فارسی
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 - الثلاثاء 5 ذي القعدة 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0

بى ‏مهرى خدا به گناه‏كار در قيامت‏

قيامت براى شايستگان كانون مهر و محبت بى‌نهايت است، آنان كه به قيامت وارد شوند و درخت انسانيّت آنان نخشكيده و از عبادت خدا و خدمت به خلق بهره‌اى داشته‌اند، مشمول آن رحمت بى‌نهايت و مهر و محبّت بى‌حسابند.
اما آنان كه با آتش گناه و معصيت مداوم، ريشه انسانيّت خود را سوزانده باشند و بى‌عبادت و بدون خدمت به خلق وارد قيامت شوند، از آن رحمت بى‌نهايت به تقصير و كوتاهى خودشان محرومند.
امتى كه حلال و حرام محمد صلى الله عليه و آله را واگذاشتند، به ربا و نزول‌خوارى روى آوردند، حجاب زنان و دختران خود را براى همرنگ شدن با يهود و نصارى و فرهنگ غربيان از دست دادند و قرآن و احكامش را به مهجوريت بردند و اهل بيت پيامبر صلى الله عليه و آله را در غربت نشاندند و از عمل صالح و اخلاق حسنه دورى جستند، پيامبرشان را ارزان‌تر از يوسف فروختند!
اين سوداگران نادان و اين كم‌خردانى كه گران‌ترين گوهر هستى را به ارزان‌ترين قيمت به فروش رساندند، در قيامت چه پاسخى نسبت به اين داد و ستد به خدا خواهند داشت؟!
اينان در مرحله نخست نسبت به خود و زن و فرزندشان و زيرمجموعه خويش و زمينه نيك‌بختى و سعادتشان كمال بى‌مهرى را به كار گرفتند و وقتى فضاى وجودشان را از محبّت و مهر خالى كردند، از خار و گياه سم‌آلود گناه و معصيت پر شد و مستحق قهر و نفرت خدا در دنيا و عذاب ابد در قيامت شدند.
اينان بايد بدانند كه بر اساس آيات قرآن و روايات، آتش‌گيره دوزخ، هيزم و نفت و بنزين و ابزارى از اين گونه نيست بلكه عذاب دوزخ و آتش جهنم در همه درجاتش همان گناهان و معصيت‌هاست كه در دنيا به صورت ربا، زنا، دزدى، دروغ، تهمت، غيبت، ظلم، تجاوز و...
و همين امور در قيامت به صورت انواع عذاب‌ها و آتش سوزنده و فروزان است.
و بهشت هم با همه نعمت‌هايش صورت حقيقى همان عبادت‌ها و خدمت‌ها و مهرورزى‌ها و درستى و صداقت است.

منبع: فرهنگ مهرورزى


منبع : پایگاه عرفان
  • قيامت‏
  • گناهكار
  • بى ‏مهرى خدا به گناه‏كار در قيامت‏
  • بى ‏مهرى خدا
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب


    بیشترین بازدید این مجموعه


     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^