فارسی
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 - الاربعاء 6 ذي القعدة 1445
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه
0
نفر 0
تاریخ انتشار : 5 مهر 1397 ساعت 2:20 بعد از ظهر

استاد انصاریان: شیعه بمانید خدا ثانیه به ثانیه شما را عزیز می‌کند/ پس از آمدن پیامبر(ص) جهان از نظر علم متحول شد  

استاد انصاریان: شیعه بمانید خدا ثانیه به ثانیه شما را عزیز می‌کند/ پس از آمدن پیامبر(ص) جهان از نظر علم متحول شد   

 دارالعرفان/ محقق، مفسر، مترجم و پژوهشگر علوم و معارف قرآنی پیشرفت علمی جهان را مدیون حضور و علم و دانایی پیامبر اسلام(ص) دانست و گفت: نسبت به علم شیعه دشمنی های بسیاری وجود دارد لذا عده ای شیعه را نفرین می کنند، اما خداوند معطل نفرین دیگران به شما نیست، شیعه بمانید خدا ثانیه به ثانیه شما را عزیز می‌کند.

 

قرآن مجید تجلی علم، حکمت و رحمت خداوند عالم است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان، استاد حسین انصاریان در بقعه شیخ نوایی شهرستان خوی اظهار داشت: قرآن مجید تجلی علم، حکمت و رحمت خداوند عالم است. ابتدای این کتاب با «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم» شروع شده ولی از نظر معنا انتها ندارد. دو دلیل در این زمینه هست؛ یک دلیل آن روایتی است که کلینی در جلد دوم «اصول کافی» در باب فضل قرآن نقل می‌کند، در روایتی که در واقع یک منبر پیغمبر(ص) را به خود اختصاص داد و حدود یک صفحۀ کتاب شریف «کافی» است. نقل کنندۀ منبر مقداد است که بعضی از بزرگان دین می‌گویند بر سلمان مقدم است. عین همین روایت را «کنزالعمال» هندی که شانزده جلد و از کتب روایی اهل سنت است نقل می‌کند که راوی روایت امیرالمؤمنین(ع) است. هم مقداد می‌گوید من کنار منبر پیغمبر(ص) بودم و هم امیرالمؤمنین(ع). پیغمبر قرآن را تعریف می‌کند تا می‌رسد به این جمله «لا تحصی عجائبه» شگفتی‌های قرآن قابل شمردن نیست؛ یعنی دنبال عدد نگردید که اعلام کنید شگفتی‌های مطالب قرآن مجید چقدر است، عدد ندارد، علتش هم این است که «علم الله» است، علم خدا که به عدد در نمی‌آید.

وی ادامه داد: خداوند در سوره کهف و لقمان می فرماید: اگر بخواهید موجودات آفریده شدۀ من را بشمارید؛ دریا مرکب شود، هفت‌ دریا هم به آن اضافه کنید، درختان هم قلم شوند، این مرکب‌ها تمام می‌شود و قلم‌ها هم دست نویسندگان تمام می‌شوند، اما «ما نَفِدَتْ كَلِماتُ اللَّه»(لقمان، 27) مخلوقات او از نظر شماره تمام نمی‌شوند.

 

شیعه بمانید خدا ثانیه به ثانیه شما را عزیز می‌کند

استاد اخلاق، تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به نکاتی در مورد شیعه اشاره و خاطرنشان کرد: یک غیرشیعه که به اعتقاد ما علم دارد، اما نور ندارد، یک تفسیر چهل جلدی نوشته که البته اشتباهاتی هم دارد. ایشان وقتی به تفسیر یک آیۀ نیم سطری می‌رسد «الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِين»(فاتحه، 2)، می‌گوید که اگر این آیه را دنبال کنید به یک میلیون معنا می‌رسید. کنار نظر ما هم نوشته شیعه و این حرف را در این آیه زده است: خدا این طایفه را ذلیل کند. هفت قرن است که شیعه را نفرین کرده، اما خداوند که تا کنون ما را ذلیل نکرده است. خدا معطل نفرین دیگران به شما نیست، شما شیعه بمانید خدا ثانیه به ثانیه شما را عزیز می‌کند.

