فارسی
چهارشنبه 03 مرداد 1403 - الاربعاء 16 محرم 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

0
نفر 0

مسلمانان امریكا خواستار حفظ امنیت مساجد شدند

پس از اهانتهای متعدد به ساحت کتاب آسمانی مسلمانان در امریکا، پلیس این کشور به درخواست شورای روابط اسلامی- امریکایی امنیت مراکز اسلامی و مساجد ایالات متحده را افزایش داده تا مانع خشونت علیه مسلمانان شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یواس‌ای تودی، ابراهیم هوپر سخنگوی شورای روابط اسلامی امریکایی گفت که حدود 2 هزار مسجد در امریکا وجود دارند که باید امنیت آنها از سوی پلیس حفظ شود.

به دنبال مناقشه‌ای که از سوی تری جونز کشیش کلیسایی در فلوریدا برای سوزاندن قرآن در سالروز حملات یازدهم سپتامبر ایجاد شد مسلمانان با قرآنهای سوخته در شهرهای ناکسویل تنسی، ایست لنسینگ میشیگان رو به رو شدند، جونز طرح خود را لغو کرد اما بسیاری از افراد افراط‌گرا و متعصب اقدام به اهانت به ساحت قرآن کردند.

صبح روز شنبه پلیس در شهر ایست لنسینگ میشیگان با تلفنی رو به رو شد که از اهانت به قرآن در نزدیکی مرکز اسلامی ایست لنسینگ خبر می‌داد، اما براساس اظهارات کیم جاناتان از مقامات پلیس این شهر هیچ نشانه‌ای از اینکه چه کسی این اقدام را انجام داده وجود نداشت.

ساندرا برچتولد سخنگوی اف بی آی در دیترویت گفت که مقامات اف بی آی پس از این رویدادها با رهبران و متولیان مساجد مختلف گفتگو کرده‌اند.

دومین رویداد در شهر ناکسویل تنسی رخ داد و نمازگزاران مسلمان با قرآنی رو به رو شدند که مورد اهانت قرار گرفته بود.

امام محمد احمد از مرکز اسلامی نشویل اظهار داشت که پس از به آتش کشیدن شدن زمین مسجدی در شهر مورفریسبورو، پلیس با گشت‌زنی 24 ساعته تلاش می‌کند امنیت مراکز اسلامی این شهر را حفظ کند.

احمد همچنین گفت که وی نامه‌ای درباره انزجار ضد اسلامی به پلیس نشویل نوشته بود و سه روز پیش از این آتش‌سوزی و خواستار افزایش امنیت مراکز و مساجد اسلامی شده بود.

مساجد نیز به نوبه خود با افزایش پرسنل امینتی و دوربین های مدار بسته تلاش می‌کنند که امنیت مساجد خود را تضمین کنند.

محد نعیم رئیس انجمن اسلامی سانفرانسیسکو بی در سانتا کلارا کالیفرنیا که دارای جامعه مسلمانان 7 هزار نفری است در تمام طور هفته گذشته تا پایان عید فطر از نیروهای امنیت خصوصی استفاده کرد.

نعیم گفت: مسئله مهم حضور رهبران دینی مسلمان و مسیحی در مسجد بو اعلام همبستگی آنها با مسلمانان علیه طرح سوزاندن قرآن در فلوریدا بود. این گردهمایی پیام انسجام و همبستگی پیروان ادیان را برای کل جامعه ارسال کرد تا آنها بدانند که اگر به یک دین حمله کنند کل ادیان را مورد حمله قرار داده‌اند و این شیوه برای ما مؤثر بود.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

عبادت، علت رشد و كمال‏
ناله نفس
نسخه جالینوس حکیم
حرص در روايات‏
سبب هلاكت خلق‏
كلام علامه مجلسى رحمه الله در انديشه‏ علامه ...
عمل صالح چیست
آثار معرفت نفس
مراحل مختلف شكل‏گيرى انسان در رحم مادر دوران ماه ...
روپوش قبر مطهر امام حسين(ع)، در اصفهان دوخته ...

بیشترین بازدید این مجموعه

آثار معرفت نفس
عمل صالح چیست
محبت به شقى ترین مردم
شكر ، بالاترين عبادت
از راه نماز به بهترين حقيقت رسيد
راه اندازی بخش تخصصی عرفان اهل بیت(ع) در کتابخانه ...
قدردانی استاد انصاریان از خادمین سیدالشهدا علیه ...
سبب هلاكت خلق‏
حرص در روايات‏
زهد يا رهبانيت‏

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^