فارسی
چهارشنبه 03 مرداد 1403 - الاربعاء 16 محرم 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

0
نفر 0

هشتمین جشنواره شعر رضوی برگزار می شود

اداره فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی شهرستان كرمان در نظر دارد هشتمين جشنواره شعر رضوی شهرستان را با هدف اشاعه و ترويج فرهنگ رضوی و تجليل از مقام ولايت، امامت و ترويج اسلام در تبلور انديشه‌های شاعرانه و شناخت، جذب و پرورش استعدادهای شعری موجود در شهرستان برگزار كند.

«محمد بصيريان»، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان كرمان در گفت و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه كرمان، در رابطه با فراخوان هشتمين جشنواره شعر رضوی شهرستان كرمان گفت: اين جشنواره شامل دو بخش اصلی و ويژه است كه بخش اصلی پيرامون زندگی و ابعاد مختلف شخصيت نورانی هشتمين ستاره تابناك آسمان امامت و ولايت، حضرت امام رضا(ع) و بخش ويژه جشنواره نيز با موضوع ولايت‌فقيه برگزار می‌شود كه شاعران می‌بايست حداقل دو اثر خود را كه قبلاً در هيچ جشنواره و يا كنگره‌ای شركت داده نشده و به چاپ نيز نرسيده باشد به صورت تايپ شده و در مهلت تعيين شده حداكثر تا تاريخ 25 شهريورماه سال جاری به انجمن شعر خواجوی كرمانی و يا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان كرمان ارسال كرده و يا تحويل دهند.

وی افزود: هشتمين جشنواره شعر رضوی كرمان هيچ محدوديت سنی برای شركت‌كنندگان قائل نشده و قالب اشعار ارسالی به جشنواره(قصيده، غزل، مصنوی و ...) است.

بصيريان با اشاره به اينكه ارسال اثر برای شركت در هر دو بخش جشنواره بلامانع است، تصريح كرد: به جزء موضوعات اعلام شده، دبيرخانه از پذيرش سروده‌های خارج از موضوع معذور است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان كرمان بيان كرد: دبيرخانه جشنواره باتوجه به حجم و نوع آثار رسيده از طريق هيأت‌داوران تعدادی از آثار را انتخاب و از صاحبان اثر هر بخش برای حضور و قرائت شعر در جشنواره شهرستان دعوت به‌عمل می‌آورد، حضور و قرائت شعر از سوی شاعران فقط در يك شهرستان امكان‌پذير خواهد بود و برگزيدگان جشنواره شعر شهرستانی به مرحله استانی راه می‌يابند.

بصيريان افزود: ستاد‌برگزاری جشنواره به منظور ارج نهادن به حضور شركت‌كنندگان در اين برنامه معنوی، به صاحبان آثار برگزيده لوح سپاس و جوايزی اهدا می‌كند.

وی اظهار كرد: حسب نظر هيأت‌داوران اشعار برگزيدگان جشنواره در مرحله استانی در موضوع اصلی جشنواره اما‌م رضا(ع) به‌صورت مستقيم در پنجمين كنگره سراسری شعر رضوی كه مهرماه 89 در كرمان برگزار می‌شود انتخاب خواهند شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان كرمان گفت: علاقمندان برای كسب اطلاعات بيشتر می‌توانند به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان واقع در خيابان شهيد كامياب- خيابان شهيد رضوانی‌نژاد- كد پستی 34599-76146 و با شماره تلفن 2205218 و يا انجمن شعر خواجوی كرمانی واقع در چهار‌راه سميه(طهماسب‌آباد) مجتمع فرهنگی و هنری انتظار با شماره تلفن 2474988 مراجعه كنند و يا تماس بگيرند.

بصيريان خاطرنشان كرد: تمامی شاعرانی كه پيرامون موضوعات فوق به خلق اثر و سرودن شعر پرداخته‌اند جهت ارسال آثار خود و حضور در جشنواره تا 25 شهريورماه سال جاری مهلت دارند.

يادآوری می‌شود، هشتمين جشنواره شعر رضوی كرمان، 31 شهريورماه سال جاری در فرهنگسرای كوثر- تالار آفتاب برگزار می‌شود.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

نسخه جالینوس حکیم
حرص در روايات‏
سبب هلاكت خلق‏
كلام علامه مجلسى رحمه الله در انديشه‏ علامه ...
عمل صالح چیست
آثار معرفت نفس
مراحل مختلف شكل‏گيرى انسان در رحم مادر دوران ماه ...
روپوش قبر مطهر امام حسين(ع)، در اصفهان دوخته ...
اسرار طواف‏
دستور العملى از مرحوم بهارى رحمه الله‏

بیشترین بازدید این مجموعه

آثار معرفت نفس
عمل صالح چیست
محبت به شقى ترین مردم
شكر ، بالاترين عبادت
از راه نماز به بهترين حقيقت رسيد
راه اندازی بخش تخصصی عرفان اهل بیت(ع) در کتابخانه ...
قدردانی استاد انصاریان از خادمین سیدالشهدا علیه ...
سبب هلاكت خلق‏
حرص در روايات‏
زهد يا رهبانيت‏

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^