 

دعای پیغمبر(ص) نسبت به شیعه در روز عید غدیر

وی افزود: بعد از وفات پیغمبر(ص) شیعه را کشتند و تبعید کردند، زندان انداختند، مال آنها را به غارت بردند، به آنها ظلم کردند، اما به خواست خدا روز به روز شیعه عزیزتر می‌شود، درهای بهشت هم به روی شیعه و درهای جهنم هم به روی دیگران باز است. روز غدیر پیغمبر(ص) نسبت به شیعه دعا کرده، دعای پیغمبر(ص) هم مستجاب است، در آن گرمای شدید بیابان گفت: «وانصر من نصره» خدایا یارعلی را یاری کن و مخالف علی را خار کن؛ این سخن پیغمبر(ص) راجع به قرآن است؛ کتاب های قرآن در خانه‌های شما علم الله، نور الله، حکمت الله، ذکر الله و شفای الله هست و به قول حضرت ابی‌عبدالله الحسین(ع) محصول صد و سیزده کتاب نازل شدۀ گذشته است.

 

غیر شیعیان با انصاف و با علم نیز وجود دارند

این مبلغ عرصه بین الملل با بیان اینکه غیر شیعیان با انصاف و با علم زیادی وجود دارند، گفت: غیرشیعه یک عالِم با انصافی دارند که یک کتاب چهار جلدی دارد، این کتاب را در استانبول نوشته ولی خودش اهل بلخ در منطقۀ قندوز است، به نام شیخ سلیمان، کتاب خوبی است. همچنین یکی از دانشمندان انگلیسی در لندن کتابی به نام «الابطال» نوشته است که دربارۀ پیغمبر(ص)اسلام می باشد. یک دانشمند فرانسوی به نام انتین دینه دو جلد کتاب قطور در فرانسه نوشته و برای اینکه شیعیان را شرمنده کند در آخر جلد دوم، نوشته: یا رسول الله! من زندگی تو را و فکر تو را و علم تو را تحقیق کردم و این دو جلد کتاب را نوشتم، به این حقیقت رسیدم که نمونۀ تو و کتابت قرآن در عالم وجود نداردـ او نوشته: من به این حقیقت هم رسیدم که در کرۀ زمین غریب‌تر از تو وجود ندارد، به این حقیقت رسیدم که در بین مسلمانان غریبی، فقط در بین ملت‌های دیگرغریب نیستی، در امت خودت هم غریبی چون کم به حرف تو گوش می‌دهند، من برای اینکه در حد خودم، همسر و فرزندم غربت تو را کم کنم، هر سه به حقیقت مسلمان می‌شویم. همسر و فرزند این شخص مسلمان شد و تا آخر عمرش هم مسلمان ماند. نبوت، فکر، عقل و قرآن پیغمبر را نمی‌توان انکار کرد، تمام وجود پیغمبر دانش، علم، عقل و تمام قرآن حکمت، علم و ذکر است.

 

وی به علم امام علی(ع) نیز از زبان عالم سنی اشاره و تصریح کرد: شیخ سلیمان با روایات و سلسله سند نقل می‌کند که امیرالمؤمنین(ع) فرمود: «قلم و کاغذ بیاورید تا هفت‌ آیۀ سورۀ حمد را برایتان تفسیر کنم، وقتی تفسیرم را شروع و به پایان برسانم و وقتی بخواهید نوشته ها را جابجا کنید، هفتاد شتر سرخ موی جوان باید بیاورید تا نوشته‌های تفسیر سورۀ حمد را بار کنید و ببرید!» امام باقر(ع) نیز در باب علم انبیاء و قرآن می‌فرماید: از زمان آدم تا روز جمعه‌ای که صدای امام دوازدهم شنیده می‌شود که من آمدم، «وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ كُلَّها»(بقره، 31) خدا دَر را به روی آدم باز کرده، آدم هم وقتی که زندگی را شروع کرد، این دَر را آرام آرام باز کرد. صد و بیست و چهار هزار پیغمبر هم درِ «وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ كُلَّها» را باز کردند.

