فارسی
چهارشنبه 03 مرداد 1403 - الاربعاء 16 محرم 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

0
نفر 0

انتقاد شدید آیت الله انصاریان از بی تفاوتی علمای مسیحی نسبت به گسترش برهنگی و فساد اخلاقی در جوامع غربی

حضرت آیت الله حسین انصاریان : امروز مسیحیانی که به حضرت مریم (ع ) معتقد و مومن هستند نباید در مقابل برهنگی و فساد اخلاقی در کشورهای غربی بی تفاوت باشند .

 
استاد حسين انصاريان در واتيكانبه گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان الشیعی ، حضرت آیت الله حسین انصاریان در دیدارهای حضوری خود با مقامات روحانی واتیکان توصیه های موثری را به آنان ارائه دادند .
معظم له که سفیر ایران در واتیکان وی را همراهی می کرد در دیدار با کاردینال تورن رییس شورای پاپی گفتگوی ادیان و وزیر امور خارجه سابق واتیکان و وزیر دیالوگ ادیان واتیکان ابعاد شخصیت معنوی ، اخلاقی ، عبادی و بخصوص پاکدامنی حضرت مریم و حضرت مسیح را از دیدگاه قرآن مطرح نمودند و ایمان به حضرت مسیح و حضرت مریم را جزء شرایط ایمان در اسلام بیان کردند و عنوان نمودند که بدون ایمان به حضرت مسیح و حضرت مریم ایمان مسلمانان هم کامل  نمی شود.
ایشان سپس به مقامات روحانی واتیکان توصیه نمودند که نگذارید شخصیت حقیقی مریم مقدس تحت تاثیر افکار لائیک  و سکولار جامعه اروپا و آمریکا مخدوش شود .
استاد انصاریان با تاکید بر اینکه حضرت مریم علاوه بر جنبه های معنوی و اخلاقی و پاکدامنی که موجب برگزیدگی او در میان زنان عالم توسط خداوند می باشد ، در تمامی مراحل عمر پر برکتشان با حجاب کامل زندگی کرده اند به کاردینال و کشیشان حاضر در جلسه توصیه نمودند که در مقابل برهنگی و فساد اخلاقی رو به تزاید در کشورهای غربی نباید کلیسای کاتولیک بی تفاوت بماند .
آیت الله انصاریان سپس در اجتماع جمع کثیری از مسیحیان در کلیسای میلاد مسیح در شهر رم به عنوان مهمان مراسم عبادی روز یکشنبه شرکت نمودند و در سخنرانی مفصلی شخصیت و سیره و حجاب و عفاف حضرت مریم و مقامات الهی حضرت مسیح و تعالیم اخلاقی آن پیامبر الهی را بیان نمودند و آیاتی از قرآن را درباره شخصیت مسیح و مریم بطور مبسوط تفسیر نموده و توضیح دادند وبسیار مورد توجه و تشویق مسیحیان و کشیشان حاضر قرار گرفت .استاد حسين انصاريان در واتيكان
در این مراسم نیز استاد انصاریان از مسئولین کلیساها درخواست کردند که از ورود زنان دارای ظاهر زننده جلوگیری نمایند و برای حفظ حرمت و قداست کلیسا بخصوص در مرکز حکومت پاپ با جدیت ورود زنان و مردان دارای ظاهر برهنه را منع کنند .
تذکرات و گفتگوهای معظم له در این زمینه در سایر دیدارها و جلسات و مباحث استدلالی که دراین زمینه صورت گرفت مورد توجه مقامات واتیکان قرار گرفت و اعلام نمودند که در این زمینه اقدامات  مناسبی به عمل خواهند آورد .
بر اساس همین گزارش چند روز بعد از این گفتگو مقامات واتیکان ورود زنان و مردان بی حجاب و دارای پوشش نامناسب را به کلیساهاي کاتولیک منع کردند به نظر می رسد امر به معروف و نهی از منکر اگر با منطق صحیح و دلسوزانه و با استدلال قوی انجام شود در همه حال و در هر اجتماعی موثر واقع می گردد و امید است در دستگاههای دولتی جمهوری اسلامی ایران وبانک ها و شرکتها این امر الهی نیز به نحو شایسته جامه عمل بپوشد .

براي ديدن تصاوير ديگري از اين سفر به اينجا برويد.




0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

معناى «الرحمن»
آثار خطرناك مال حرام
شكر ، بالاترين عبادت
خوف از كوچكى خود ، در برابر عظمت حضرت حق
هفهاف بن مهند راسبى
مفهوم شكر، مدح، حمد
عارف كيست ؟
محبت به شقى ترین مردم
شش خصلت ماندگار
از راه نماز به بهترين حقيقت رسيد

بیشترین بازدید این مجموعه

گلزار محبت
محبت به شقى ترین مردم
عارف كيست ؟
خوف از كوچكى خود ، در برابر عظمت حضرت حق
شش خصلت ماندگار
معناى «الرحمن»
مفهوم شكر، مدح، حمد
قدردانی استاد انصاریان از خادمین سیدالشهدا علیه ...
زهد يا رهبانيت‏
زهد در كلام مجلسى رحمه الله‏

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^