فارسی
چهارشنبه 03 مرداد 1403 - الاربعاء 16 محرم 1446
قرآن کریم مفاتیح الجنان نهج البلاغه صحیفه سجادیه

0
نفر 0

به آتش كشیدن یكی از مساجد مسلمانان ایتالیا

به گزارش شیعه آنلاین، مسجد وابسته به یک مرکز فرهنگی – اسلامی در منطقه «پولونیا» در شمال ایتالیا شب چهارشنبه گذشته به آتش کشیده شد و بخشی از آن به طور کامل تخریب شد اما حادثه بحمدالله هیچ تلفات جانی در بر نداشت. هیچ فرد یا گروهی تا بدین لحظه مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفته است.

این خبر توسط خبرگزای رسمی ایتالیا نیز اعلام شد. در همین حال مسئولان این مرکز فرهنگی – اسلامی با صدور بیانیه ای اعلام کردند که دلایل و شواهد موجود نشان می دهد این حادثه از روی عمد و توسط فرد یا افرادی که مخالف دین مبین اسلام هستند صورت گرفته است.

مسئولان این مرکز اسلامی در ادامه این بیانیه با «تروریسم خطرناک» نامیدن این رفتار، افزودند: باید دست های پشت پرده این رفتار هر چه سریع تر کشف و به همگان معرفی شوند. علاوه بر این، با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم، مقامات دولتی باید استراتژی لازم را برای مقابله با هرگونه رفتار تحریک آمیز یا تفرقه انگیز که موجب ایجاد اختلاف و درگیری میان مسلمانان با جامعه ایتالیا می شود، طراحی و اجرا کنند.

این بیانیه همچنین افزود: ما مسلمانان منطقه «پولونیا» توانایی گفتگوی مسالمت آمیز را داریم از همین رو از مؤسسات غیر دولتی هم می خواهیم که در این مسیر گام بردارند.

در همین راستا مرکز پلیس منطقه «پولونیا» اعلام کرد که بررسی های لازم برای تعیین حجم دقیق خسارت و کشف حقیقت در حال انجام است و تیم انگشت نگاری در حال بازرسی دقیق محل آتش سوزی هستند تا شاید دلایل و آثاری در این باره پیدا کنند.

شایان ذکر است بیش از ٥٠٠ هزار فرد مسلمان در سراسر ایتالیا زندگی می کنند. این مسلمانان و مراکز وابسته به آنان نسبت به مسلمانان دیگر کشورهای اروپای زیر فشار بیشتری قرار دارند. «حزب تجمع شمال ایتالیا» که از احزاب هم پیمان با «سیلویو برلوسکونی» نخست وزیر ایتالیا است، از بیشترین احزاب مخالف با دین اسلامی به شمار می رود از همین رو در دوران نخست وزیری "برلوسکونی" مسلمانان بیشتر زیر فشار قرار گرفته اند.

0
0% (نفر 0)
 
نظر شما در مورد این مطلب ؟
 
امتیاز شما به این مطلب ؟
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:

آخرین مطالب

آثار خطرناك مال حرام
شكر ، بالاترين عبادت
خوف از كوچكى خود ، در برابر عظمت حضرت حق
هفهاف بن مهند راسبى
مفهوم شكر، مدح، حمد
عارف كيست ؟
محبت به شقى ترین مردم
شش خصلت ماندگار
از راه نماز به بهترين حقيقت رسيد
پرهاى پرندگان و حیات انسان

بیشترین بازدید این مجموعه

آداب معاشرت
تفسیر سوره واقعه (2) تهران (مسجد حضرت امیر (ع)) ...
پرهاى پرندگان و حیات انسان
هفهاف بن مهند راسبى
اخلاق چراغ راه زندگى
چهار عنصر وجود انسان
شكر ، بالاترين عبادت
از راه نماز به بهترين حقيقت رسيد
راه اندازی بخش تخصصی عرفان اهل بیت(ع) در کتابخانه ...
معناى «الرحمن»

 
نظرات کاربر

پر بازدید ترین مطالب سال
پر بازدید ترین مطالب ماه
پر بازدید ترین مطالب روز



گزارش خطا  

^