دارالعرفان/ مبلغ برجسته عرصه بین المللی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) بهتنهایی، در اسلام و پیشرفت دین و سلامت پیغمبر(ص) سهم جامع دارد، گفت: حضرت زهرا(س) بهتنهایی، کل زنان عالم از آدم تا قیامت است، ایشان و همه اهلبیت(ع) از تمام آلودگیهای فکری، نفسی، بدنی و روحی منزه بودند.
قرآن کریم، راهی برای شناخت اهلبیت(ع)
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان، استاد حسین انصاریان در حسینیۀ هدایت تهران، شناخت اهلبیت(ع) را از سه راه میسر دانست و اظهار کرد: یکی از راههای شناخت اهلبیت(ع) قرآن کریم است، اگر کسی عمق این آیه سوره مبارکه احزاب را بفهمد، اهلبیت(ع) را در حدّ چهارچوب دنیا شناخته و پروردگار وجود آخرتیشان را در قیامت به اهل محشر میشناساند. طبق آیات، مخصوصاً آیات سوره آلعمران، اعراف، انعام و شعراء، کلید سعادت دنیا و آخرت انسان به آنها سپرده شده است.
اهلبیت(ع) دعاگوی همه شیعیان هستند
مبلغ برجسته بین الملل در مورد عنایت اهلبیت(ع) به شیعیان، گفت: شخصی به امام هشتم(ع) گفت: بعضی از شیعیان لغزشهایی دارند، میتوانیم به آنان فاسق بگوییم؟ حضرت فرمودند: خیر، شیعیان ما فاسق نیستند. مقداری کمکار هستند، ولی ما قبولشان داریم. به امام هشتم گفت: من را دعا کنید. حضرت فرمودند: کل شیعیان در محضر ما اهلبیت(ع) هستند و ما هم دائم دعا میکنیم.
زهرا(س) بهتنهایی، کل زنان عالم از آدم تا قیامت است
وی با تأکید بر اینکه اهلبیت(ع) سبب سعادت شیعیان هستند، خاطرنشان کرد: بزرگی اهلبیت(ع) در آیه مباهله پیداست. در این آیه آمده است: «فَقُلْ تَعٰالَوْا نَدْعُ أَبْنٰاءَنٰا وَ أَبْنٰاءَکمْ وَ نِسٰاءَنٰا وَ نِسٰاءَکمْ وَأَنْفُسَنٰا وَأَنْفُسَکمْ» ﴿آلعمران، 61﴾، تمام کتابهای غیرشیعه نوشتهاند: روز مباهله، پیغمبر(ص) به جای جمع، دو نفر فرزند را بُردند، در صورتی که از قول خدا به نصارای نجران گفته شده با کل فرزندان و زنان؛ در حقیقت خداوند میخواست به مردم، تا روز قیامت بگوید: حسن و حسین بهتنهایی، کل نسل عالم هستند؛ زهرا بهتنهایی، کل زنان عالم از آدم تا قیامت است؛ علی بهتنهایی، کل مردان عالم است.
طهارت اهلبیت(ع) از همه آلودگیهای فکری و نفسی
استاد انصاریان با بیان اینکه درک عمق آیه تطهیر، نشاندهنده حقیقت خلقت اهلبیت(ع) است، اظهار کرد: خداوند در آیه 33 سوره احزاب می فرماید: «إِنَّمٰا یرِیدُ اَللّٰهُ لِیذْهِبَ عَنْکمُ اَلرِّجْسَ» اراده خداوند در خلقت اهلبیت(ع) ارادهای تکوینی است بدین معنا که اراده خداوند در خلقت اهلبیت(ع) بر این امر تعلق گرفت که راه تمام آلودگیهای فکری، عقلی، نفسی، روحی و بدنی را به روی آنان ببندد لذا خداوند در پایان این آیه میفرماید: «و یطَهِّرَکمْ تَطْهِیراً» ﴿الأحزاب، 33﴾.
اهلبیت(ع) خلق شدند تا اینکه اهل جهنم نباشیم
استاد برجسته اخلاق حوزههای علمیه در مورد برکات وجودی اهلبیت(ع)، گفت: امیرالمؤمنین(ع) میفرمایند: به خاطر اینکه شما انسانها جهنمی نشوید، ما اهلبیت(ع) بر روی زمین آمدیم وگرنه در این دنیا کاری نداشتیم. در روی زمین به ما اهلبیت(ع) تکلیف کردند که نگذاریم انسانها گمراه شوند؛ خداوند به ما دستور داد: «هرچه برایتان سنگین بود، حادثه و تلخی دیدید، بندگان من را رها نکنید».
سهم جامع حضرت زهرا(س) در پیشرفت دین و سلامت پیغمبر(ص)
نویسنده کتاب ارزشمند «اهل بیت(ع) عرشیان فرش نشین» ادامه داد: حضرت زهرا(س) بهتنهایی، در اسلام و پیشرفت دین و سلامت پیغمبر(ص) سهم جامع دارد. حضرت زهرا(س) بسیار برای دین زحمت کشیدند و بعد از ایشان نیز یازده امام معصوم(ع)، دین حقیقی را به جهان ارائه کردند.
لطف و مرحمت بینهایت پیامبر(ص) و اهلبیت(ع)
استاد انصاریان به دو نمونه از لطف و مرحمت پیامبر(ص) و اهلبیت(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) با ده هزار نیروی آماده، پرقدرت، شجاع و از جان گذشته، از مدینه بیرون آمد و به مکه رسید. دیوارهای مکه که پیدا شد، همگان شعار سر دادند، «الیَوم یَوم المَلهَمة» تا شعار شروع شد، پیغمبر(ص) به شخصی فرمودند: سریع شعار را تغییر دهید و بگویید: «الیَوم یَوم المَرحَمة» امروز روز محبت و رحمت است؛ امروز روزی است که من میخواهم همه شما را ببخشم. همچنین پیامبر(ص) در سخنی خطاب به حضرت زهرا(س) فرمودند: فاطمهٔ من! نگران شیعیانت نباش! ما در قیامت هر جا برویم، تنها نمیرویم و آنها را با خودمان میبریم.
متن کامل، صوت،عکس و کلیپ های این سخنرانی را - اینجا - ببینید