 

ریشۀ همۀ علوم به قرآن و انبیاء برمی گردد

استاد انصاریان به تحولات علمی جهان پس از بعثت پیغمبر(ص) اشاره کرد و گفت: اگر به آیات قرآن مراجعه کنید صریح و بدون کنایه آمده، ریشۀ همۀ علوم را خدا در قرآن به انبیا برگردانده است. ذوب فلزات را خدا در قرآن به داود برگردانده، قوی‌ترین رشتۀ طب، شفا دادن و درمان چشم کور را به عیسی برگردانده، درمان جذام را که تاکنون درمان نشده به مسیح برگردانده، سدسازی بین دو کوه با ذوب فلز نه با سیمان را به ذوالقرنین برگردانده و ساختن لباس زرهی را برای جنگ به داوود برگردانده است. خداوند مسائل صنعتی بسیاری را به انبیاء برگردانده، اگر انبیا نبودند که ما تاکنون زندگی اولیه را داشتیم، آنها به ما یاد دادند چطور زندگی کنیم و اکنون دنیا به انبیاء پشت کرده است. پیغمبر(ص) وقتی به عربستان آمد، امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید: یک نفر در منطقۀ عرب نمی توانست خط روی کتاب را بخواند یا با نوک قلم بنویسد؛ چند وقت بعد از پیغمبر(ص) در کتابخانۀ بغداد یک میلیون کتاب چیده شد، نیشابور هم سه یا چهار قرن بعد از پیغمبر(ص) بیش از یک میلیون کتاب داشت که مغول کل آن را آتش زد.

 

تحولات علمی بشر بعد از آمدن پیغمبر اسلام(ص)

وی اظهارداشت: بعد از پیغمبر(ص) مسلمانان مغز جراحی می‌کردند، در حالی ‌که قبل از پیغمبر(ص) درعربستان مردم دلشان، کلیه‌شان، مغزشان درد می گرفت و یا چشم‌شان آب می‌آورد، شتر را می‌آوردند داخل خانۀ بیمار و میلۀ آهنی را سرخ می‌کردند و می‌گذاشتند روی گردۀ شتر تا می‌سوخت، می‌گفتند، مریضت خوب می‌شود، این طب عربی بود. پیغمبر(ص) و قرآن بسیار به مردم خدمت کردند.

 

محقق، مترجم و پژوهشگر علوم و معارف اسلامی در مورد پیشرفت علوم در دنیای معاصر گفت: دانشمندان ملت اسلام از دروازه‌های علوم مختلف وارد شده و دانش را گسترش دادند، دولت‌های اروپا بین صفویه و عثمانی نفاق ایجاد کردند و با جنگ بین این دو دولت، قدرت صفویه و عثمانیه را ضعیف کردند و توانستند این دو دولت را به خاک بنشانند. خود اروپایی‌ها نیز با جنگ‌های صلیبی سایر دولت‌های اسلامی را ضعیف و کتاب‌های ما را به اروپا منتقل کردند. آن زمان که انگلیس‌ها معروف به دزدان دریایی بودند، آن وقتی که ایران و ممالک اسلامی دانشگاه داشت، آنها نمی دانستند حمام و توالت چیست!، اما آنها با علمی که پیامبر(ص) پخش کرد، نیروی دریایی، نیروی هوایی و نیروی زمینی ساختند و به کره ماه رفتند. در فرانسه به من گفتند: ما دشمن شما و دین شما نیستیم، ما دشمن پیشرفت علوم شما هستیم. شما ایرانی‌ها انحصارشکنی می‌کنید؛ موشک برای ما بوده، انرژی هسته‌ای برای ما بوده، دانش پزشکی به این قدرت برای ما بوده، شما این انحصار را شکستید.

 

فرزندانتان را به علم آموزی تشویق کنید

وی بیان کرد: امسال دانشجویان پسر ما کم شدند و کم می‌شوند، دانشگاه‌ها را تلفیق می‌کنند، محصل مدارس کم می‌شود، صندلی‌های علم خالی می‌شود، مغزهای علمی فرار می‌کنند. قرآن کتاب علم است، پیغمبر(ص) و ائمه اطهار(ع) الگو و سَنبل علم هستند، «نهج‌البلاغه»، «صحیفۀ‌سجادیه»، روایات علم هستند، بچه‌هایتان را تشویق به علم آموزی کنید، در خانه‌هایتان حداقل دویست جلد کتاب مایه‌دار بگذارید.

