردى ثروتمند در اين شهر زندگى مى‌كند كه از دين و اهل دين و مسجد و محراب و اين گونه جلسات و بويژه از روحانى جماعت فرارى است و به خاطر دوستى و رفاقت كه ميان ما برقرار است شايد بتوانم او را به اين جلسه بياورم.
به او گفتم: اسلام دين محبّت است، دين مهر و رحمت است و يك روحانى واجد شرايط، مسئوليت دارد اين فرهنگ مهر و رحمت را بر اساس زبان و بيانى نرم و محبّت‌آميز به مردم برساند و گمان مى‌كنم شيوه سخنرانى و تبليغ اين فقير به گونه‌اى است كه مى‌تواند- به خواست خدا- اين گونه افراد را مجذوب اسلام نمايد.
طبيب دلسوز، او را به آن مجلس معنوى هدايت كرد، پس از آن كه دو- سه جلسه شركت كرد، مجذوب پاكى و سلامت و معنويت و احكام استوار اسلام شد و به علاوه در ديدارى با من، پايبندى خود را به اسلام و عمل به برنامه‌هاى آن اعلام داشت و تا زمان اين نوشته كه بيش از ده سال از آن جريان گذشته، پايبند به فرهنگ ثمربخش حق است.
در رابطه با مهرورزى و آثارش نوشته‌اند:
خانواده شخصى كه از دنيا رفته بود از پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله درخواست نماز ميت كردند، حضرت رحمة للعالمين به خاطر امرى كه پوشيده مى‌داشتند مى‌خواستند از خواندن نماز بر آن ميت امتناع ورزند ولى‌ امين وحى به محضر حضرت نازل شد و عرضه داشت:
يا رسول اللَّه! خدا مى‌فرمايد: شبى باران تندى در مدينه نازل شد و تقريباً همه شهر را آب و گل و لاى گرفت و مردم مدينه شهر را در وضعى ديدند كه از خانه‌ها بيرون نيامدند. بنده‌اى از بندگانم مشكل داشت و اين مرد كه الآن از دنيا رفته، آن شب از خانه بيرون آمد و در آن وضعيت بحرانى، مشكل آن بنده‌ام را برطرف كرد، به خاطر كار آن شب بر جنازه‌اش نماز بخوان و براى او درخواست آمرزش كن .

منبع: فرهنگ مهرورزى


منبع : پایگاه عرفان
  • هدايت‏
  • فرهنگ مهرورزى
  • اثر مهرورزى
  • هدايت، اثر مهرورزى‏
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب


    بیشترین بازدید این مجموعه


     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^