 

این مبلغ عرصه بین الملل یادگیری قرآن را از وجوب واجبات دانست و افزود: امر وقتی بدون قرینه باشد دلالت بر وجوب دارد؛ یعنی یک وقت خدا و پیغمبر(ص) و امام(ع) امر می‌کنند، ولی قرینه کنار امر نمی‌گذارند که ما از آن قرینه بفهمیم نظر پیغمبر(ص) و خدا مستحب است، امر را آزاد رها می‌کنند مثل اینجا «تعلموا کتاب الله» این دلیل بر وجوب است، قرآن مجید را یاد بگیرید، یعنی واجب است یاد بگیرید «فانه احسن الحدیث».

 

اگر قرآن بخوانید دیگر حسود، حریص و بخیل نیستید و دل صاف می‌شوید

استاد انصاریان با اشاره به اینکه نیکوترین و زیباترین گفتار در این عالم قرآن است، گفت: برادران و خواهران کاری کنید وقتی قرآن را باز می‌کنید، نازل کننده برایتان بخواند. «تعلموا کتاب الله فانه احسن الحدیث» نیکوترین سخن است، «و تفقهوا فیه» قرآن را بفهمید، «فانه ربیع القلوب» بهار دلهاست، «و استشفوا بنوره فانه شفاء لما فی الصدور» بیماری‌های قلب را درمان می‌کند. یک مدتی قرآن بخوانید دیگر حسود، حریص و بخیل نیستید و دل صاف می‌شوید. باز هم تأکید می کنم «و احسنوا تلاوته» دل به قرآن بدهید که «فانه احسن القصص» نیکوترین داستان است.

انتهای پیام /

 

برای مشاهده مطالب بیشتر اینجا کلیک نمایید.


منبع : پایگاه عرفان
  • جهان اسلام
  • شفا
  • علم آموزی
  • پیشرفت بشر
  • زین‌العابدین(ع)
  • استعمار غرب
  • علم الهی
  • 0
    0% (نفر 0)
     
    نظر شما در مورد این مطلب ؟
     
    امتیاز شما به این مطلب ؟
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

    آخرین مطالب

    اولین نشست از سلسله نشست‌های «ترجمهٔ متون مقدس؛ ...
    حضور انتشارات دارالعرفان و تازه‌های نشر در سی و ...
    گزارش خبری اولین نشست از سلسله نشست‌های اخلاق و ...
    پیام استاد انصاریان پیرامون عملیات وعده صادق
    اعلام برنامه مراسم شب‌های قدر رمضان 1403
    برنامه سخنرانی استاد انصاریان در ماه رمضان اعلام ...
    مراسم نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد انصاریان ...
    در عرفان اهل‌بیت(ع) مطلقا برتری نژادی مطرح نیست
    اعلام برنامه استاد انصاریان در ایام نیمه ماه رجب
    پیام استاد انصاریان در پی حادثه تروریستی کرمان

    بیشترین بازدید این مجموعه

    محفل بزرگ قرآنی در بين‌الحرمين
    مرکز شستشوي مغزي مسلمانان در آلمان
    سروده‌اي از آيت الله العظمي صافي به مناسبت ...
    راه‏اندازی یک شبکه تلویزیونی اینترنتی برای ...
    نامه سرگشاده آیت‌الله العظمی مکارم به مفتی ...
    خوش‌رفتاری با خانواده شرط مسلمانی است
    برگزاری دوره فشرده حفظ قرآن ویژه بانوان در قطر
    برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در اندونزی
    استاد انصاریان: قلب پیامبر(ص) افقِ طلوع همهٔ ...
    گزارش تصویری/ سخنرانی استاد انصاریان در مسجد ...

     
    نظرات کاربر

    پر بازدید ترین مطالب سال
    پر بازدید ترین مطالب ماه
    پر بازدید ترین مطالب روز



    گزارش خطا  

    ^